Norskundervisning

De som har lest i bloggen en stund har vel ikke unngått å få med seg at jeg har en del telefonsamtaler med England. Som oftest går det på engelsk, men nå har mannen begynt å klage. Hvordan skal han lære seg norsk hvis jeg snakker engelsk hele tida!? Nemlig. Skjerpings, Lothis, her må pedagogen i meg fram. Så… det blir noen setninger på norsk iblandet engelsk, og forhåpentligvis når noe inn.

Poden liker også å «hjelpe til» med undervisningen. I dag gikk praten som følger (per høyttalertelefon):

Poden: Du er en dust!
M: Nei, du er en dust!
Poden: Nei, du er en daft dust!

Til slutt ble de begge enige om at det var jeg som var dusten og var såre fornøyde med det.

Det er godt han lærer seg det viktigste før han kommer. Nå er det bare 8 dager igjen. Jippi!

14 kommentarer om “Norskundervisning”

  1. Han er allerede godt i gang, lenge før jeg kom inn i bildet, men det gjenstår litt. 🙂

    Takk! Jeg trenger nok det. Pedagogikk er ikke min sterke side. 😉

  2. Sokken: Jaaaaaa! 😀

    Frøken Skavlan: Helt enig, det er et veldig greit ord å ha med seg. 😉

    Trips & Tics: Ja, hurraaa! 😀

  3. Uff, ble du dusten liksom, slemt altså;) Men å diskutere som alene jenta, er kanskje dømt til å mislykkes..

    Jeg er rett og slett imponert over alt han kan, han skriver jo flotte kommentarer på norsk, har han lært seg dette selv?
    veldig imponert.. Jeg senser en som virkelig gjør mye for å bli kjent med jenta si og landet hennes 😀

  4. Du får lære ham si «Kiss my rosy red ass» på norsk. Det var dèt jeg måtte lære bort på norsk da jeg var i USA, hehe…
    Og så var det alle banneordene da…

  5. Tornerose: Ja, disse gutta kommer nok til å rotte seg sammen. Jeg ser antydningene allerede. Røykingen min blir vel det verste mobbepunktet, tenker jeg. Men jeg er sterk, jeg står imot! Hah! 😉

    Og ja, han har lært seg mye norsk og jeg synes han er kjempeflink. Spesielt med tanke på at han har lært seg det på egenhånd. Jeg er veldig glad for at han valgte å lære seg norsk, ellers hadde han ikke funnet meg og bloggen min. 🙂

    el Vera: Det høres ut som #2 på lista over nyttige uttrykk altså, tusen takk! 😉 😀

  6. Åh Lothi, det er bare så bra at han kommer!!:) ser nedtellingen din på Fjesboka, og bare ler for meg selv.. *love is in tha air* Koser meg på dine vegner:D dette fortjener du!!:))) *klems*

  7. Yay… koselig kommentar 🙂
    Jeg gleder meg til å reise til Oslo for å besøke min kjære Lothiane.
    Selv om jeg har vært i Oslo før, this time vil være så mye bedre 🙂

    Lothiane is a good teacher, hun har lært meg så mye.
    I now feel happy and confident to say my first words in Norwegian when I arrive på Oslo lufthavn neste uke.
    Imagine how proud I’ll be to walk up to the nice man at passport control, and with a big smile I’ll say, «Hei, jeg heter Mark, jeg er en dust» 😉

  8. Mark: Nå lo jeg høyt her. 😀 Det hadde vært innmari moro om du gjorde det, men det kan tenkes at det fører til en ekstra gjennomgang av bagasjen din, eller noe sånt? 🙂

    Jeg er stolt av deg, du er kjempeflink og har lært masse! Snart snakker du mer norsk enn engelsk. 😉

Det er stengt for kommentarer.