Helgepåfyll

Ikke så megen helgefyll på meg, men påfyll har jeg altså fått. Jeg har hatt en flott helg med tilførsel av både faglig stoff og hyggelig sosialt samvær. Nå er jeg sliten, men godt fornøyd og det er en god følelse. Det kommer sikkert noen små drypp fra det faglige i bloggen senere, det hadde i hvert fall vært fint å kunne samlet noen tanker om det jeg har lært selv om temaene ikke er av de lystigste. Jeg har vært på seminar med mennesker som har vært gjennom store katastrofer i sine liv; det å få et alvorlig sykt barn og/eller å miste et barn. Det er ingenting som griper meg mer enn å se hvor sterke mennesker er… Det er mulig å overleve alvorlige kriser og komme ut av det som hele, oppegående personer.

Det lille jeg klarer bidra med av frivillig arbeid blir straks mer meningsfylt etter disse møtene.

9 kommentarer om “Helgepåfyll”

  1. Og det lille betyr utrolig mye for mange!
    Å møte andre som har overlevd når en selv er midt i kaoset er kanskje det beste hjelpen man kan få.
    Du er flink som stiller opp og deler!!

  2. Så godt å høre! Og noen ganger er det deilig og «stort» å være så tilstede og «her og nå» sammen med andre mennesker. Da virker det nesten meningsløst å snakke om været med naboen 😀 Jeg har vært i lignende situasjoner før og må si jeg er takknemmelig ovenfor….. ( eller T&T…overfor? 😀 ) de som har delt av seg selv og de «øyeblikk» det har gitt! Tilstedeværelse er man ikke akkurat bortskjemt på. Så selv om sorg, smerte og lidelese er vondt, kan det jo faktisk gi nærhet, sammhold og mening…. 😀
    For et NYDELIG bilde forresten!! Det varmet i estetikk-hjertet!! 😀

  3. Så flink du er!
    Men det er godt å være sliten av gode opplevelser.
    Mye bedre enn å være bare sliten av ingenting.
    Fint høstblad i fint lys.
    Ha en fin dag.

  4. Randi: Jeg vet jo hvor lite som skulle til for min egen del når jeg selv var midt i kaoset. Det er en utrolig viktig jobb vi gjør i foreningen og i disse andre foreningene som driver tilsvarende arbeid. Dessuten synes jeg det er så flott å få til et samarbeid med de andre. Sammen blir vi enda sterkere. 🙂

    Løven: Helt enig, den følelsen har jeg og hatt mye. Jeg liker også sånne «øyeblikk»! Så hyggelig du likte bildet, forresten! De hadde pyntet så fint med høstløv i hele lokalet, så jeg satt der og lekte meg med kameraet mens jeg hørte på foredrag. 🙂

    Graylady: Takk skal du ha, og ja, mye bedre å være sliten av gode ting enn av ingenting! Det var en fin måte å si det på. 🙂 Ønsker deg og en god dag!

  5. Godt gjort, Lothis. Du er fantastisk som stiller opp til frivillighetsarbeid. Det betyr så mye at noen gjør det. Og for et suverent bilde!
    (det ligger et business proposal til deg borte i orbiten – under Hentet-posten:-)

  6. Ser fram til å høre de faglige rapportene. Ellers støtter jeg det de andre skriver. Og så lurer jeg på hvordan folk klarer å holde ut over tid med frivillig arbeid som på sett og vis ikke gir noe målbart tilbake.

  7. Rockette: Åh, så bra forslag! Jeg er veldig interessert i å prate mer med deg om dette, vi tar det «på kammerset». Hehe 😀

    Beklager avataren, jeg får ikke styrt disse maskene, men kanskje jeg skal endre til noe mer nøytralt? 🙂

    Beate: Takk skal du ha! 🙂 Høsten gir mange fine fotomuligheter.

    Geir: Jeg skal komme med noe faglig, selv om det ikke kan bli like utfyllende som foredragene jeg var på. 🙂 Interessant var det i hvert fall! Og hvordan man holder ut over lang tid er et tema vi stadig har oppe. For min del (og mange andres) er det i hvert fall superviktig med seminarer som det jeg nettopp deltok på. Det å treffe andre i samme situasjon og få inspirasjon og tips om hvordan man kan drive arbeidet, gir mye. Det å ha gode samarbeidspartnere er også viktig, de som driver arbeid alene brenner nok fortere ut.

    Mange slutter uansett etter en periode, fordi det er helt naturlig. Det er for mange noe som er viktig en tid i livet deres, men så går man videre og mister interessen. Jeg har nok på mange måter havnet der, men siden jeg har sittet så mye i styrearbeid har jeg jo fått en omgangskrets der som jeg liker å treffe.

    Og jeg merker at det stadig er ting jeg synes er godt å få bearbeidet, selv om det har gått mange år.

Det er stengt for kommentarer.