Bare et lite host herfra

Forkjølelsestiden er altså i gang og både Poden og jeg har blitt rammet. Det hostes og nyses og er igrunn riktig så utrivelig. Hadde det ikke vært for at halsen omtrent har grodd igjen, tror jeg lungene mine ville vært hostet opp for lengst. Festlig. Jeg har for pokker ikke tid til dette! Om kun få dager kommer M hit og jeg har ikke lyst å være sjuk da.

Jeg har ikke stort å skrive om heller. Ordene kommer ikke av seg selv, slik de gjør vanligvis. Ting surrer oppi huet mitt, men ingenting vil ut. Derfor har jeg heller sett på TV og lest nettaviser. Det er vel Gustavs herjinger som har gjort sterkest inntrykk. Vi mennesker er små i møte med naturen…

Det svimler i hodet mitt så jeg skal straks finne loppekassa. Egentlig hadde jeg lyst å si noe om det pinlige programmet jeg så på TV2 i kveld (Min libanesiske flamme), men jeg lar heller være. Når man ikke har noe positivt å si er det visstnok bedre å holde munn.

Da er det bedre med Big Brother 9! Det er nesten aldri pinlig i det hele tatt å se på folka der krangle, banne, drikke seg snydens og gjøre ekle unevnelige ting jeg ikke orker tenke på en gang. Og nå nærmer det seg finalen. Alle favorittene mine er kasta ut og igjen sitter en snodig samling mennesker som gjerne vil vinne en million. Han som ser ut til å vinne hele greia er blind. En av de andre finalistene er albino. Det er visst hipt med handikapp. Kanskje de neste gang starter opp et eget Big Brother M.E.- hus? Da skal jeg vurdere å bli med. Jeg ser det for meg. Vi kunne jo hatt rullestolløp og greier. Etterpå kunne vi ligget på hver vår sofa og slumret med ørepropper og øyemaske. For en underholdning det ville blitt!

Hvis dette dukker opp på skjermen en gang i framtida – husk at du leste om det her først. 🙂

16 kommentarer om “Bare et lite host herfra”

  1. Nå ble jeg nysgjerrig… en blind i Big Brother… hvilken kanal? (du har kanskje sagt det i tidligere poster, så sorry om jeg ikke har fått det med meg)

  2. ME-Big Brother?? *ler meg skakk* Det ville vært underholdende å se på tenker jeg. Det måtte i såfall holdes i det slottet jeg snakket om tidligere, det som selvfølgelig må hete «Utslått». *fnis*

    Får ikke sove, jeg, så da spammer jeg ned bloggen din litt.

  3. Uff! slitsomt, trist og som Frøken Skavlan skriver..unødvendig! Kjipt å starte høsten med sykdom, men det er vel litt sånn høsten er 😦 Du får holde senga og ta godt vare på deg selv! Stor løveklem

  4. Frk. Skavlan: Takk! Ja, virkelig unødvendig. Jeg kan ikke se noe bra med å bli forkjøla. 🙂

    Eugenie: Det går på channel 4 i Storbritannia, så du får nok ikke sett det her, men på channel 4 sine websider (som jeg linket til i posten) ligger det nyheter og info om alle som er med. Michael heter han som er blind. Han ble det etter en operasjon som gikk galt for 10 år siden. Fyren er skikkelig spesiell og til tider ganske ekkel, men han har blitt veldig populær. Han er forresten skotsk.

    Så er det Darnell, han er også synshemmet pga han er albino. Egentlig er mannen svart, så han oppfører seg og føler seg som en svart mann, men ser helt hvit ut. Veldig kul type, bortsett fra at han er rimelig paranoid. 😉

    (Og der fikk jeg endelig pratet litt om Big Brother igjen!) 😀

  5. Trips & Tics: Haha, «Utslått»! Jepp, det må være stedet å ha ME-BB. 🙂 Tror vi skal melde oss til det, altså. Så kan kranglingene i huset handle om hvilke retning man tror på; For eller imot LP, Papayakur, psykoterapi etc etc. Jess, det tror jeg blir riktig underholdende. 🙂

    Spam i vei, det er bare hyggelig! 🙂

    Løven: Takk skal du ha! Jeg føler meg virkelig dårlig, helt snodig å bli sånn. Jeg er jo liksom «ordentlig» sjuk nå. Våkna uten stemme, svimmel og jævlig. Tror til og med jeg har feber. Du verden…

    Snille T&T skal hente meg snart så jeg får hjelp med handlingen, for jeg orker ikke dra i butikken når jeg er sånn. T&T burde forgylles! 🙂

  6. Stakkar deg! Ja, jeg mener det… ekkelt med slike forkjølelser. Selv er jeg skjelden slik syk, ja jeg sier jeg kjenner ingen syke som er så friske som meg.
    Men stell godt med deg selv så du er frisk og fin til kjæresten kommer – hvis ikke får han anledning til å vise sine pleieevner 😉

  7. Å så kjedelig at du har blitt syk 😦 Håper virkelig du blir bedre i løpet av kort tid, men ikke så mye at ikke mark får tatt seg litt av deg 😉 Masse god bedring vennen!

