Hele alfabetet?

Jeg har fått en fryktelig vanskelig utfordring av Trips & Tics (som jeg forresten synes skal få litt oppmuntring i dag, så stikk innom og les bloggen). Hun har bedt meg beskrive meg selv ved hjelp av alfabetet. Hjelpe meg! Det er jo langt! Men jeg sier ikke nei til en utfordring fra ei så god venninne, så here goes…

Lothianes alfabet:

A – ansvarsfull, autoritetsallergisk, alvorlig, aktiv, aktivitetsavpassende
B – bevisst, begrenset, billehatende, bloggoman
C – curiøs, cand. litt om mye, casual, ca. passe (eventuelt passé)
D – dagdriver, dormende, drømmende, dustete
E – engasjert, empatisk, eplekjekk, euforisk, elskende
F – fotograferende, fantasifull, full av faen, furtende
G – gull verdt, galgenhumoristisk, geografispillende
H – heldig, humoristisk, halvsjuk, halvgammel, himmelstuderende
I – intelligent, ivrig, innadvendt, intens
J – jublende, julestresshatende, jeg-vil-ikke
K – krevende, komfortsøkende, klok (heh), kul (hm), kulturell, klagende, konsekvensbevisst, katastrofetenker
L – lat, lur, lystig, luftmenneske, langhåret, lattermild
M – morbid, mystisk (føler meg ikke sånn, men ifølge T&Ts datter er jeg mystisk fordi jeg røyker, så da så!), magisk, multitalentfull, murrende, Munch-interessert, melkehatende
N – nysgjerrig, nesevis, naturlig, nitwit
O – observerende, omgjengelig, omtenksom
P – protesterende, provosert, passiv, puslende, puslete, pengelens, paranoid
Q – quasi-det-meste
R – ruslende, rastløs, rablende, røykende
S – saklig, sarkastisk, sensitiv, sårbar, smilende, syngende, skravlete, stjernefilosoferende
T – telefonpratende, tøysete, tastende, takkende
U – usikker, underlig, ualminnelig, ubegripelig, utadvendt
V – vannmann, viljesterk, virrende, vittig, vrang
W – wunderbar, worst-case scenario, wc-avhengig,
X – xtrem til tider
Y – ytterst ytringsavhengig
Z – znål, zzz, zykelig
Æ – æææh (utbrudd ved syn av større edderkopper eller andre ekle kryp)
Ø – økonomisk (når jeg må), øverstkommanderende (i heimen)
Å – årntli, åffer-spørrende, åndelig, årstidsavhengig

Så var det å tagge videre. Først og fremst kan hvem som helst som føler seg tiltrukket av denne oppgaven gjerne ta den videre hos seg. Men jeg utfordrer spesielt Rockette, el Vera og Mirakel. Skulle gjerne ha tagget løven er inne også, men hun har jo ikke blogg. Men du må gjerne ta den likevel, altså! 😉

7 kommentarer om “Hele alfabetet?”

  1. Flink du har vært.. Har prøvd på det sammme en gang selv, uten å komme halvveis i alfabetet fordi jeg ikke aner hva jeg skal si om meg selv..

  2. Trips & Tics: Bare hyggelig og takk for tagg! 🙂

    Mirakel: Flottings!

    Tornerose: Åh..! Takk skal du ha, så koselig sagt. 🙂

    Predikeren: ai ai, da blir det verre. 😉

    Ataksak: Takk for det, jeg slet litt i starten, men plutselig kom det trillende. En ordbok kan anbefales, så er det bare å plukke ut ord du synes passer.

    Eugenie: Takk skal du ha, jeg skal se hva jeg kan få gjort. 🙂

Det er stengt for kommentarer.