Så var det jul igjen..?

Jeg husker vagt jeg sverget overfor meg selv sånn rundt julaften 2007 at neste år… neste år..! Da! Skal! Jeg! Kjøpe! Julegaver! Tidlig! Fordele det utover året, lissom. Plukke med noen fine ting her og der, whenever I’m in a shop. Okay, så langt har det gått dårlig med den langsiktige planleggingen, men ennå er det lenge til jul. Er det ikke? Det skulle man altså ikke tro med tanke på hva jeg har gjennomgått i natt.

Jeg er sikker på at jeg ikke har sovet godt et eneste minutt i natt. Det eneste som foregikk i min drømmeverden, var et evig mas om å få handlet inn de siste julegavene til folk jeg hadde glemt og kommet på i siste øyeblikk sånn circa to dager før julaften. Det var grusomt det! Stressfølelsen rundt det var akkurat slik den pleier være rett før jul, men hallo! Det er juni…

Det var litt deilig å våkne opp og vite at det er under to uker til jeg reiser til Spania og en måned til jeg reiser til England for 18 velfortjente, deilige barnefrie dager.

Men ettersom jeg er i moduset, god jul da dere! Så er jeg sikker på at jeg ikke glemmer det.

20 kommentarer om “Så var det jul igjen..?”

  1. GOD SOMMER! Også kan du jo gjøre alvor av det, ha en liste i bakhodet bare, når du snubler over den perfekte tingen til ham eller henne, – men det blir ofte ved tanken ja……. Og når jeg klarer å være tidlig ute, så glemmer jeg at jeg har handlet og sitter igjen med dobbelt! Men som oftest klarer jeg bare å handle i tide til de aller letteste (små tantebarn som ønsker seg alt mulig!) og det hjelper jo heller ikke så mye……
    Tror du trenger ferie jeg!

  2. el Vera: Haha, takk skal du ha vennen! Da har du snart bursdag..? 🙂

    Randi: Det er lurt, kanskje dette var en påminnelse så jeg husker å plukke med meg fine ting på tilbud? 🙂

    Ja, ferie skal absolutt bli godt, det har vært hektisk i det siste. 🙂

    Elin: Nei, men det skjer visst mye snodig i hodet mitt om natta. 😀

  3. hehe, god jul ja *ler*. Jule-drømmer i juni må jeg si overrasket litt hehe. Du skal se at du er i sydligere strøk denne jula, derfor litt viktig å gjøre ferdig gaver litt utpå høsten 😉

  4. *ler* 😀

    Jeg kunne aldri ha feiret jul i Syden f. eks. Det er noe med at det må være kaldt og hvitt for å få meg i julestemning. Ikke ble jeg det av å lese posten din heller, her jeg sitter med vinduet på vidt gap og forsøker å puste i varmen.

    Men jeg tenker også som deg. Den eneste som klarer det i vår familie, er moren min. Hun er ekspert på håndarbeid og begynner strikkeprosjektene sine allerede 3. juledag.

    God sommer! 🙂

  5. Selv har jeg de siste årene kjøpt en del julegaver på IKEA i august. Vi har ikke IKEA i Nord-Norge, så jeg benytter sjansen når jeg er på ferie sørpå. Ganske mye rart å finne der, og godt å få de verste gavene unnagjort. Artig er det jo også at folk blir veldig glade for gavene.

  6. Ingen kan i alle fall klage på at juleønskene dine kom for sent i år!

    Ca et halvt år igjen. Selv vet jeg knapt hva jeg skal gjøre dagen etter i morgen. Og julen er enda lengre borte!

  7. Chanel: Jeg tror det må være noe stressgreier. Hehe, litt overraskende for meg og, kan du si. 😉

    Miriam: Synd jeg ikke kan håndarbeid! Her går det stort sett i kjøpte julegaver, eventuelt foto (som også må kjøpes selvsagt). God sommer til deg og! 🙂

    Eugenie: IKEA har mye bra! Fint sted å handle gaver, men da bør jeg nok starte tidlig for rett før jul er ikke IKEA stedet for meg. 🙂

    Trips&Tics: Hehe, god jul! Hva ønsker du deg til jul da? *glise*

    Stormel: Åh så fint bilde! Jeg har ikke vært der, men har en gang vært i julehuset i Drøbak. 😀

    Rigmor: Hehe, jeg har ikke peiling på hva jeg skal i jula, men at det skal handles gaver vet jeg jo… 🙂

    Tornerose: *fnis* God jul til deg og! *klem*

  8. Lothiane: De gangene jeg har vært på IKEA har vært i begynnelsen av august, og gjerne etter 1800 om ettermiddagen. Da er det ganske stille og rolig på IKEA.

  9. Eugenie: Greit å vite! 🙂 Jeg har aldri opplevd IKEA rolig, men jeg har merket at det har vært tidspunkt med fryktelig mye mennesker.

    Chanel: Hehe, det må vel bli 1. juledag i dag da! men etter drømmen min å dømme er det julaften i dag eller i morgen…. hmm. Noe sånt. 🙂

  10. Chanel: Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg holder meg mest i ro jeg også… blir jo helt slått ut av denne varmen. 🙂 Grei måte å spare penger på..!

  11. Hva jeg ønsker meg til jul?? *tenke* Her kommer noen ganske beskjedne ønsker:

    1) Penthouseleilighet på Majorstua/Frogner med 5 soverom, to stuer og arbeidsrom-atlier, og kanskje et bittelite (nja, ganske stort) basseng på taket.
    2) Vaskehjelp som kommer hver dag
    3) Nevnte jeg walk-in closet? (I såfall også 500.000 til å shoppe for)
    4) En egen øy i middelhavet uten turister
    5) Et stort kustener/vennebolig-kompleks i en kul europeisk storby
    6) Egen tappekran med direktelinje fra tapperiet med Pepsi Max
    7) Et par Mac Pro-råkostjern med tilhørende storskjermer
    8) komplett lydstudio
    9) ubegrenset tilgang til maleutstyr
    10) summen som står på kontoen min nå + 7 nuller bak

    Selvsagt burde jeg satse på ønske om super helse for oss alle, men jeg er redd for at de ti øverste ønskene er enklere å oppfylle… *skjevt smil* Så jeg antar at vi får prise oss lykkelige så lenge ting ikke er verre enn de er nå?

    Ellers ønsker jeg meg et par skikkelig gode hjemmestrikkede sokker.

    Hva ønsker du deg?

  12. Trips: DET var en heftig ønskeliste! 🙂 Kan neppe bidra med stort der, dessverre… selv ikke hjemmestrikkede sokker. :-/

    Jeg har kun ett ønske, men det ser ikke ut til at det blir så lett å få oppfylt heller. 😦

Det er stengt for kommentarer.