    Jeg vil forresten bli med i Bigbrother -Me, det kunne vært ganske festlig. Blir litt lite menn der kanskje… men noen bør vi kunne dra fram?

    Håper handleturen går fint, DET er slitsomt når man er syk.

  8. Forgylles? Gull er tungt, jeg veier da jammen mer enn nok som jeg gjør! *panikk* 🙂 Men fra spøk til alvor, det er bare hyggelig å handle med deg. Jeg gjør det mer enn gjerne når jeg orker.

    Hehe, jeg syns jeg hører den diskusjonen om LP og div i ME-BB! Hvis noen i det hele tatt har energi til å heve stemmen nok til å bli hørt. Vi får ligge med hver vår stillegående laptop og skrive forum- og bloggkommentarer til hverandre, tenker jeg. Og vi er jo rimelig innesperra allerede som vi er, så det er jo nesten alvor den situasjonen der. Hm. Og kommer det noen nyfrelste hyperglade aurakirurgerte eks-ME’ere og skal fortelle oss at det er bare å tro nok og ville det nok, så skal vi nok finne en måte å sable dem ned på. Med telekinesi, kanskje? (Min yndlingsegenskap nr 2. i Heroes forøvrig, etter selvhelingsegenskapen)

    Nok babbel. *kosjer meg selv tilbake til sengen*

  9. Ja det høres ut som hun er en engel i nød 😀 og ellers også!
    Er så godt når noen ser at man trenger hjelp og ordner opp, da det noen ganger er så vanskelig å be om det.
    Og feber! Det har jeg ikke hatt siden jeg var 12 år, tror jeg…selv ikke når jeg hadde streptokokker eller brystbetennelse….eller jeg har faktisk sluttet å ta tempen….da det alltid føles urettferdig å ikke kunne «skilte» med 39, da det føles ut som jeg har nesten 40 😀
    God bedring!

  10. Tusen takk! Så koselig å logge seg på og finne så mange oppmuntrende kommentarer. 🙂

    Her går dagen stort sett med til soving. Jeg har klart å få i meg en brødskive med hamburger på… og that’s it. Den ble fordelt utover noen timer. Totalt uvanlig for et matvrak som meg. 😉 Men altså.. jeg drikker masse da. Røyk vil jeg ikke ha, enda en snodig ting.

    Og T&T skal få slippe forgyllingen… du har rett det blir for tungt. Jeg vil ha selvhelingsegenskap, da slipper jeg dette her.

    Jeg og løven må være i slekt (oj.. ja det er vi jo faktisk, hehe), for jeg får sjelden høy feber. Stort sett bare lavgradig, men det føles som jeg har 40. Da jeg faktisk hadde over 40 (virusinfeksjonen som trolig satte i gang ME hos meg), føltes det som jeg kom til å dø.

    Men så er min normaltemperatur ikke 37,5… men heller et sted like under 37. Og da blir det jo feber selv om det ikke er så høyt tall.

    Nok sykdomsprat, ville bare si tusen takk til dere som har kommentert. 🙂 Jeg kommer sterkere tilbake.

  11. Ja, vi er i familie, jeg har normaltemp på 36,7 og det er det jeg harnakket argumenterer med når tempen stopper på 37,6…..det er litt da! JEG VIL HA FEBER!!! he,he.. Men jeg hadde ikke feber da jeg hadde min «knekk» infeksjon (mykoplasma) heller. Men uansett, når snørra renner, halsen verker, kroppen brenner…har jeg funnet ut at jeg må få lov å skilte med SYK, feber eller ei!
    Ok, nok sykdomsprat fra meg og 😀

  12. Er man syk så er man syk, uansett om feberen er høy eller ikke. Jeg har skjønt at folk er innmari forskjellige på det området. Det viktigste må være at man selv kjenner sin egen kropp og vet hva som er normalen.

Det er stengt for kommentarer.