Haggis som ny iskremsmak?

Eller hva med is med smak av Yorkshire-pudding? Mmm, det høres ut som noe jeg ville løpt ut og kjøpt om jeg hadde sjansen. Urk.

Sky News forteller om 20 nye iskremsmaker, laget etter forslag fra 500 briter som ble bedt om å gi sin mening om hva som er smaken av Storbritannia. Yorkshire-pudding topper visstnok listen – og nå kan du altså få den som iskremsmak.

Morelli’s ice cream parlour at London store Harrods made the ice creams after Laterooms.com polled 500 people to pick flavours that best represented the UK.

Other flavours include traditional clotted cream, sausage and mash, pork pie, haggis and Cornish pasty.

Ettersom Alter Ego vant fotogåten, synes jeg hun skal få en premie hun aldri glemmer. Vi får møtes i London, så skal jeg spandere is på deg. Hva med cheddarost-smak? Jo, jeg tror vi satser på den. 😉

8 tanker på “Haggis som ny iskremsmak?”

  1. Lurer på hva slags smak vi hadde valgt hvis vi skulle gjort det samme i Norge? Hva er typisk norsk mat..? Grandiosa? Får-i-kål? Risgrøt, kanskje?

  2. Hei! Avvenningen hjalp ikke, så her er jeg igjen 😀 Min yngste datter fant ut i helgen at hun skal ha iskrem-fabrikk når hun ble stor og vi alle fikk lage en is og bestemme navn på denne. Min skulle hete…..hm, hvordan kunne jeg foreslå det navnet for barna når jeg ikke tør skrive det her…he,he.. Men poenget er at jeg tror is ville selge godt, med et «på kanten» navn……og derfor også med «på kanten» smak….? Jo, is med sursild-smak….ville solgt godt de første månedene sikkert 😀 Men is med risgrøt, eller i hvertfall riskrem-smak ville jeg kjøpt! 😀

  3. Hei, kan jeg få lov til å spørre hva slags band du spiller i? Fikk inntrykk av at det var noe bagpiping på gang? Trenger nemlig noen folk til en Skottland-reportasje…

    Send meg gjerne en mail:

    [fjernet]

  4. Aaaah… Den cheddar-isen skal du gjerne faa to porsjoner av, saa velger jeg meg noe annet. Clotted cream, kanskje? Men moeter deg gjerne i London:)

  5. frr: Hehe, i hvert fall pudding-is. 🙂

    Løven: Stakkars, en helg var nok for kort tid for deg! Avvenning fra bloggeverdenen tar nok mer tid. For min del ville jeg nok trengt et års avvenning. (Men det vil jeg jo ikke!)

    Haha, jeg kan tenke meg du har gode forslag til is-navn. 😉 Men sursild-is tror jeg neppe jeg hadde orka prøve. Riskrem.. joda, det er mer i min gate. 😉

    Alter Ego: Hmm, jeg tror heller jeg vil ha clotted cream-smak jeg og. Clotted cream er godt! Jeg har dessverre ingen planer om å besøke London med det første, men det er jo bare noen timers togtur fra Newcastle… 🙂

Det er stengt for kommentarer.