Hoy the Barbie!

Etter en liten pause er jeg tilbake via bloggen igjen. Tre dager mellom to ferieturer er muligens litt ambisiøst, men alt går. Jeg har vasket klær (det gjenstår bare å pakke dem ned i kofferten), jeg har truffet flere venner og i tillegg hatt en tur på biblioteket så jeg har lesestoff for de neste tre ukene.

Poden sitter ofte litt for mye foran enten pc eller tv-skjerm, men her om dagen ble han satt i gang med et morsomt prosjekt: Ved hjelp av min gamle Barbiedukke (i hjemmestrikket kjole og lilla strømpebukse), et slitent oppvaskhåndkle og en masse hyssing ble det laget en fallskjermhoppende Barbie. De siste par dagene har jeg stort sett hørt masing om «hoy the Barbie!» fra Podens munn. «Hoy» er et Geordie-ord for «kast». Barbiehoying burde snart bli en populær foreteelse for folk i høyblokker. Se bare her:

Barbiehoying

Cluet er å binde hyssing fast i dokka også, så slipper man ta heisen opp og ned for å hente den. Ved hjelp av dette har vi nå funnet ut at vi bor tjue og en halv meter over bakken. Snodig, jeg trodde det var høyere. Lærerik lek, altså. Anbefales gjerne videre. Det trenger jo ikke være en Barbie, men like gjerne en actionman eller noe sånt. Antrekk valgfritt.

Ja, det var det – nå blir det neppe noe mer blogging før jeg er i England. Jeg avslutter med en sang jeg nettopp hørte og som jeg falt pladask for ved første høring. Håper sommeren er snill med dere, vi tastes! 🙂 Og hvis ikke naboene klager for mye på Barbiehoyingen vår, har jeg forhåpentligvis en leilighet å komme tilbake til om noen uker. Time will show.

Amy McDonald – This is the life

18 kommentarer om “Hoy the Barbie!”

  1. Hehe! Vet ikke helt om vi kan leke den leken her hjemme, men får se hva sønnen min vil?

    Du får kose deg maaaaaasse i England og skriv en maaaaasse… (tviler litt på det siste) 🙂

    Klemmer fra lillesøster

  2. Hehe, morsom lek. Skal teste den neste gang jeg er i ett noenlunde høyt bygg 😉 Elsker å leke 🙂 God ny ferie!

  3. Ja, det var virkelig hyggelig da dere var her. Tenkte videre på denne Barbiehoystingen, om vi skulle ha prøvd det her en gang, men med tanke på de relativt høyaldrede og sannsynligvis gråstærede menneskene som bor i denne blokken ville kanskje noen med dårlig syn tro det var noe levende som kom farende nedover og tilkalle ambulanse og politi.

    … men første gang jeg sto på balkongen min og kikket ned, så tenkte jeg faktisk at her ville det vært utrolig morsomt å kaste ut en ballong fylt med vann… *fnise barnslig*

    God tur videre i ut verden!

  4. Frøken Skavlan: Åh så synd, i første etasje funker nok Barbiehoying dårlig. Men… hvis du bare lager alt sammen veldig mye mindre, med omtrent samme proposjoner (eller noe sånt), så kan det funke fra første etg også. Tror jeg. 🙂

    Graylady: Takk! God sommer til deg og!

    SisselKathrine: Hehe, sett i gang – og gi gjerne tilbakemelding på hvordan det gikk. Det er moro å leke!

    Trips&Tricks: Haha, det hadde vært moro å prøve hos dere! Men kjedelig om det medfører storutrykning. De gamle bør vel sjekke ut av vinduet først om det faktisk ligger et menneske der nede før de ringer 113. Vannballonger er et utmerket alternativ! Det må vi teste. 🙂

    Britt Åse: Hehe, gjenbruk er jo så in for tida, hvorfor ikke gjenbruke Barbiedukker? Poden min er i hvert fall ikke interessert i å leke med den… Fortsatt god sommer til deg!

    Oda: Takk! Det kan se ut som Barbiehoying blir det nye tidsfordrivet framover… Det er bra! Håper tipsene her kan komme til nytte og glede. 😉

    Goodwill: Fortsatt (?) god ferie til deg og! Og takk. 🙂

  5. Kos deg masse ut paa tur!! Og frk Skavlan kan jo bare laane Plaza ei lita stund? Der er det hoeyt nok til aa hoye Barbie. Eller kanskje raadhuset? 😀

  6. Ha ha ha ha ha!
    Nå lo jeg godt og lenge, Lothiane – fantastisk lek – ha ah ha ha!

    Forøvrig var jeg på konsert med Amy MacDonald på John Dee, veldig bra. Hun kommer i oktober igjen på Rockefeller, tips;)

  7. Stilig, Barbiehoying gitt, det har jeg ikke hørt om før, men det så veldig kult ut 🙂 Kul sang på den musikkvideoen, har ikke hørt den før, men den var artig og hørtes ut som en sånn sang som vokser for hver gjennomlytning.

  8. Hadde en fallskjermhopper i plast da jeg var lita, og jeg elsket å kaste den ut fra verandaen i andre etg. Ganske morsomt, selv om det fort ble kjedelig 🙂

  9. Hmmm… Jeg bor i tredje etasje, som er omtrent så høyt man kan bo i Iowa. Lurer på om det går med plysj-katter også? Hobby og Cheetah kunne ha godt av litt frisk luft!

    Men altså! To ferier like etter hverandre? Og tre ukers ferie? Sånt burde det ikke være lov å nevne rundt oss som bare får to uker i året!

    *snufs*

  10. Alter Ego: Det var en god ide! Ved hjelp av gode bloggekontakter kan man kanskje få tilgang til rådhuset? En dag skal jeg jaggu prøve Plaza!

    Anett: 😀 Moro du liker leken, du må gjerne prøve. 😉 Åh takk for tips! Jeg må se å få med meg Amy McDonald, da! Hun har så innmari fin stemme. 🙂

    Karoline: Barbiehoying er så langt ganske unikt, men kanskje det sprer seg nå og flere begynner med det? Det hadde vært kult. 🙂

    Eugenie: Jeg hadde også en sånn fallskjermhopper, men den funka ikke like bra. Jeg anbefaler Barbie! 😉

    Marina: Plysjkatter går sikkert fint, husk å ta bilder! 🙂 Og så beklager jeg selvsagt at jeg skriver om all ferieringa mi… skulle skamme meg, skulle jeg. 😦 Men jeg er jo en sånn trygdesnylter som har ferie hele tida uansett. Nå er jeg bare så heldig at jeg kan ha den et annet sted. 🙂 Håper du snart kan unne deg litt ferie du og! Og så håper jeg du kommer tilbake til Norge og får 4-5 ukers sommerferie som andre folk. 😀

  11. Hæhæhæ, jeg ser for meg at jeg henger ut av vinduet fra leiligheten min i 4. etasje i en trafikert sentrumsgate, og hiver ut barbie’s med kjøkkenhåndkle-fallskjerm… Knis. Tror det må en smule rødvin til før det skjer;)
    Og ja! Jeg tror jammen jeg skal på konserten igjen denne gangen også:)

  12. Anett: Haha, det hadde vært moro å hive ut Barbie i en trafikkert gate, men muligens ville det kommet noen og bedt deg stoppe. Sikkert en viss trafikkfare i det..? 🙂

Det er stengt for kommentarer.