Gåte til helgen

Siden det går litt tregt med skrivingen synes jeg det er på tide med en ny fotogåte. Hva er dette?

Okay, her er svaret. Trondhjemssodd. Ikke akkurat favorittmaten, men greit og billig. De orange greiene var gulerøtter, for dere som lurte. Gratulerer til Stormel som først skjønte det dreide seg om suppe av et eller annet slag. Med litt flere hint klarte Ann Kristin å komme fram til helt riktig svar. Gratulerer!

19 tanker på “Gåte til helgen”

  1. Egg tenkte jeg først… men nå lurer jeg på om det kanskje er te.. noe flytende i alle fall, men hva er det orange… hmmmm

  2. Randi: Ja, det er noe flytende.. men ikke te. 🙂

    Scarlett: Hei du! 😀 Nei, det er nok feil…

    Stormel: Det er heller ikke riktig, men du er likevel inne på noe. 🙂

  3. Stormel er nærmest… det er faktisk en slags suppe, men det orange er ikke mønsteret i tallerkenen, men litt av innholdet i suppa. Hvis noen har lyst å gjette på det helt detaljert (unntatt Stormel, hehe) så må dere gjerne komme med forslag om hva slags suppe dette er.

  4. Det begynner å komme seg nå altså. 🙂

    Dette er mat jeg spiser kanskje en gang i året. Det kommer ut av en hermetikkboks og ser ut som oppvaskvann. Det smaker greit, men hadde sikkert smakt mye bedre om jeg lagde det selv (noe jeg ikke gjør). Det er oppkalt etter en by og dermed regner jeg med dere vet hva det er.

Det er stengt for kommentarer.