Jeg er en gris!

Hos min venn vannrotten, det vil si Trips & Tics, fant jeg en link der jeg kunne lese om mitt kinesiske horoskop. Det viser seg at jeg er en metallgris (uten at jeg helt vet hva det metallet betyr), og jeg kan lese følgende om meg selv:

Grisens egenskaper:
Du er snill og omsorgsfull, men du er av og til litt for intens og masete. Du er foretaksom, og ikke så lat som alle tror du er. Som Gris er du født i lykkens tegn, faktisk så er du det mest heldige tegnet i den kinesiske zodiaken. Det eneste du mangler er litt tro på deg selv, og hvis du har det, så kan du ha lykke og hell med deg gjennom hele livet. Du kan bli kjemperik på å være snill og omsorgsfull mot andre mennesker. Arbeid som har mye med mennesker å gjøre, vil du selvfølgelig trives godt i. Du er glad i fester og hyggelige sammenkomster, en skikkelig festløve med andre ord.

Særlig er du dyktig i jobben din og flink med penger, og du får mye støtte og ros. Videre er du flink til å følge opp dine oppgaver slik at feil ikke kan oppstå.

Som den kvinnelige Grisen er du både romantisk og glad i livet. Du er dessuten ganske heldig, for du vil treffe på din store kjærlighet og bli skikkelig forelsket i ung alder.Oftest har du foreldre som bryr seg om deg, og livet som barn har vært sorgløst og harmonisk. Som regel kan du komme godt ut av det med dine søsken, men du må ikke være for intens og dominerende. Du er glad i sex, og derfor vil du få mange barn. Heldigvis ser du det som en plikt å gi barna dine mye omsorg og kjærlighet. Du er glad i å reise, særlig vil fremmede himmelstrøk tiltale deg.

De positive egenskapene
Gavmild, tolerant, galant, oppriktig, humoristisk, munter og omsorgsfull.

De negative egenskapene
Naiv, egoistisk, humørsyk, sta og litt for glad i smiger.

Yrker som passer til Grisen
Skuespiller, sportsutøver, bonde, kunstner og yrker der du føler at du er til nytte for andre.

Og så mer spesifikt for denne uken:

Uke 36 (1. – 7. september)
Du har en tendens til ikke å ta vare på din privat-økonomi. En del private investeringer og til og med forretningsmessige forslag må vurderes nøye før du går i gang med dem. Vær forsiktig med å engasjere deg i mennesker som du ikke kjenner særlig godt fra før. Prøv å unngå å love deg bort, kanskje er det lurt å hente inn råd fra en god venn. Uansett krever denne uken deg mye strategisk og varsom tenkning.

Dine lykketall: 1, 10, 23 og 25

Greit, jeg skal være forsiktig og be om råd fra gode venner før jeg setter i gang med private investeringer. Er det noen som har noen innvendinger mot at jeg investerer i en oppladbar drill/skrutrekker? 😉

Hva er ditt kinesiske tegn?

23 thoughts on “Jeg er en gris!”

  1. Drill? Hm. Syns du ikke det er litt VEL overdrevent? *tar på seg lærerbrillene og ser streng ut* 😉

    Hyggelig å kjenne en gris forresten! Her er det ellers bare drager og hunder.

  2. Jøss, drager – så kult! Jeg vil jo helst være drage så klart. Her er vi bare griser… både Poden og jeg. 🙂

    Vi kan jo i hvert fall kikke på den drillen i morgen? *bedende blikk* 🙂

  3. Jeg er en hare! Vet ikke hvilken hare, for det fant jeg ikke noe sted. Dette stod om haren:

    Hare
    Haren er kjent for sin dyd og anstendighet. Videre er du svært snarrådig og lur, men du har gode manerer og setter pris på et stille og rolig liv uten mas. Særlig har du ikke noe til overs for ubehageligheter og krangling og prøver i det lengste å holde deg vekk fra det. Du er meget fredselskende og har en behagelig innflytelse på dine omgivelser.

  4. Jeg er SLANGE: Du er skarp, intelligent og arbeider planmessig, men du kan virke litt selvgod og egoistisk. Det er lurt å tenke også på andre og ikke bare på deg selv. Du er din egen lykkes smed og gjør store anstrengelser for å komme deg frem i livet. Du vil sjelden få problemer med kjærligheten, og du er alltid i fokus når det gjelder det motsatte kjønn. Du jobber best på din egen måte, og du er flink med penger og dine ressurser, derfor kan du bli temmelig rik med tiden.

    Så får vi se hva som skjer. Jeg er ikke i jobb, kan sikkert virke selvgod, singel, og så rik man kan være med uførepensjon… 😉

  5. Jeg sjekka ikke linken, for jeg vet fra foer at jeg er tiger. Ildtiger, sogar. Det hadde vaert veldig kult, hvis det ikke var for at jeg ikke tror paa astrologiske saker:)

  6. jeg er en Jordhest på snart 30 år!!! hehee…
    Morsomt med stjernetegn og horoskop, selv om man kanskje bør unnlate å tro på det meste:P spesielt negative egenskaper.. hahaa…

    Håper du føler deg bedre:))) har selv vært skikkelig forkjøla den siste tiden:((((

