God aften fra Spania

Her er jeg igjen, jeg er jo totalt nerd og setter meg ved pc’en sá fort jeg kommer inn i baren. De andre drikker ól og ser fotball. Noen unger spiller biljard med familien sin, og utenfor sitter en gjeng pensjonister ivrig opptatt med quiz. Ja ja, jeg tror faktisk blogging er et godt alternativ!

Lillesos sa at jeg mátte fortelle at hun teller antall ganger Lillebror sier «satan» mens han ser kamp. Han heier pá Italia. Forhápentligvis vinner de, ellers blir det mye surmuling etterpá. 🙂

Jeg har vaert pá handletur med Lillesos i dag. Vi gikk ca. 10 minutter i solsteika for á komme til butikken. Der var det aircondition, heldigvis. Vi má ha vaert der i halvannen time (eller to), for vi mátte jo sjekke ut ALT de hadde i avdelingen med sminke, hárgreier og andre kule jenteting. Jeg har funnet verdens lureste ting; en slags turbansak som er laget av microfiber som man enkelt og greit putter pá hodet etter dusjen, sá surrer man enden rundt og rundt en del ganger fór man fester den med en hempe rundt en knapp i nakken – og vips kan háret tórke litt mens man sminker seg eller gjór noe annet. Fin-fint! Jeg handla masse billige greier, men jaggu ble det 40 Euro ut av det likevel. Jeg tror damen i den avdelingen var veldig fornóyd.

En runde i bassenget etterpá kjólte meg deilig ned, jeg lurer pá om jeg ikke má vinne noen millioner i Lotto sá jeg fár rád til á bygge et svómmebasseng… Det er jo super trening for mitt slitne legeme! I hvert fall var det det helt til jeg fikk krampe i foten og trodde jeg skulle drukne. Nuvel, det gikk bra. Jeg tror jeg egentlig ville druknet mer pá grunn av latterkrampen jeg fikk samtidig. En annen type krampe, men omtrent like farlig nár man befinner seg pá dypt vann. Badevakten satt og solte seg og virka ikke som han brydde seg om meg, men jeg er jo stor jente og klarer meg selv. 😉

Ohoi, jeg skravler i vei. Sánn er det bare, jeg háper dere holder ut med mine smá ferieoppdateringer.

Sender litt sol og varme nordover til dere og háper det hjelper litt. Jeg kommer nok snart tilbake, fra en Internettkafe naer meg. Adios amigos!

P.S. Ná scora visst Italia og Lillesos sier at det er minst 40 «satan» sá langt. Ha ha, jeg tror jeg forlater ástedet.

15 tanker på “God aften fra Spania”

  1. Hei, vennen!! Fint å høre fra deg! Høres ut som du nyter tilværelsen, og det har du jaggu fortjent! Kos deg maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssse!!

    *klemmeklemme*

  2. Koselig å høre hvordan du har det, det høres jo ikke så aller verst ut da…
    Jeg vil også ha svømmebasseng (på terassen?)

  3. Holder ut med deg??? Prat i vei, det er jo kjempe koselig! Jeg koser meg i hvertfall når jeg ser det har kommet «nytt» fra deg 😀 og kjempe koselig å høre hvordan du har det! Her er det fremdeles ikke det store sommerværet, og som du vet har jeg så mye å stresse med her hjemme at å få noen ord fra «sommerland» lyser opp tilværelsen 😀 Men nå er det snart ferie for min del og…..skulle bare hatt en ferie før ferien….. 😀 Kos deg videre og gleder meg til neste innlegg 😀

  4. Jeg er helt enig med broren din – heia Italia! 🙂 Gjør de det bra kan det bli morsomt å være italia neste uke (gjør de det bra? jeg må innrømme at jeg ikke har heeelt oversikten over fotballting… 😉 )

    Kos deg videre! Klem :o)

  5. Hjalp litt å sende sola opp til oss, den varmet litt på ettermiddagen igår 🙂

    Jepp, Italia gikk videre og Nederland slo Romania… Så det blir spennende å følge med videre!

    Kos dere videre!!

