Paella er ekle greier

Juba! Nå har vi vært i byen igjen og spist/drukket mer spansk. Noe var bra, men paella er fysjom. Ris og masse sjømat som smaker blæh. Litt kylling hadde de også putta oppi, men likevel. Uæh. Håper jeg ikke blir dårlig.

Etterpå kjørte vi hjem med en taxi som hadde vunnet lappen på bingo. Men vi lever.

På baren er det skikkelig livat. Fotballkamp mellom Spania og Russland (trur eg) og de fleste heier på Spania naturlig nok. Broder og Poden heier på Russland uten at jeg vet hvorfor. Jeg heier ikke på noen, jeg har satt på YouTube med Brandi Carlile så høyt jeg kan. Herrrrlig.

En dag igjen og så reiser vi hemmat. Hurra!!! 16 grader (håper jeg), gjerne litt regn eller i hvert fall overskyet, norsk mat, min egen seng, langbukser og kanskje til og med jakke?  Også treffe noen av mine gode venner, hoppas jag, tralala. Borte bra, men hjemme best!

16 kommentarer om “Paella er ekle greier”

  1. Mellom 17 og 18 grader, overskyet, vått etter regn og torden i går kveld….ikke slik jeg vil ha det, men greit, alt for deg! 😀
    Skjønner fryktelig godt at du gleder deg! Endelig skal du få se Mark igjen! …og olabukser…ja, går ann det og! 😀

  2. Frk. Skavlan: Høres herlig ut med tordenvær og regn! 😀 Søster likte også paellaen, men jeg synes ikke noe om den. Godt man har forskjellig smak, nå vet jeg i hvert fall at det er lite poeng å kjøpe det igjen. 🙂

    Trine: Nam, gresk er godt! Engelsk usunn, ja.. hehe. Har rukket bli innmari lei av det, men så er neppe denne baren stedet for å få delikatesser. 😉

    Løven: Jeg så bilder fra tordenværet og grein nesten av hjemlengsel. Hehe… Jeg liker drama og skiftninger, og her nede er det stort sett bare en type vær… sol og blå himmel. Deilig en liten stund, men så blir jeg lei. Jeg sier sikkert noe annet til vinteren. 😉 Håper likevel ikke det blir regn hele sommeren, ifjor var det nitrist, husker jeg.

    Så bra du likte Brandi! Jeg falt pladask første gang jeg hørte sangen! 😀

  3. Enig med deg 😀 etter noen dager med sol og strandvær, er jeg lei av det og trenger forandring. Og synes selv det er spennende med lyn og torden.Så i avisen at et fotballlag som spilte rett her borte ( ekebergsletta) ble slått i bakken av lynet. Det gikk bra med alle sammen, men de hadde fått seg et skikkelig støt.
    Ja, det er sjelden jeg liker en sang første gang jeg hører den, men denne sangen…og dama var kul!

  4. Uff da.. det er skumle greier med lynnedslag, godt det gikk bra med dem!!! Så fint du likte sangen altså, det er noe spesielt med enkelte sanger.. de sitter liksom med en gang. 🙂

  5. Likte når hun «dro til» helt uventet 😀 Kul stemme og ikke noe sukkersøt puppepopdame dette 😀

  6. Ja, jeg elsker litt trøkk i damestemmer! Jeg fant akkurat den sangen til Cornelis Vresswijk som jeg spurte deg om forresten! 😀 Løven begynner å like data`n meeeeeget godt! Skal nok bli greit med litt avvenning nå som vi snart reiser. Spennende å se om jeg får abstinenser 😀

  7. Hmm, hvilken sang var det igjen? Jeg har hukommelse som en … maur. Eller noe. 🙂 Hehe, jeg håper du holder ut uten data, ellers har det begynt å komme internettkafeer all over the place. Hvor skal du forresten? Hmm, best å ta på email, tenker jeg. 😉

  8. Det var den le-sangen….jeg tror jeg skrev «alalalalala, la, la «he,he,he! Der det synger barn i bakgrunnen. Fant…..ja, kanskje en mailting….eee,hee 😀

  9. Den ja! Den er fin. Turistens klagsång eller noe slikt. 🙂

    mailting om mer private greier er sikkert lurt. 😉 Så du ikke får noen stalkere etter deg på ferie. 😉

  10. Nei, jeg tenkte mer at jeg ikke skulle kjede vettet av de andre jeg 😀 vet ikke hva stalkere er, men litt action på ferie og noen gjester til….jo hvorfor ikke? 😀

  11. Stalkere er ikke hyggelige. De er stort sett gærninger som setter seg i huet at de skal «få» noen (eller at de er gift allerede, eller noe sånt) og så følger de etter dem overalt. Ofte truende… så det vil vi ikke ha. Men hyggelige gjester og litt action kan være bra. 😉

  12. Paella var godt … inntil jeg fikk servert noe dårlig kjøttstykker i det en gang, noe fisk av noe slag, tror jeg- eller jeg husker jeg fant ut at jeg ikke kunne si om det var fisk eller kylling, helt jævelig var det iallefall, og siden har jeg aldri bestilt det igjen! LOL
    Jeg som hadde kjøpt meg egen paelle-panne til å ha med hjem og greier, mistet helt lysten på bare tanken om paella, he he.
    Kroppen fikk sjokk! lol

Det er stengt for kommentarer.