Panikk

Oj oj oj…

I gár kveld fikk vi besók av det verste dyret jeg kan tenke meg… kakerlakk. Iiiiik! Jeg skrek og de andre skrek… unntatt svoger som er mer vant med sánne ekle kryp. Det er den stórste kakerlakken jeg har sett noensinne. Fy og fy…

kakerlakk

Vel, vi brukte halve natta pá á vaske og rydde for á sikre oss at det ikke var flere etter vi drepte den vi sá. Poden nekta sove her, sá han ble fulgt opp til eks-svigers som har hus i naerheten. Jeg mátte roe meg med en sobril for á klare sove. Men jeg greide det til slutt. Mange rare drómmer i natt, men det gikk bra. Puh…

Jeg savner egentlig Norge ná. Trygt og godt og lite ekle kryp, i hvert fall sammenlignet med kakerlakker.

Ellers er alt strálende bra. Vaeret er varmt og jeg har klippet meg hos engelsk frisór. 80 kroner, takk. Haha, det er jo helt sjukt i forhold til de 500 jeg pleier betale. 🙂

I´ll be back. 🙂

10 tanker på “Panikk”

  1. Foreldrene mine pleier gå til frisøren når de er i syden. Mamma klipper seg gjerne når de kommer nedover, og striper før hun reiser hjem siden håret har blitt bleket i sola. Sist betalte hun 240 nok for striping. Det er jo latterlig billig!

    Kos deg, og nyt ferien, tross alle skumle innsekter. Godt gjort at du tar deg tid til blogging. Selv har jeg den erfaringen at jeg tenker jeg skal blogge eller gjøre andre ting, men det blir aldri gjort, siden man er så opptatt med et eller annet.

  2. usj… liker heller ikke alle slike krypende, flyvende og snikende dyr.
    Håper du greier å kose deg likevel, og det beste med å reise bort er jo å komme hjem.

  3. var det en sånn en du fikk se bilde av fra da jeg var på kanariøyene? den var så stor, at jeg ikke trodde mine egne øyne lissom…et digert beist av en slags bille

  4. Men du blir vant til dem og Lothiane!!
    Jeg har fast sprøyter som kommer og sprayer mot dem men de dukker jo opp likevel innimellom…
    Men de store skal du ikke bry deg om – de er store men harmløse, de små derimot; de må du ikke finne på å ta med deg hjem! De legger du ofte ikke merke til men de er skumle, formere seg voldsomt (en kan gi opphav til 400.000 på ett år….)
    Antar den store du så var de som jeg har her – vi kaller dem three-cockroach, de lever mest ute. Men kan bli store, 6-7 cm, Sett på lys og bråk litt – så forsvinner de!!
    Vil du vite mere?
    http://randiweb.com/2008/02/25/pest-kontroll/

    Og glem kakerlakker og nyt nå ferien da 😀

  5. Håper du klarer å «fortrenge» tanken på dem, så du får kost deg resten av ferien! 😀 Har ikke så dilla for småkryp egentlig, men når vi åpnet hytta etter vinteren, og hele hytta var full av musebæsj, de hadde gnagd hull i puter og sofa, hele soveromsgulvet var dekt av skrukketroll…må jeg innrømme at jeg tenkte «for et jævla skittent møkka sted, jeg har lyst til å selge hele dritten»….men gudskjelov går det over….Håper det skjer for deg og…..ellers blir det mange sobril 😀 Uff, skal ikke tulle, det er kjipt å få panikk!!! Lykke til kjære deg!

  6. Huff for en ekkel opplevelse :-S Jeg hater kakerlakker intenst selv, så jeg kjenner følelsen. Kan ikke skjønne at man klarer å bli vant til å leve med dem.

  7. Hei hei 🙂

    Eugenie: Jeg er visst sá hekta pá bloggen at jeg tenker pá hva jeg kan blogge om nár noe skjer. 😉 Men det handler vel ogsá om at vi har sá god tid her og at det er ca. 20 meter á gá for á komme til en pc. 🙂 Skikkelig billig á klippe seg/farve háret ja, kanskje jeg má finne pá noe mer fór jeg drar hjem. Á fikse neglene koster 8 euro. 64 kroner altsá… hahaha!

    Graylady: Will do! Jeg koser meg, men má innrómme jeg savner kjaeresten min sá mye at en del av meg helst skulle reist tilbake etter fórste uka. Ja ja… Jeg skal nok bli her og bygge meg opp med svómming og avslapping. 🙂

    Chanel: jeg fár dessverre ikke lagt ut bilde, men det er ikke den samme. Jeg tror jeg kjenner igjen den billa du sá, det er en del av dem her. Vi har drept to i dag og de er jeg ikke redd for (heldigvis)! Sá langt ingen flere kakerlakker… puh. 🙂

    Randi: Jeg tror faktisk det var den amerikanske vi sá! Takk for link, interessant á lese. Den tyske er den jeg har «hilst» pá her nede fór, ikke spesielt hyggelige de heller. Jeg grósser av á tenke pá dem. :-S Godt á hóre de er harmlóse, men jeg har nok det genet som gjór at jeg blir livredd og tror jeg dór nár jeg ser dem. 😉

  8. lóven er inne: He he, jeg har heldigvis enná en del sobril igjen, har kun hatt bruk for den ene, og forhápentligvis blir det ikke bruk for flere. 🙂 Iiiisj, jeg forstár godt fólelsen du beskriver nár dere fant alle de ekle krypa i hytta deres. 😦 Ikke moro, men heldigvis gár det an á bli kvitt dem… selv om det kan bli mye jobb.

    SerendipityCat: Jeg tror heller ikke jeg kan venne meg til dem, men har ikke tenkt á bli her lenge nok til á finne det ut heller. Iiiiiisj… fysjom det er forferdelig ekkelt med sánne kryp!

  9. Må presisere – man blir ikke vant til å leve MED dem, men man venner seg til at de kan dukke opp av og til…
    På kakerlakk fronten er jeg tilhenger av massiv kjemikaliekrig inne i huset i alle fall -og har min sprøyter som kommer med sin gift hver 3. måned. De som da dukker opp her havner fort på rygg = døde.

    Noen gir blaffen og bor med dem – da overtar de fort… Men at en og annen forviller seg inn må jeg leve med skal jeg leve her, eller i andre tropiske strøk. Det er som myggen hjemme i Norge; det er lov å bruke myggspray men du må bare ta med at de ER der….

  10. Randi: Jeg tror jeg skjónner hva du mener. I gár fikk vi enda et besók, den flóy og satte seg pá sósteren min. Kjempeekkelt! I dag fant jeg en dód pá badet, da skrek jeg ikke heldigvis. Og senere pá dagen kom det en flyvende da jeg var pá toalettet pá en kafe…. den drepte jeg faktisk helt selv. *stolt* Mátte «redde» dama som var inne pá doen, ellers hadde den kommet rett pá henne da hun ápna dóra. Jeg klarte det uten á skrike, bare grósset veldig. 😉

    Men ja.. man laerer nok á leve med dem… má jo det pá et vis. Háper bare jeg slipper se flere. :-S

Det er stengt for kommentarer.