    Klem!! 🙂

  6. el Vera: Heiiiii vennen! Sá koselig med hilsen fra deg! *klemme pá*

    Graylady: Hehe, ja svómmebasseng pá den diiigre terrassen… det hadde vaert topp! 🙂

    Lóven: Hi hi, godt du synes det er ok á lese her, jeg klarer jo aldri holde kjeft uansett. 😉 Vi snakkes snart! Og ja, ferie fór ferien er noe jeg alltid ónsker meg.

    Stormel: Hehe, joda Italia gjorde det meget bra i gár. Takket vaere deres egen seier over Frankrike – og at Nederland slo… Romania (?), er Italia ná videre i EM. Det morsomste hadde vaert om Italia mótte Spania i semifinalen… men da tror jeg lillebror skal slutte á gá med Italia-t-skjorter. 😉 Jeg var i Italia da de banka Tyskland i VM i 2006. Herlighet for en gal gjeng! Veldig artig, men skummelt for han tyskeren som lóp rundt i tysklandsdrakt. Han ble kjeppjaget.

    *KLEM* fra meg

  7. Høres ut som du koser deg der nede… Jeg er ikke så fotballfan så hadde nok valgt internettkake slik som du;)

    Kos deg videre snuppa! klem

  8. Imzadi: Sá fint dere fikk litt sol og varme!!! 😀 *klem*

    Tornerose: Internett er klart bedre enn fotball! 😉 *klem* háper det er bra med deg!

  9. He,he! Han kommer sikkert til å holde leiligheten pen og ren til du kommer hjem 😀 Jeg ble selv bitt av tanken og har ringt svigermor og bedt om å få låne vaskehjelpen hennes til å vaske ned hele huset før vi drar på ferie 😀 Jeg har en smule kontrollbehov og skal liksom klare alt selv….men håper hun har tid, for nå er jeg sliten og superklar for å sleppe kontrollen og at det blir gjort GRUNDIG rent her! Ha en fortsatt god tur…her regner det i bøtter og spann! 😀

  10. Tornerose: Hehe, jeg forsto det. Tror ikke engang jeg sá skrivefeilen, sá det gjór ingenting. 😀

    Lóven er inne: Hehe, fár hápe det ikke ser helt bomba ut nár jeg kommer hjem, men uansett gjór det ikke sá mye.

    Kjempelurt á be om lán av vaskehjelp, háper hun har tid! Jeg kjenner til kontrollbehov, men etter á ha hatt hjemmehjelp en god stund har jeg klart á gi litt slipp. Deilig fólelse á fá rent hjem uten á bli helt utslitt selv. 🙂

    Uff, synd med regnet, háper det gir seg snart. Unner dere ogsá sol og varme!

  11. Solen tar du med deg når du kommer hjem vettu..deal? 😀
    Ja, fikk telefon i sta om at hun kommer på mandag JIPPI! hm, blir en ryddesjau her nå. Ungene var meget skeptiske til at noen skulle vaske inne på rommene deres, men den sperra får de slippe opp sammen med meg, for her skal det endelig skinne!! :D…..

  12. Hurra for vaskehjelp, ná blir det bra! 🙂

    Kjaerlighet gjór ikke blind, men det er utrolig mye som ikke virker saerlig viktig lenger. 🙂

    Jeg sitter pá internett igjen, sá patetisk… Men jeg mátte sjekke banken og finne ut om jeg hadde noen penger igjen. Etter at regningene er betalt er det enná litt igjen. Puh. 🙂

  13. Det er forskjell på å være patetisk og avhengig ha,ha,ha!
    Ja, vaskehjelp blir topp! For her er ikke forelskelsen så sterk lenger tror jeg, for jeg blir uvel av å se på møkka 😀 Liker å ha det rent og pent rundt meg, så dette blit digg! Eldstedattera sier hun føler seg kongelig siden vi får vaskehjelp ha,ha! Tror ikke hun har fått med seg at veldig mange har dette hver uke 😀

  14. Hehe, jammen det er vel stilig á fóle seg kongelig. Best á la henne leve i troen. 😉

    Her smelter vi nesten i varmen, faen ass.. jeg dauer. Haha. 🙂

    Og jeg er nok mer patetisk enn avhengig.. *fnis*

Det er stengt for kommentarer.