Et lite livstegn

Turen fra Gardermoen til Newcastle gikk stort sett smertefritt for seg, rent bortsett fra en liten forsinkelse på siste flytur. Når doene ikke virker er det igrunn greit å vente på at de fikser dem før vi tar av. Utenom det var det bare en noget bedugget mann som ble litt innpåsliten en stund, men jeg snakker innmari dårlig full, spesielt på engelsk, så han ga opp da jeg ikke skjønte noe av hva han sa. Enkelte ganger er det greit å være turist.

Og nå befinner jeg meg langt ute på landet blant kaniner (de er overalt!), fasaner og drøssevis av ender. Våren har kommet mye lenger her enn hjemme så det er virkelig mye fin natur å se. Landskapet her er nydelig! Man kan se milevis av gårde. Skikkelig «Jag trivs bäst i öppna landskap».

I dag har jeg vært turist. Jeg har vært på Hadrians wall, jeg har sett et tre som var med i en av Robin Hood-filmene, jeg har besøkt koselige småbyer og jeg har til og med vært i Skottland – i Gretna Green. Det kommer bilder og sånt etterhvert. 🙂

Jeg har det helt supert og synes det er deilig å være her! Tilværelsen som postordrebrud er slett ikke verst. 😉

16 tanker på “Et lite livstegn”

  1. Mirakel: ja, for ei byjente som meg er jo dette skikkelig eksotisk. Da jeg åpna døra i dag sto det 7 fasaner på trappa og ventet på å få mat. Og kaninene slåss med endene om brødet… Det har jeg i hvert fall aldri sett før.

    Chanel: Takk! Jeg har det supert og Mark vinker tilbake. 🙂 *klem*

  2. gretna green?? er ikke det et sted hvor man kan gifte seg? Gått bort og gjort skikkelig postordrebrud av deg?? hihi.. kos deg kjempemasse i «öppna landskap» 😀 klem

  3. Hei kusine!
    Dette hørtes ekstremt idyllisk ut! dette må jo være rene rekreasjonshjemmet! Enig med Confiteor, skulle gjerne vært i dine sko!!! 😀 Kos deg masse…blir nok flere turer nå tenker jeg 😀

  4. Ann Kristin: Det er helt riktig, Gretna er der man kan gifte seg. Vel, jeg gjorde ikke det mens jeg var der. 🙂

    Confiteor: Det er deilig på landet, ja! 🙂

    Imzadi: Fasanene er for dumme til å ikke komme… Endene er mer skeptiske, men de kom i dag da jeg gikk ut for å mate dem. 🙂

    Hei løvekusine! Så koselig med hilsen fra deg her! På mange måter er dette det perfekte ME-rekreasjonsstedet, ja. Deilig. Merket det etter vi var i Newcastle i går. Da vi forlot byen og kom ut på landet igjen ble det mye lettere å slappe av igjen.

    Chanel: Ja, dette er jo virkelig et sånt sted du har snakket om! Tenkte på det. 🙂

    el Vera: Vel, jeg reiser jo om et par dager så jeg vet ikke om du rekker å komme hit nå? Neste gang? 😉

  5. Åh, jeg har dritlyst til å besøke nord-england/skottland en gang. Hadrians wall er en slager.. Kombinert med det skotske highlands.. Det kunne jeg likt. Bigtime..

    Kos deg masse! 🙂

  6. Takk Chanel! Det er virkelig herlig ute på landet. Jeg må kanskje revurdere valgene mine en smule… 🙂

    Ulme: Det kan absolutt anbefales! Jeg har bare så vidt stukket nesa inn i Skottland denne gangen, men hele området her er verdt et besøk. 🙂 Har begynt å legge ut bilder nå, det kommer flere etterhvert.

  7. …men spoer folka om Hadrian’s Wall var laget for aa holde engelskmennene ute eller skottene paa plass?! 😉

Det er stengt for kommentarer.