Hett, hett, hett

Det har vært stille fra meg etter jeg kom hjem fra København. Det føles som jeg har kræsja inn i en vegg. Bråstopp. Orker ikke si noe mer om det nå.

Og så er det varmt. Og de som har fulgt med litt i bloggen vet at jeg ikke er så glad i varmen. Leiligheten har dårlig med luftemuligheter, så vi har hatt rundt 30 grader inne døgnet rundt, selv med verandadøra oppe hele tida. Et vindpust i ny og ned hadde hjulpet, men så heldige har vi ikke vært. I dag gikk jeg til det drastiske steget å bruke penger på air condition av den typen man kan flytte rundt. Enn så lenge synes jeg ikke den har gjort nok. Den har stått på i mange timer nå, men temperaturen har ikke gått ned mer enn et par grader. Men selv det hjelper! Herlig! (Og nå som jeg har kjøpt den kommer det sikkert til å bli dårligere vær og ikke behov for noe air condition mer på ett års tid.)

En annen som er glad for innkjøpet er Mayra, vår søte undulat. Hun skjønner ikke hva en air condition er, men hun har fått nyte godt av at vi nå kan stenge verandadøra igjen. Etter noen dager innesperret i buret har hun nå fløyet rundt fritt i mange timer. Spesielt moro var det visst å smake på Pepsi Max-en i glasset mitt og dusje i kjøkkenvasken etterpå. Nedkjøling må til, for store og små.

Nå som jeg kan puste igjen blir det sikkert mer aktivitet på bloggen også. Jeg har så mange bilder, så mange inntrykk. Får ikke delt alt, men jeg vil i hvert fall komme med en post om York. Jeg hadde en fantastisk fin tur dit, så jeg gleder meg til å ta fram bildene og gå gjennom turen på nytt.

Jeg håper dere har fine sommerdager og ikke smelter helt i varmen. Det blir tidsnok vinter.

16 tanker på “Hett, hett, hett”

  1. Frøken Skavlan: Selv to grader ned hjelper, men jeg håper jaggu maskina gjør mer enn som så. 🙂

    Og ja.. er det ikke snodig… klaging på været er fast takst her (selvinnsikt har jeg altså litt av). Til vinteren får du nok lese utallige klager på kulda hos meg. 😉 Jeg liker best våren og høsten.

    Tornerose: Tusen takk, klem kommer godt med nå. Det fine med å få en klem er at man samtidig gir en tilbake. 🙂 Håper det går bra med deg i varmen!

  2. Ja, det er (fryktelig) varmt. Puh!
    Her er det tropenatt med over 22 grader ………jeg ligge rher og får IKKE sove:-)
    Men like blid, hehe, kan jo ikke klage:-)

  3. Kos å lese bloggen din igjen! 🙂 Flott at du har kjøpt deg en AC, får håpe den virker ordentlig etterhvert…

    Ja, må vel skrive snart i bloggen. Har mye å si… Men klarer liksom ikke helt å skrive det ned… Men nå må jeg det siden skal pusse opp kjøkkenet… Rivingen starter etter kl 16 idag! Blir bra det! 🙂 Bilder skal tas underveis… hihi

    Masse klemmer fra lillesøster som likte seg godt på Tivoli, selv om jeg plutselig fikk høydestrekk da jeg og sønnen min satt i huskene… O_o

  4. Tordenlill: Godt å høre du er like blid! 🙂 Jeg prøver hardt å holde på humøret, men må innrømme det ikke er så lett. Å sove godt er viktig. 🙂

    Nina D: York var veldig, veldig bra! Flott sted hvis man liker foto. 🙂

  5. Hei, godt du har fått avkjølt deg litt i allefall, er fryktelig varmt ja.. Har det som deg, trives best vår og høst, hater å fryse og tåler også dårlig varmen. Bruker aircondition, og den er heldigvis god, godt og svalt hele tida. Kan ikke åpne vindu pga pollen, så er det jo uansett varmt ute, så er veldig glad for den.
    Stakkars fugl, var sikkert godt å «slippe løs» og få avkjølt seg litt for den også;)

  6. Det er forjævlig å legge seg for å sove nå. Det er vel og bra med varme, men nu räcker det snart. Heiv meg i sjøen i dag. Anbefales.

