…men natten var ikke god

Etter den søte kløe, kommer den sure svie. Er det ikke sånn ordtaket går?

Scenarioet i går var som følger:

Været var herlig, det var kjøligere og jeg kjente kroppen kvikne til. Dermed fikk jeg ånden over meg og fikk gjort unna det trasige arbeidet med å fylle ut søknadsskjemaer som har ligget på vent siden slutten av april. Så var det ut på handletur, for middag må vi jo ha. Deretter gikk det slag i slag og jeg endte opp med å ha en flott, morsom og koselig ettermiddag og kveld hos Trips & Ticks. Så langt alt vel!

Men etterpå fikk jeg svi for den gode dagen. Adrenalinet pumpa rundt i kroppen, hodet var en bisverm av inntrykk, tanker, inspirasjon og alt svirret rundt i superfart uten at jeg fikk tak i noe av det. Slitsomt, for å si det litt enkelt. Jeg la meg og leste litt videre i Munch-biografien jeg holder på med, men å lese om en annen nevrotisk stakkar hjalp ikke mye på formen. Kanskje jeg burde rømme til Paris jeg også? Noen ganger kjennes det ut som jeg trenger en lang ferie fra meg selv.

Anspent, urolig og adrenalinstressa sovnet jeg omsider, bare for å våkne av et forj… mareritt noen få timer etterpå. Noen mareritt ser ut til å fortsette i våken tilstand, det er de verste synes jeg. Til slutt måtte jeg stå opp og gjøre noe et par timer, for å slippe løs av skrekkfilmen inni hodet mitt.

Noen ganger lurer jeg på om jeg hadde hatt best av å være eneboer i en hule langt inni skauen.

13 tanker på “…men natten var ikke god”

  1. Huff. Det hørtes ikke noe morsomt ut. Kanskje du bør legge vekk Munch-biografien for en liten stund?

    Ellers det jo veldig typisk, at man skal overarbeide seg selv med det samme man føler seg frisk..

    Du får ta det rolig fremover, så det ikke blir en ny sånn periode som du hadde tidligere.

  2. Har det slik jeg også, at jeg tappes ut når jeg endelig får «kreket» meg til å gjøre de oppgavene som venter. Jeg pleier som oftest å få migrene når jeg omsider er ferdig og kan slappe av.

    Sånn er det også dersom jeg opplever ting utenom det vanlige. Jeg bruker så mye energi på det jeg gjør, at jeg dagen derpå blir sengeliggende. Noen ganger er det verdt det, men irriterende at det skal være sånn.

    Driver nå og jobber som gal for å få ferdig papirer som skal sendes ut til deltakerne på førerhundklubbens samling vi skal ha om 2 uker, og kjenner jeg meg rett, blir jeg sengeliggende enten i morgen eller torsdag 🙂

  3. Æsj, så kjedelig, da!! Du hadde virkelig fortjent mer enn en dag med lykke!!Hører du det ME-gud!!, dette var jæv…urettferdig!!! Håper du klarer å roe ned litt utover kvelden! Trenger vel ikke å anbefale TFT, men kanskje av med TV og en kopp med honningmelk….og, ja…Munch er vel ikke akkurat «enkel» lesning.. Håper du får en bedre natt!

  4. Miriam: Ja, det er ganske typisk… og det har skjedd en del ganger før, men jeg lærer visst aldri helt. 😉 Og jeg tror ikke Munch har skylda. Stakkars mannen… 🙂

    Eugenie: Ja, nettopp, sånn er det! Håper du slipper å bli sengeliggende da… det høres ikke bra ut!

    Løven: Takk skal du ha! Og takk for innmari kul sak på mail, jeg skal nok få svart deg også. Det kan bare ta litt tid for er ikke spesielt kjapp. 😉

    T&T: Skyldig du? Hah, nei jaggu skal jeg da klare å ta skylda selv. 🙂 Og dessuten er det så hyggelig hos dere at jeg neppe tror vi klarer snakke mindre. 😉 *klem*

  5. Ikke stress med å svare, tenk på «ingenting» du nå 😀 Dessuten så var det bare en måte å komme meg unna hele alfabetet på 😀

  6. Ja, jage bort udyr! Sjekk mailen din, så skal du få et lite trøstedikt jeg har laget til deg…om å jage bort udyr 😀
    Klem

  7. Er det ikke typisk, når en først er i form må en jo skynde seg å gjøre «alt». Så kommer smellen. Av og til er den verd det da. Slike ting må beregnes har jeg funnet ut, kan jeg tillate meg et par dager helt kaput etterpå så må en av og til bare benytte de gode dagene.
    Håper «kulden» hjelper deg opp igjen.
    Klems

  8. Etter 3 dager i hule, ville du sett folk igjen. 😉
    Du er altfor sosialt anlagt, lille venn.

    Håper dagene kjapt blir bedre igjen for deg.

    *tenker på og klemmer på*

  9. Høres skikkelig trassig ut snuppa!
    Håper denne dagen har vært akkurat passe avslappet slik at kroppen er rolig og gir deg en god natts søvn..
    Sove godt 😀

  10. løven: Åhhh du er så søt, assa! Tusen takk for oppmuntringsdikt! 😀 *klem*

    Sorgenfri: Lars Monsen og jeg har trolig null og niks til felles. Etter å ha tenkt meg om vet jeg jo at jeg ikke hører til i villmarken, så jeg får vel heller holde meg i «hulen» min her… 🙂

    SerendipityCat: Tusen takk! Det har roet seg litt, men jeg kjenner at jeg trenger å gjøre noe for å få mer ro i sjela mi. Det får bli sommerens prosjekt. 🙂

    Graylady: Jo, det er nettopp problemet mitt, jeg har så mye jeg har lyst å gjøre – og så får jeg svi for det. Det blir litt ond sirkel, for etter å ha vært utslått en stund er det jo ekstra fristende å gjøre noe sosialt og hyggelig og dermed er jeg i gang igjen. 🙂

    Sokken: Hmm, du har nok rett. 🙂 Ja, sosialt anlagt er jeg – men det gjør meg også så sliten. Kjipe greier altså! Men det svinger i hvert fall. Kan ikke påstå det er kjedelig. 😉

    Tornerose: Takk skal du ha! Det er nok av ting å gjøre her, så jeg får heller satse på å få skikkelig hvile når jeg har ferie om få dager. Det skal bli godt! 🙂

Det er stengt for kommentarer.