Inni mitt hode

I dag er ting litt bæsj og jeg er sur og trassig inni meg. Omtrent som at jeg vil drikke rødvin til frokost og være litt ekkel mot noen. Kanskje stå på balkongen og spytte på alle pene jenter under 20? Det blir nok litt vanskelig ettersom rødvinskartongen min er nesten tom og det som er igjen har blitt eddik. Eddik er ikke like godt som rødvin, faktisk er det ikke godt i det hele tatt. De eneste pene jentene som går under min balkong er ca. tre og et halvt år gamle og de kan man ikke spytte på. Da kommer barnehagetantene til å bli sinte og så kanskje styret kaster meg ut av borettslaget så vi blir husløse og ender på gata med ei flaske rødsprit.

Podens sykkel er ikke som den skal være og jeg aner ikke hva som er gærnt. Kanskje kjedet har hoppet av? Det ser ikke sånn ut, men det virker sånn likevel. Hva f.. vet jeg, jeg er ikke sykkelreparatør. Ikke kjenner jeg noen som er det heller.

Kjøleskapet mitt er tomt for pålegg, det vil si ost. Jeg liker ost, men nå er det bare rekesalat og appelsinmarmelade igjen, i tillegg til noe ekkelt oksekjøttpålegg som minner meg om den gangen jeg ble tvunget til å spise en skive med oksetunge. Tunge er innmari ekkelt og det vil jeg aldri spise igjen, så da blir det appelsinmarmelade som strengt tatt ikke er helt bra for blodsukkeret mitt.

Jeg nøyer meg med å riste undulatteppet fra balkongen og føler meg passe rampete. (Undulatteppet er det som er over undulatburet om natta og som alltid er fullt av fjær og frøkapsler.) Jeg passer imidlertid på at det ikke er noen barnehagebarn nedenfor, det er jo tross alt ikke deres skyld at jeg er i dårlig humør og man vil da ikke utsette dem for traumer heller.

Etterpå setter jeg meg og leser videre om Otto og Margit, for da føler jeg meg så innmari normal. Jeg tror jeg skal lære meg å spille trompet.

26 tanker på “Inni mitt hode”

  1. Æsj, jeg har også en sånn dag… Orket ikke å dra på jobb en gang. Har såvidt somlet meg i butikken for å kjøpe noe frolkost, men ikke lagd eller spist den, og sola var bare plagsom!
    Kanskje vi skulle hatt vår lille hate-verden-klubb i dag?

  2. Sola er ekkel og tvinger meg inn. Jeg har ennå ikke kommet meg i butikken og tror ikke jeg orker i dag. Men jeg vasker klær. Det får holde.

    Jah, vi kan gjerne hate-verden sammen i dag. Det er fint å være flere om det. 🙂

  3. Bare sender over litt positiv energi, jeg! :o) Ser du alfabølgene strømme oppover åsen? ;o)

    Sånne dager er ugreie, og jeg er redd du må slite med sola en stund til. Jeg derimot skal nytehemningsløst bare den utpå ettermiddagen kommer seg rundt hjørnet og inn på min veranda. Foreløpig er det kjølig skygge der ute. Så da kan jeg vel like gjerne ignorere husarbeidet (og det faktum at vi får middagsgjest i dag) og ta enda en lur i sengen.

    *klem oppover*

  4. Uff,da! Men må innrømme at jeg sitter og smiler 😀 Ikke fordi du har det kjipt, men pga. den herlige skildringen 😀 jeg elsker når noen tør å snakke «rett fra levra»! så; drit kjipt at du har det….ja, dritt…men kan ikke for at jeg bare syns du er kjempe søt! 😀 Skulle gjerne vært på balkongen din selv og spydd ut møkk sammen med deg, for det er mye grums her og! 😀

  5. Trips&Tics: Hehe, tusen takk for alfabølger. Kanskje det var de jeg kjente? Eller så var det en kjølig luftstrømning som kjølte ned mitt opphetede legeme.

    Håper du har fått sove godt og ignorert alt det som ikke er morsomt! 🙂 Jeg skal ned og leke butikk i den lokale kafeen om ikke så lenge.

    Løven er inne: Ja! Det hadde vært koselig å ha deg på balkongen, også når jeg ikke er i dårlig humør. 🙂 Vi kan enten ordne opp i grumset, eller vi kan skravle om noe annet. Begge deler like fint! 🙂 Takk for koselig kommentar!

