For ti år siden…

Så har man blitt tagget igjen. Eugenie sendte stafettpinnen videre og dermed svarer jeg.

1) Hva gjorde jeg for 10 år siden?

Da var jeg gift og befant meg i et ekteskap som hangla mot slutten. Poden var bare 2 år gammel (ganske snodig å tenke på nå). Vi hadde bodd utenlands en liten periode, men var tilbake i Oslo og bodde i andre etasje hos svigers. (Hu hei, det er som om det er en annen jeg skriver om. I hvert fall føles det som det er mange liv siden.) Det var vel på denne tiden jeg begynte å jobbe igjen som sekretær i 80 % stilling. Det var enda et år igjen til jeg skulle bli syk og jeg hadde på mange måter en trygg tilværelse i kjernefamiliens favn.

2) 5 ting jeg skal gjøre i dag

Vaske klær, skifte sengetøy, støvsuge, begynne å pakke til Spaniatur, snakke med kjæresten (håper jeg)

3) Snacks jeg liker

Nå er jeg så uheldig at jeg liker nesten alt som smaker søtt. I tillegg liker jeg det meste med karbohydrater. Jeg tror ikke jeg skal dra fram konkrete snacks, da får jeg bare lyst på noe og det trenger jeg virkelig ikke. Men te er godt!

4) Ting jeg ville gjøre hvis jeg var milliardær

Oj. Det hadde vært heftig! Jeg hadde nok sørget for at jeg og mine kjære ikke trengte bekymre oss for penger igjen. Jeg hadde ansatt en assistent/sjåfør, dessuten skaffet meg bil igjen. Eventuelt tatt taxi all over the place, men jeg tror jeg satser på egen bil med sjåfør. Jeg hadde fått kjæresten min over hit, enten som bofast eller som pendler (hans valg) og så hadde jeg fornyet klesskapet grundig. Før det tror jeg muligens jeg hadde sørga for en overhaling av meg selv. Det hadde nok også blitt en del turer hit og dit, dessuten nytt fotoutstyr. Jeg tror nok det hadde drysset noen kroner til veldedighet også.

5) Steder jeg har bodd

Bergen, Asker, Nesodden, Oslo, samt en kort periode i Spania.

Om noen har lyst å ta oppgaven videre så er det bare å forsyne seg. 🙂

26 tanker på “For ti år siden…”

  1. Betty: Det håper jeg også! Takk skal du ha, Betty – en riktig god sommer til deg og. 🙂

    Confiteor: Hehe, ikke sant! Det var nesten skummelt å finne ut at det ikke er mer enn 10 år siden. Synes det kjennes ut som det er enda lenger tilbake.

    Eugenie: Takk til deg for utfordringen! 🙂

  2. Morsom sak! har igjen gjort det på «min måte» 😀 Du har fått en del mail nå…..surra fryktelig…..lang forklaring, du får heller sjekke mailen ha,ha

  3. Hei løven! Jeg fikk den og den var superbra! Du burde jaggu hatt en blogg. 🙂 Ikke tenk på surringen, det gjør ingenting. 🙂

    Nå blir det visst krig. :-S Hmm klokka er 12.. øvelse altså…

  4. A,ha! løp akkurat ut på verandaen for å sjekke hva det var!
    Vel, jeg jobber dårlig under press, så jeg koser meg heller med din blogg 😀 Eller kanskje dette er «lærling-tiden» min, så når jeg har surra meg ferdig og du har lært meg opp….åpner Løve-bloggen hi,hi

  5. Løven: Jaaa! Hvis du noen gang får ånden over deg og ønsker starte blogg, så står jeg gjerne til tjeneste med forklaring etc. 🙂 Uansett er du alltid velkommen i kommentarfeltene her. 🙂

  6. Hvorfor dukker ikke «for ti år siden…» opp som «siste poster» på hovedsiden? Det er først når jeg går inn på «men natten var ikke god» den kommer opp…… Uff, dere andre får ha tolmodighet, jeg burde vel tatt opp spørsmål angående «lærlingtida» på mail…he,he

  7. Løven: Hos meg dukker den opp i siste poster… så det var snodig. :-S Prøv å fornye siden og se om den dukker opp da. Den ligger på toppen hos meg i hvert fall.

