Når fotohobby kan fange mordere

Engla-saken i Sverige er både tragisk, vond og opprørende å lese om. Jeg får mest lyst til å grine når jeg hører om gærninger som ser det som sin «rett» å frarøve småbarn livet bare for å tilfredsstille sine egne, sjuke lyster. Det som har skjedd må være enhver forelders store skrekk; en tanke så vond at jeg ikke orker tenke den fullt ut. «Tenk om…»

De som har lest litt i bloggen min en tid vet at jeg er litt over gjennomsnittet interessert i foto. Derfor grep det meg å lese om mannen/paret som var ute og testet sitt nye kamera den dagen Engla forsvant, og som tok bilder både av henne og morderen. Slike små tilfeldigheter skulle altså løse saken på ganske kort tid. Noen amatørbilder tatt på akkurat riktig sted og til riktig tid, og nå sitter morderen bak lås og slå mistenkt for enda flere mord- og overgrepssaker.

Det er sikkert ikke store trøsten for familien til Engla. Den lille tiåringen deres er uansett død og de må leve resten av sine liv uten henne. Ei lita jente ble fratatt muligheten til å vokse opp. Enda et lite sort hull blant oss som fortsatt er her. Det føles virkelig helt meningsløst…

4 thoughts on “Når fotohobby kan fange mordere”

  1. Dette med bildene i denne saken er helt utrolig. Det er nesten overnaturlig. Takk til høyere makter for at saken er løst, og mannen bak lås og slå.

  2. Å, dette visste jeg ikke om, det med bildene altså. Er så vondt med dette, forferdelig at disse små ikke skal få være i fred, få leve og vokse opp 😦
    Er så bra at de fikk løst den saken fort, selv om jeg nå så et eller annet på nyhetene om at de kunne ha tatt han før viss et eller annet, så hadde denne lille jenta fått leve.. Godt de tok de bildene..

    Nå var det ei anna jente borte igår her i Norge, får håpe ho kommer fort til rette. Blir alltid til en tenker bortføringer og det som verre er når det er sånn.

  3. FANTASTISK at det er mulig! Pga et par amatørfotos så er kødden tatt

    ære være oss fotografer i alle former

  4. Buster: Ja, det er virkelig utrolig!

    Rosa: Jeg leste også noe om at de kunne ha tatt fyren før. Det må være forferdelig å vite for familien til den lille jenta. 😦

    Har ikke fått med meg den andre forsvinningssaken, håper virkelig hun kommer til rette.. uskadd!

    Hurumhei: Sånn sett er det en stor fordel med alle mobilkameraene og -videoopptakerne.

Det er stengt for kommentarer.