Hagegnom på tur

Det er visst ikke uvanlig at noen stjeler gnomer fra andres hager, tar dem med seg et eller annet sted og tar bilder av dem, før de returnerer dem med bilder fra «utflukten». Litt morsomt, synes jeg.

Noen drar spøken veldig mye lenger. Gnomen Murphy ble stjålet fra Eve Stuart-Kelsos hage i Gloucester (UK). Damen glemte etterhvert hele greia, men sju måneder etter finner hun en meget utslitt gnom i hagen sin. Murphy har kommet tilbake! Ikke bare det, ved siden av ham fant hun et brev fra Murphy der han forteller alt han har opplevd, samt et flott fotoalbum med bilder fra reisen. Det lå også stemplede bevis på at han har vært i Sør-Afrika, Swaziland, Moçambique, New Zealand, Australia, Singapore, Thailand, Kambodsja, Vietnam, Kina, Hong Kong og Laos. Ikke verst for en liten gnom! Ikke verst av fyren som tok ham med seg heller, Murphy veier nemlig over 3,5 kg.

Murphy etter den lange reisen
Murphy etter den lange reisen

Politiet sier de anser dette som en kriminell handling, men Murphys eier synes det hele er stor stas. Hun vil gjerne møte den som tok gnomen med seg, «for albumet var nydelig».

Her er en artikkel hvis du har lyst å lese mer om Murphys opplevelser.

Dette går jo Barbiehoying en høy gang, jeg tror jeg må ut og finne meg en hagegnom.

19 tanker på “Hagegnom på tur”

  1. Tordenlill: Ja ikke sant! Murphy har i hvert fall mange gode minner å se tilbake på, nå som han er på plass igjen i hagen. 🙂

    Confiteor: Hehe, ja jeg fikk lyst å gjøre det samme. 😉

  2. Utrolig kult! Dette er humor på høyt plan 😀 Jeg tror jeg skal skaffe meg en gnom…..og håpe at det finnes gnomkriminelle i nabolaget 😀

  3. Dette er jo rett og slett genialt. Jeg bøyer meg i støvet for de som gjorde det, fantastisk morsomt!
    (Og det er vel ingen kriminell handling å bli tatt med på ferie?;) )

  4. Ja, Lothiane, når blir det fotogåte her igjen?

    Vi vil ha fotogåter…
    Vi vil ha fotogåter…

    Viiiii vil ha fotogååååååååter……. Jaaaaaa! 🙂

  5. Sisselkathrine: Har du hagegnom da? 🙂 Hvis du skaffer deg en så kan det jo hende det skjer. Det hadde vært gøy, husk å blogge om det i så fall! 😉

    Løven: Hehe, ja skaff deg en gnom du og. Jeg burde jo hatt en, men ingen ville sett den likevel. Kanskje jeg skal plassere en utenfor oppgangen her?

    Trips&Tics: hmm, jo.. jeg så gjennom noen bilder forrige dagen, men fant ingenting som egnet seg. Skal se om jeg kan få fart på fantasien. 🙂

    Frk. Skavlan: Jeg tror både Murphy og eieren er glade for «jordomseilingen», så det burde ikke bli tatt som noen kriminell handling. 🙂

  6. Mark: Tsk tsk! Okay, siden dere maser så fælt så får jeg vel se å ordne noe da. 😉

    Oda: Jeg tror heller filmen har kopiert det virkelige livet, for historier om kidnappede hagegnomer kommer fra lenger tilbake i tid enn 2001 eller når Amélie-filmen er fra. 🙂

    Trine: Haha, hele gjengen skaffer seg hagegnomer nå! Dette blir mote… Vi er den nye vinen! 😀

  7. Hei! Dakar deg, du har det ikke greit i dag. 😦
    Har ikke sett Amelie ennå, men den ligger på vent. Poden insisterer på å vise meg Godfather 2 og 3 først. *gisp*

    Jo, jeg synes godt vi kan ha hagegnomer på verandaen, men de blir neppe stjålet der. Eventuelt kan jeg «låne» din og du min… men det blir vel ikke helt det samme… 😉

    God bedring, vennen! *trøsteklem*

  8. En del hvilinger og litt søvn senere er jeg bittlitt mer treffsikker (og gidder å bruke rettetast). Har faktisk vært i sengen i hele dag med unntak av et par turer til do og kjøkken. En dusj har gjort underverker – i hvertfall med kroppsodøren og humøret, og nå er det bare å benke seg og vente på Dr. House. 🙂 Ikke mye annet fornuftig å gjøre i dag.

    jeg tror forresten at jeg MÅ ha en hagegnom, fordi det er så feil at det blir kult! Så får han heller tåle at han ikke får reist så mye. Vi får heller lage en egen hagegnom-blogg hvor våre respektive gnomer kan utveksle statiske reiserapporter om vær og vind. hihi.

    Men du MÅ få sett Amelie altså! Forte seg!! 🙂 Du er Godfather(mother mener jeg) i huset, så du kan insistere på førsterett til dvd-spilleren.

  9. T&T: Så godt å høre du er bedre. Vi bytter på, for utpå ettermiddagen var det min tur til å ramle om på sofaen. Faen til form! Tåler jo ikke noe for tida. Det må være høsten som begynner å kødde med oss. :-/

    Jeg tror du og jeg må ta oss en tur ut og kikke på hagegnomer! Det er en flott idé du har. 🙂

    Det blir nok ikke Amalie i kveld. Nå er det Cold case og CSI og så er det natti natt. 🙂

  10. Trips & Tics: Haha, stilig!!! Og da har jo gnomene reist en god tur allerede..! 🙂

    Ståle: Har ikke sett filmen, men lånte den på biblioteket for et par dager siden, så… snart. 🙂 Men som jeg skrev til Oda over her, så er nok heller filmen inspirert av det virkelige liv for slike historier går mye lenger tilbake i tid. Uansett er det et veldig artig påfunn. 🙂

Det er stengt for kommentarer.