    Bare spør i vei du! 🙂

  8. Har prøvd, men den dukker stadig ikke opp….vel, det forklarer alt surret på mail 😀 Takk for at du er en tålmodig «lærer», har hatt nok av lærere som har blitt litt svette av mine «ja, men hvorfor» innlegg 😀

  9. Kjemperart, og jeg aner ikke svaret. Frustrerende… men forhåpentligvis dukker det opp snart. Eventuelt dukker det opp en forklaring og helst en løsning. 🙂

    Tålmodig, jeg..? Haha, ikke alle ville sagt seg enig i det, men jo… jeg kan være. Av og til. 🙂

    Og jeg liker også å spørre «hvorfor». 🙂

  10. Jo, det vil jeg si! Hadde jeg vært deg, ville jeg flere ganger tenk «Men det var da fælt,da!» ha,ha! og, jeg tror nok jeg har meget å lære før jeg starter egen blogg……og jeg bør vel ha mer å komme med enn å kunne rime litt…spise-fise, kake-smake ha,ha.ha…..hadde blitt litt kjedelig i lengden 😀

  11. fogg, eller hvis man kommer fra Haugerug og ikke sier dugg, men dågg ee,heee………..raggsågg hi,hi….eller så kan man gjøre om ordet blogg til blugg, så blir alt så mye lettere for oss kake-smake, spise-fise-folk 😀

  12. Jeg sier dogg med å-lyd, tror jeg.. *tenke seg om* Jo, stort sett gjør jeg det. Jeg har dessverre en litt vaklende og stedløs dialekt som varierer litt etter hvem jeg snakker med. Men dogg og blogg er fint! Ikke at det passer så bra sammen, men…

    Fogg? Hva er fogg? Hehe. 🙂

  13. Det er et løveoversattnorskord for tåke 😀
    Jeg håper du nå sitter å klekker ut et dikt til meg om at du sitter og skriver på din blogg, med «raggsogger» på, men at du har vanskelig for å lese fordi det er så mye «dågg» på skjermen og det er sikkert fordi det er så mye «fogg» ute 😀
    Uff, nå har jeg kjørt meg helt fast i løvehumor ha,ha!Det med Løveblogg var kanskje ikke en dum idè…..sånn for spesielt intresserte, mener jeg! 😀

  14. Hei, Lothi! Morsomt med mimretag, jeg tror nok jeg skal benytte litt av min nyoppdagede fritid og henge meg på den der.
    men jeg MÅ bare komme med en kommentar til Løven:
    FÅ DEG EN BLOGG! Du skriver så morsomt! 😀

  15. Å, tusen takk kjære el Vera!Jeg gikk nemlig inn i «skammekroken» og følte meg meget barnslig og teit! Så det var godt at noen satte pris på løvehumor 😀 Nå reddet du mitt nedadgående humør! Takk 😀

  16. løven: Løvehumor er topp, jeg synes virkelig du skal komme deg ut av skammekroken. Den trengte du aldri gå inn i. 🙂 *klem*

    Jeg har ikke noe dikt på lur ennå, men plutselig en dag dukker det nok opp noe. Kanskje fra Spania? 🙂

    el Vera: Ja, flott – ta taggen du og! Det var en rar ting å tenke 10 år tilbake. Jeg måtte telle etter om det virkelig ikke stemte… det føles som 20 år…

    Og helt enig med deg, Løven burde få seg en blogg! Det er jo nettopp slik artig tasting vi setter pris på. Feelgood all the way! 😀

  17. ÅÅÅÅ, som selvtilliten blomstrer nå! Jeg har begynt å lukke opp skammekrok-døra nå og titter ut for å se om det er farlig ennå 😀 Men med kommentarene til dere to, herlige jenter, kommer jeg snart ut! 😀
    Nå reiser du til Spania? 😀

  18. Så fint å høre, Løven! *klem*

    Vi reiser nå til helgen, så det er litt styr akkurat nå. Hjemmehjelpen som skulle ha vært her i dag er syk og jeg fikk ingen vikar (ingen beskjed heller)… så dermed har jeg gjort omtrent 3 ganger mer enn jeg burde og er så gåen nå at jeg mest føler for å legge meg ned og grine. 😦

    Faen ta m.e.-dritten. 😦

  19. Uff! skulle gjerne gitt deg en skikkelig god klem! Vet akkurat hvordan det er 😦 Håper du kommer deg litt før du reiser….og jeg syns å legge seg ned å grine var en fin idè 😀 Godt å få grini litt innimellom Klem

Det er stengt for kommentarer.