Northumberland

Noen glimt fra hvor jeg oppholder meg og hva jeg har sett. Det har blitt mange bilder, så i denne posten holder jeg meg til bilder fra Northumberland. Mer vil følge… 🙂

I dette koselige huset (som sikkert er over 100 år gammelt) bor jeg for tida.

Her er en av de urteite, men innmari fine fasanene som pleier komme hit for å få mat hver dag. Er vi ikke tidlig nok ute lager de masse lyd for å minne om at de er sultne.

Påskeliljene blomstrer for fullt.

Haltwhistle

Grønn bro i Haltwhistle.

Hadrian’s wall

Milecastle 42 ved Cawfields

Et innmari berømt tre fra en av Robin Hood-filmene. Robin Hood’s tree, Sycamore gap.

Sauer er ålreite dyr! Søte små lammekoteletter som poserte så vakkert for fotografen før de løp videre.

18 tanker på “Northumberland”

  1. Fikk jo ikke mindre lyst nå, da.. Men «søte små lammekoteletter».. Ingenting er vel så herlig og livsgledelig som små, søte lam som spretter rundt i yr livsglede??

  2. Atte, kan’ke du lissom gifte dg med Mark åsså kan jeg lissom komme på besøk til dere å sånn…? For det ser så fantastisk koselig ut der du er…atte, væææææååååååååsniiiiiilll!!!

  3. Robin Hood-treet! så utrolig morsomt! :))

    her kan det bli maaaaange fine utstillingsbilder, lothiane :))

  4. Fine fine middagene sine! Ikke vanskelig aa se at de slipper aa vente paa at sneen skal bli borte foer de slipper ut:) De gaar vel ute hele tida, de middagene der?

  5. Familie bør ha første prioritet! 😀 Neste gang du reiser bør du ha med en kusine som reisefølge…til godkjenning av Mark…huset..naturen…at fasanenne får skikkelig mat…eee.hee,eeh 😀 ÅÅÅÅ, så deilig det så ut! 😀

  6. God tur til York, Vibeke! Der har jeg ikke vært, men skulle gjerne tatt en tur. Kos deg!

    Stormel: jaaa! Men i morgen må jeg hjem igjen. 😦

    Ulme: Man har da næringsvett. 😉

    el Vera: Jeg skal tenke på det… veldig grundig. 😉

    Chanel: En fotoutstilling fra Northumberland? Hmm, det hadde vært noe. 🙂 Men det er nok tatt mange bilder herfra som er laaangt bedre. Jeg driver fortsatt og sliter med å forstå kameraet mitt.

    Alter Ego: De går visst ute hele året, ja. De får jo snø her og, men ikke akkurat noe som blir liggende over tid. 🙂

    Marina: Jeg tror kanskje ikke de bryr seg så veldig, de forstår neppe noe av det før det er for sent. Lammekjøtt er nam!

    Løvekusine: Du synes det var en god ide, ja? 😉 Vel, vi får snakkes nærmere om det når jeg har råd til neste tur… det vil vel si om et års tid eller noe. :-/

  7. Tornerose: Det var masse motiver der, kan absolutt anbefale en tur til det området! 🙂

    Britt Åse: åh, ja det synes jeg du skal gjøre! Og så ta bilde etterpå og vise..? 🙂

    Imzadi: Takk og klem til deg 🙂

    Confiteor: Helt enig, det er nydelig der!

  8. Sjå der ja – de helt riktige stedene for oss anglofile:)

    No skal vi bestille sommerferie, forresten – gjett hvor?

Det er stengt for kommentarer.