Endelig… fotogåte!

Etter utallige oppfordringer kommer det her en ny fotogåte. Jeg har ikke så mange hint å komme med, men jeg vil si at det er noe ganske særnorsk.

Oppdatering: Denne var visst vanskelig, så her kommer et nytt hint… litt mer detaljer denne gangen:

Oppdatering 2: Gratulerer Løven er inne! Svaret er helt riktig; El Tempo Gigante fra Flåklypa-filmen. 🙂

24 kommentarer om “Endelig… fotogåte!”

  1. Bildet vil ikke bli stort -og det er lite for en gammel dame med litt dårlig syn…
    kan det være en fiskesnelle eller en sykkelbjelle (hva heter det forresten det du plinger med på sykkelen??)

  2. Randi: Uff, beklager. Neste gang skal jeg lage det litt større. 🙂 Og nei, det er ikke sykkelbjelle eller fiskesnelle. Men gode forslag!

    Miriam: hehe, nei….

    Minneapolise: Hmm, kanskje jeg er savnet? Jeg har ikke vært der på veldig lenge.

    Trips & Tics: Gode forslag her altså, men nei… ikke primus heller. 🙂

    Difference: Det er også galt, men jeg liker forslaget. 😉

    Skal vi se om vi kan finne på et hint da… Det er særnorskt, men samtidig relativt moderne.

  3. et stormkjøkken, en del av en skulptur som står plassert et eller annet sted i Norge…som Randi, en fiskesnelle…med lukket haspel…eller hva det heter….jeg VIL klare det!!!…fikk hjelp av ungene helt til de hørte at det ikke var noe premie ha,ha! ….kan man ringe en venn, spørre publikum..eee, svett, puh!

  4. Hei Løven! 😀 Hahaha, denne VIL du få til, ja. 🙂 Mange fine forslag, men dessverre er ingen riktige.

    Ring i vei du, men litt vanskelig med det lille bildet jeg har lagt ut. Hmm, må jeg trå til med flere hint…?

    Jeg venter litt. 😀

  5. HÆÆ!!!! Takk for mer detaljer, men nå skjønner jeg mindre….må være noe elektronikk, «rørgreier» og der har jeg null og bidra med…..typisk norsk…har det noe med olje å gjøre…?

  6. Jippi! Du klarte det!!! 🙂 se det, det var for enkelt altså. 😉

    Den er jo ganske moderne sammenlignet med andre særnorske ting, men den begynner jo å trekke litt på åra… 🙂

    Gratulerer Løven!!! 😀

  7. JIPPI!!!! Å, nei den var ikke for enkel! Ikke ta fra meg gleden nå…jeg er på vei til å melde meg inn i mensa ha,ha!

  8. Nei så klart ikke for enkel, hva er det jeg sier!?! 🙂 Jeg får prøve meg igjen med ny gåte, må bare tenke ut noe lurt. 🙂

    Gratulerer så mye – og lykke til med opptaket i Mensa! 😀

  9. Tusen takk! Er ikke mye som skal til for å trigge mitt ego ha,ha!
    Ja, finn på ny gåte!!!! Dette var gøy :D….ikke noe elektriske duppeditter….væææær så snill!….hm, nå er det sikkert det det blir… 😀

Det er stengt for kommentarer.