Rekk opp hånda

Rekk opp hånda den som har lyst på snøværet vi har i Oslo i dag.

27 thoughts on “Rekk opp hånda”

  1. Dette er skikkelig tullete vær, altså! Jeg skrev et dikt om sånt vær en gang:

    Et øyeblikk
    var våren her

    solen smilte med
    ertende blikk
    hjertet hoppet av
    forventningsfull fryd

    så begynte det
    å snø

    Men vinteren kommer ikke til å vinne denne gangen heller!

  2. Eli frisvold: Det er tatt fra balkongen min. 😉 Jeg har ikke så lyst å røpe akkurat hvor jeg bor, men det er vest i Oslo – et stykke unna sentrum.

    Iskwew: Hi hi, det er et dikt som passer bra i dag! Veldig bra motto også, vinteren vinner ikke! Det vil si… den kommer jo tilbake om noen måneder, men hvem gidder tenke på det? 🙂

  3. Isj og fysj! Vel, kontrastene blir i alle fall tydelige, for når våren kommer så skjer det jo ofte med et smell; du går inn døra og det er vinterlig ute. Fire timer seinere går du ut til vår og 17 mildegrader. Sånn er det ofte, synes jeg.

  4. Jeg er skikkelig dyktig på soldansen. Ser at jeg har forsømt den i dag, og iiik, det er utrolig dårlig. Hvor KOM dette fra liksom?

  5. Anett… sett i gang! 🙂 Det er ikke for sent ennå, kanskje du klarer jage vekk dette været? I så fall er det nok mange som vil være deg takknemlig. 😉

  6. Det er typisk april – kontrastenes måned. Når man er sikker på at våren har kommet, må vi irriteres med litt snøfall. men trøst deg med at den ikke blir liggende lenge. Her har vi hatt bare og tørre veier ei uke nå, og jeg synes jeg hørte de snakke om regn og sludd i helga 🙂
    Jaja, bedre at det kommer nå, enn i slutten av mai. Om det ikke kommer i slutten av mai, så kommer det i alle fall den 16. om ettermiddagen og morgenen den 17. 🙂

  7. La oss trøste oss med Shelley, hans Ode to the west wind:

    If winter comes,
    can spring be far behind?

    Hi, hi – noe (unyttig?) lærdom sitter da igjen, – denne gangen fra Highschool i Carlsbad, California 1960!

  8. *rekker ikke opp hånda* Nei, ble ganske skuffet da jeg kikket ut av vinduet idag! Men litt bedre utover dagen pga gått over til regn…

    Kong vinter klarer ikke å gi slipp på sitt grep om verden enda nei! Men ganske snart er våren stor nok til å slå tilbake! hihi… Våren får ikke ha makten så lenge, for sommeren higer etter å ha sin tid her! 😀

    *klem*

  9. Stakkars miljø. Jeg forsøker å trøste meg med at jeg har strandlinje om et par hundre år 😉

  10. *rekker opp hånda* he he

    våren og sommeren er herlig, men jeg syns det er ålreit med ruskevær også. Herlig å gå ute når det er friskt og kjølig 😉
    Været harmonerer til humøret, på en måte.

  11. *rekker opp hånda*
    Jaaaa, jeg vil gjerne ha some of din snø, Lothiane.
    Her har vi regn idag og I think I’d really prefer å ha snø, I mean, you can’t build a rain man can you? Nei, men du kan build en snømann og jeg liker snømenn, eller snøkvinner… særlig Oslo snøkvinner, ja, jeg liker dem best 🙂
    People don’t build enough snowmen – let’s have more snowmen 🙂

  12. Eugenie: Snø 17. mai er alltid innmari nedtur. Håper ikke det skjer i år. 🙂 Men ja, du har rett.. dette går nok fort over. Jeg er bare veldig utålmodig ventende på litt varme.

    Sauegjeteren: Snøen vi fikk før i dag har smelta bort med en gang og gått over til regn… så jeg tror ikke den er særlig mye å trakte etter. 🙂

    Tonita: Flott diktsitat! Og heldigvis er sjelden våren særlig langt etter når vi får snø i april. 🙂

    Imzadi: Ja! snart vår.. og så sommer… som jeg håper blir mye bedre enn i fjor. Vi må forresten se å finne ut av ferien vår. Jeg har ikke fått napp noe sted ennå. 😦

    Hilde: Det blir vel heller ny istid… Hilsen optimisten. 😉

  13. Hei hinny! Haha, så du vil ha snø? Du bor i feil land. Your English is improving by the way, you hardly use any Norwegian words now. 😉

    I vinter har vi knapt nok hatt snø til å lage snømann av. Ikke snøkvinner heller. Men jeg kan sikkert gå for å være en snøkvinne. Følelsesløs og alltid iskald. *hakker tenner* 😉

  14. Det er jaggu ikke godt for noe som helst! *skuler* Hva med litt sol’a, lissom?

    Får satse på annen type varme, kanskje… Fjernvarme er nok tingen.

  15. Våknet til snø i dag tidlig, som siden gikk over i regn. Syns på en merkelig måte det var litt greit i dag he he

  16. Hehe, skjønner. 🙂 Noen ganger er det greit med «dårlig» vær også. Det var (nesten) opphold da jeg måtte i butikken, så egentlig har det vært greit. Jeg bare misliker å bli nedsnødd (og nedregnet) når jeg skal ut på balkongen og røyke. 😉
    *klem*

  17. Det snør i Iowa også, så noe Oslo-fenomen er det slett ikke. Men optimist som jeg er, gikk jeg ut og kjøpte meg regnjakke…

  18. Jeg velger meg april!
    Bjørnstjerne Bjørnson

    Jeg velger meg april!
    I den det gamle faller,
    i den det ny får feste;
    det volder litt rabalder,-
    dog fred er ei det beste,
    men at man noe vil.

    Jeg velger meg april,
    fordi den stormer, feier,
    fordi den smiler, smelter,
    fordi den evner eier,
    fordi den krefter velter,-
    i den blir somren til!

    Derfor, skjønner du Lothiane, derfor kan det komme snø i april!

  19. Marina: Fint å være optimist! Hehe… 🙂

    Vibeke: Aha, da må jeg jo bare svare med et Wergeland-dikt:

    O Foraar! Foraar! red mig!
    Ingen har elsket dig ømmere end jeg.

    Dit første Græs er mig meer værd end en Smaragd.
    Jeg kalder dine Anemoner Aarets Pryd,
    skjøndt jeg nok veed, at Roserne ville komme.

  20. aha, bare en uke igjen, jo! 🙂 Jeg sier gratulerer med dagen på forhånd jeg da, for neste helg er jeg på Bergenstur og får neppe fulgt med på noe i Bloggeland.

    Nydelig post du la ut link til, flotte bilder og dikt!

Det er stengt for kommentarer.