Dr. Jekylll & Mr. Hyde

If I am the chief of sinners, I am the chief of sufferers also.

Jeg får lest mye denne ferien og det er jeg glad for! Har alltid likt å lese mye, men har hatt problemer med å finne roen til å gjøre det hjemme. I Spania leste jeg fem bøker, og nå har jeg lest ut to mens jeg er i England. Den ene er av Ian Rankin som jeg synes er en kjempebra krimforfatter. Bøkene hans handler om Rebus som er politimann i Edinburgh. Da jeg var der ifjor fant jeg politistasjonen hans. 🙂

Boka jeg har lest ut nå heter Hide and Seek (den, og alle andre bøker av Rankin anbefales alle krimfans) og der fant jeg dette sitatet fra Dr. Jekyll og Mr. Hyde. Jeg likte det så godt så jeg måtte ta vare på det i bloggen.

3 thoughts on “Dr. Jekylll & Mr. Hyde”

  1. Rankin er kjempefin! Jeg har også lest en del av bøkene hans, men i litt tilfeldig rekkefølge. Kunne egentlig tenkt meg å begynt på begynnelsen, og så lest meg opp på hele serien. Men det tar jo litt tid det, og det er så mye annet som er spennende å lese også.

    Men liker du Rankin og den slags, så anbefaler jeg Peter Robinson. Han skriver krim fra Yorkshire 🙂

  2. Hei Flopsy! Så koselig med besøk av deg! 🙂

    Ja, enig… skulle gjerne lest Rankinbøkene i rekkefølge, men det har ikke blitt til det så langt.

    Takk for tips om Robinson, han må jeg sjekke ut! 😀

    Lurer på om jeg kan finne en som skriver krim fra Newcastle/Northumberland også…? 🙂

Det er stengt for kommentarer.