    Kleeeeem

  7. Løven er tiger 😀
    Jeg syns ikke du skal kjøpe en drill, men tre driller, en verktøykasse, en motorsag….egentlig bør du innrede et nytt rom til snekring og mekking, og har du ikke et ekstra rom til dette, burde du investere i ny og større leilighet, helst et stort hus……. Jeg er den, du ikke kjenner så godt som du denne uka ikke burde «engasjere» deg så mye i BØØØ!
    😀

  8. Eugenie: Jeg fant, jeg fant! Om haren:

    http://www4.start.no/astrologi/ksigns.php?sign=tu

    Uke 36 (1. – 7. september)

    Søk etter kunnskap som kan hjelpe deg i ditt kreative arbeid. Denne uken er fin periode hvor du slipper å hente hjelp utenfra for å få ting unna på jobben. Du kan ha stor glede av å besøke biblioteker, museer og lignende steder hvor du får mye informasjon og lærdom. På slutten av uken kan et helsemessig problem gjøre at du må stå over en sosial invitasjon.

    Dine lykketall: 1, 11, 20 og 21

  9. Zagabå: Hehe, det står liksom stort sett bare pene ting i disse horoskopene. Det er vel derfor de er så populære. 🙂

    Alter Ego: Hva? Men hvordan kan du ikke tro på at du er en spennende og modig person med stor personlig utstråling og sjarm?! 😀

  10. Ann Kristin: Her tar vi kun til oss det positive! 😉

    Ah, flere syke ja… Jeg håper du er mye bedre nå! Det går framover her, jeg er i hvert fall på beina igjen. 🙂 *KLEM*

    Løven: Hahahhaaha! Bra du ikke var med meg på Obs i dag. 😉 Jeg har handlet drill! Den er så fiiiin! Alle ordentlige jenter har sin egen verktøykasse! Men jeg skjønner at du er en person jeg ikke må lytte for mye til, for det hørtes så fristende ut alt du skrev. *fnis*

  11. Led oss ikke inn i fristelsen, men frels oss fra det onde….vel, vel, gjør som du vil, men du vet ikke hva du går glipp av – eller det høres ut som du gjør det 😀 Jeg skal ut å kjøpe meg en gravmaskin….skal du være med!? 😀

  12. Åja! Jeg vil kjøpe gravemaskin! Jeg vil kjøre den også! 😀 Men … ikke akkurat i dag. Jeg sitter her og venter på kjærsten min, skjønner du. 🙂

  13. Så bra, Eugenie! Lurer på hva de derre tre- og metall- tingene innebærer. Det sto det ikke noe om. Ikke så farlig egentlig, det blir jo bare komplisert. Me gris, you hare. 🙂

  14. Jeg er en tretiger. Hi hi….

    «De positive egenskapene:
    Sterk, modig, ærlig, lojal, fantasifull, oppfinnsom, ambisiøs og besitter gode lederegenskaper.

    De negative egenskapene:
    Rastløs, Impulsiv, opprørsk, sta, hissig og til tider svært voldelig, egenrådig og ikke lett å samarbeide med.»

    ……Men atte altså…..Jeg synes ikke at jeg er så veldig voldelig altså….. Hmm…..

  15. he,he, nei dessverre 😀 Skulle gjerne hatt en, men selges nok ikke billig på obs. Men det jeg ønsker meg mest…..så et program (barne-tv) som heter «store maskiner» hvor det var en maskin som pløyde gjennom skogen, kunne først sage ned trær for så å kviste dem etterpå! Å, den var så fin! En sånn ønsker jeg meg!

  16. Sokken: Tretiger høres liksom så… motstridende ut. Men kattedyret kler deg absolutt! 🙂 Ikke synes jeg opprørsk og sta er så veldig negativt heller, og voldelig har jeg aldri oppfattet deg som. 🙂

    Løven: Søren og, jeg som begynte å tro du skulle kjøpe deg gravemaskin. 🙂 Den skogsmaskinen høres skikkelig … heftig skummel ut! Kanskje du heller skulle hatt en hest? 🙂

  17. Ja, jeg er jo den du ikke skulle høre og tro på denne uka 😀 Ja, den var kanskje litt «kraftig» og heftig, men når vi snakker om sexy verktøy og maskiner…for en mann!!! 😀 Nei, den snakket ikke om følelser, ikke kunne den lage mat og hente unger heller…..men for en styrke og autoritet!! Ha,ha, nå begynner jeg faktisk å føle meg en smule pervers! He,he.. 😀

  18. Hos meg kan du være så pervers du bare vil! *ler* Jeg tror vi må møtes snart, så vi kan snakke om mannhaftig verktøy og annet vi ellers føler for å diskutere. 😉

  19. Ja, det hadde vært veldig hyggelig, men vi bør vente noen dager, da du ikke skulle engasjere deg i typer som meg akkurat nå….da ender du opp med gravemaskiner, nytt snekker-rom, 15 driller…og gjeld opp etter ørene 😀 Uff, må begynne å gjøre meg i stand her, skal på bryllups-lunsj, og er bare så sliten 😦 Send meg en mail, med hvor du bor osv. 😀

  20. Hehe, ja sikkert lurt å vente litt til jeg kommer over fasen med oppussing og kaos i heimen. 😉 Mann er på plass, han maler og maler. Teite Lady-malinga som skulle dekke så bra, gjør ikke det. Tredje strøket nå, men ser ut som det kanskje burde vært fire. Snodig.

    Bryllups-lunsj høres bra ut, håper maten er god og at formen holder!

    Mail kommer… 🙂

Det er stengt for kommentarer.