  6. Flott !!
    Ikke at du har det kjipt, men jeg tror nesten ikke du har det SÅ kjipt heller når du kan skrive en SÅ flott tekst!
    Morsomme små avstikkere hit og dit – tonen er gjennomført, dette var bra lesing –

    *trøsteklem selvsagt* her skriver du en flott tekst som jeg fryder meg over å lese, mens du har det kjipt… og så tror jeg ikke på deg? Uff…. 😦

  7. Randi: Hehe, takk skal du ha! Det var en del humor i dette da jeg skrev det, så selv om humøret ikke har vært helt på topp så er det noe med å se det litt utenfra likevel. Takk for trøsteklem, en klem sendes tilbake! (håper den ikke smelter på veien, her er det hett…)

  8. Vi har 36 i dag – så den klemmen klarte seg godt 😎 Og jeg er jammen glad dere har fått skikkelig sommer i Norge også!

  9. Puh..! Vel, jeg tror jeg nøyer meg med de gradene vi har her. Kunne godt ønsket meg det noget kjøligere da varmen slår meg helt ut. Men det er deilig at det er sommer. 🙂

  10. Jeg lo godt av kontrasten mellom det du ville (spytte på jentene) og det du ender med å gjøre (passe på at ingen uskyldige barn får en liten fjær på seg når du rister teppet) 😉

  11. Dette hørtes ut som en skikkelig møkkadag. Noen møkkadager er fine, for da går det liksom an å være dritsur hele dagen, og det er lov til å være sur for absolutt alt.

    Jeg har egentlig slike dager rett som det er, men siden jeg nesten aldri tør å innrømme at jeg er gjennomsur, så later jeg som om det er noe som er fint, men det er det ikke, og da blir jeg egentlig bare enda mer sur.

    Flott tekst, Lothiane 🙂
    Det er litt verdt det,da. De drittdagene som gjør at pennen blir ekstra lett og fin og glimter av gull.

  12. Jeg sier som Raga Rockers: «er det ikke deilig å ha noen å hate?». Det er liten trøst at alle har sånne dager innimellom, men gud så godt å få blåst ut sarkasmen en gang i blandt! Måtte dagen i morgen bli bere:)

  13. el Vera: takk vennen! *klem tilbake*

    Frøken Skavlan: Det er sant.. 🙂

    Minneapolise: Hei! Så koselig å se deg her. 🙂 Ja, jeg er egentlig så altfor snill, så jeg kan jo ikke akkurat la det gå utover noen uskyldige småbarn. 😉

    Victoria: Det er sikkert bedre å si det som det er, enn å holde det inni seg – men ikke alltid det passer å ta ting ut heller. Men tusen takk for kommentar og skryt!

    meter’n: Tusen takk skal du ha!

    Sorgenfri: ja, jeg prøvde meg med sekkepipe, det er jo enda verre… men jeg har sluttet. Tror egentlig ikke trompet er mitt instrument heller. 😉 Det er nok naboene glade for…

  14. Akkurat sånn er det!!!
    Det er så irriterende å være snill på slike dager…
    -«De skulle bare visst!»

    Et flott innlegg, Lothiane! 😀

  15. Trips: Takk for tag, jeg skal nok ta meg av den… sånn om litt. 🙂

    Cat: Ja ikke sant! Margit og Otto er fantastisk morsomme å lese om. 🙂

    Valkyriana: Hehe, irriterende å være snill… nettopp! Takk skal du ha!

  16. Så flott å kunne skrive slik om en dårlig dag. Det gjorde i alle fall dagen min bedre.
    Kanskje en tropet kan hjelpe på slike dager? Tror ikke naboene min ville satt pris på om jeg prøvde 😉
    *føler tipset til Margit og Otto* sidene

  17. Tusen takk, Graylady! Hehe, håper du liker Margit og Otto du og, jeg falt for den historien. 🙂 Den normaliserer sånne småsjuke tanker som vi sikkert tenker innimellom alle sammen.

  18. Ok – barnehage nedenfor, – da fikk jeg plassert deg i terrenget.

    Eldste guttebarnebarn, aka Knoll, gikk i den barnehagen for 4-5 år siden.

  19. Og nå, så lenge etterpå, fant jeg igjen denne posten og den passer enormt bra. Hele dagen har egentlig vært fin, men nå har jeg bare lyst til å drikke rødvin til kvelds og frokost og være atal og ekkel mot noen. Gjennomsur, er jeg – eller trist, jeg vet ikke helt. Tusen tanker i dustehodet og jeg vil alt og ikke noe.
    Lenge siden sist, Lothiane!

  20. Hei Victoria! Så koselig med besøk av deg! Artig du fant fram denne, jeg hadde glemt den. Var tydeligvis ganske grinete den dagen jeg skrev. 😉 Noen dager er bare sånn, men det går jo heldigvis stort sett over igjen.

    Håper du får en finere dag i morgen, altså!

Det er stengt for kommentarer.