  7. Det er uvant med sånn varme, ja. Men, jeg insisterer på at det er knalldeilig – det har nok sammenheng med at jeg har terrasse med formiddagsskygge og luftdrag, og så blir det ikke så hett her på kysten som inne i Oslo.
    Jeg håper den nye teknologien din får grepet skikkelig tak i lufta di og kjølt deg ned såpass at du kan nyte utevarmen 😀

  8. Jeg liker heller ikke hete, kjøpte aircon (mobil sådan) av merket Wilfa. Den er veldig god, stiller inn på 18 grader; funker som bare det. Tropesommerens redning 🙂 Men strømregningen blir noe høyere enn hva som er normalt om sommeren..

  9. Rosa: Godt å høre det er flere som meg, jeg føler at jeg «alltid» klager på temperaturen. Har funnet ut at mellomsesongene er det som passer meg best, men har stor forståelse for at andre elsker varmen. Jeg blir bare så dårlig av den selv. Da er det fint det finnes AC! Vi har fått det ned i rundt 24-25 grader nå, det hjelper veldig!

    Joakuka: Hehe, ja det er forj… å legge seg til å sove i denne varmen, helt enig! Sover ubehagelig, drømmer snodige drømmer og våkner med hodepine… Ikke noe særlig. Men å hive seg i sjøen hjelper nok litt! 🙂

    Britt Åse: Godt du liker varmen, jeg vet det er mange som synes det er herlig nå. 🙂 Og på mange måter er det det, hvis jeg bare har et sted jeg kan trekke meg tilbake og kjøle meg litt ned. (Nå har jeg det, hurra! Sommeren kan bare fortsette..)

    Zagabå: Heisan! Wilfaen høres bra ut! Min heter Zibro eller noe sånt… og jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd, men den hjelper i hvert fall. Hadde kanskje forventet litt mer av den, men så lenge vi slipper 30 grader er jeg fornøyd. Og ja.. jeg gruer litt for den strømregninga… :-/

  10. Heldigvis kom ikke varmen før vi var kommet hjem, det ble et møte med veggen ja…
    Først var kroppen helt i ulage etter turen, så denne varmen. Kroppen blir helt stiv og tung og verker. Jeg sover og sover – om dagen – i gjennomtrekk og med vifte.
    På natt er det bedre ute på terrassen.
    Så nå går døgnet i surr, PC orker jeg bare før 8 om morran.
    Litt bedre nå, men alt tordenvær og regn har vandret rundt oss og ikke på oss.
    Lengter til høsten…

  11. Varme kan være svært slitsomt til kroppen det!! Bra du har fått kjøpt deg AC, det har redda nattesøvnen min i alle fall.

    Håper ellers at sommeren har behandlet deg bra 🙂

  12. Graylady: Håper det går bedre med deg nå som varmen har gitt seg. Det er virkelig plagsomt for enkelte og ja, jeg kjenner meg igjen med det å sove masse. Jeg ble så trøtt i varmen at jeg følte at jeg gikk i halvsøvne mye av tida.

    SerendipityCat: AC gjorde susen her, ja! Ser ikke ut som jeg har bruk for den mer på en stund, men det er helt greit. Jeg liker litt dramatisk vær og håper på mer tordenvær snart.

    Takk ja, sommeren har vært flott! Håper du har hatt det bra også. 🙂

  13. Hei søster! Jeg aner ikke hva som har skjedd, men to kommentarer fra deg har havnet i spam’en. Jeg har de-spammet deg nå, så du har fått sagt det du skulle si. 🙂

    Håper du får skrevet noe i bloggen din snart, da! Men du har jo nok som skjer hos deg for tida. Prioriteringer er viktig! Lykke til med kjøkkenet ditt, gleder meg til å se det ferdig!

Det er stengt for kommentarer.