Ser du stjernene..?

mstund.jpg

Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er?
Ser du månen som speiles i vannet?
Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær.
Vet du hvor dypt du er savnet?

Fryser du liten – eller har du det godt?
Sprer du tannløse smil over verden?
Er du redd, er du ensom, kanskje savner du oss?
Har du kjærlighet med deg på ferden?

Kjempet du, liten, før du reiste fra oss?
Fikk du med alt det du trengte?
Fikk du omsorg og lykke og kjærlighet nok?
Merker du hvordan vi lengter?

Kan du høre meg, liten? Når tankene frem?
Kan du gi meg det svaret jeg trenger?
Er du omsvøpt i glede og varme og fred?
I hvile på dunmyke senger?

Elskede unge, får vi treffes igjen?
Det er så stille her hjemme.
Takk for den tiden vi hadde deg her
og for alt som vi aldri skal glemme.

Magdalene Langslet

img_7053.jpg

12 tanker på “Ser du stjernene..?”

  1. 😦 Vakkert og sårt.
    Kjente den langt ned i magen – enda jeg slett ikke vet og ikke kan forstå hvordan det kjennes å oppleve det værste av alt.
    Jeg håper minnestunden ble god – tross alt.

  2. Randi: Den ble god, selv om det ikke var så mange som kom denne gangen. Nydelig klassisk gitarspill, diktopplesing og god tid til tanker… det gir igrunn en fin ramme. Takk for kommentar. 🙂

  3. Det var et nydelig dikt. Får helt tårer i øynene her jeg sitter og tenker på min lille bror som ikke fikk leve mer enn fire måneder.

    Lothiane – vi må treffes snart!!!

  4. el Vera: Vi møtes snart. 🙂
    Ja, jeg tenkte på lillebroren din i går. Det begynner å bli mange jeg kjenner som enten har mistet barn eller et søsken. *klem*

    Anett: Takk!

    Skorpionkvinnen: Så trist å høre! Det skjer dessverre altfor ofte. 😦

  5. får en tåre i øyekroken av dette jeg. Kusina mi mistet dattera si da hun var 3 år. Hun fikk to barn etterpå, som aldri fikk møte storesøster.

Det er stengt for kommentarer.