Fotogåte – ny vri

Håkai, i dag gjør vi det på en annen måte. Denne gangen er det ikke et bilde jeg har tatt, noe som bør komme tydelig fram fra bildet under. Men jeg vil altså ha forklaring på hva vi ser her, nærmere bestemt de lange, tynne ormlignende greiene som befinner seg i nedre del av bildet, litt til venstre for midten. Hva er dette? Forklar…

t.jpg

Post-post: Gratulerer, Imzadi! Svaret er at de ormelignende greiene er spor etter skip. Sporene kommer av fuktigheten fra skipet som reflekteres av sollyset og dermed dukker opp på satelittbildet.

27 tanker på “Fotogåte – ny vri”

  1. orkan eller tornado?…..kanskje?…..
    Ikke så lett nei. Blir spennede å høre svaret. 🙂

  2. Hehe, denne var jo lett! Det er akkurat sånn det ser ut inni hodet mitt akkurat i det jeg våkner. De lange trådene er drømmene som er i ferd med å svinne bort, og hvis jeg ikke greier å ta tak i dem og knyte dem fast, glemmer jeg hva jeg har drømt.
    😉

  3. Hehe, bra forslag el Vera! 😉 Er litt sånn følelse jeg kan ha også, ja.. men det er desverre ikke riktig. Ingen andre her som har kommet fram til svaret heller, men bra forslag. 🙂

  4. Dette er en storm og den moerke ringen er stormens oeye og stripene er lynnedslag sett fra verdensrommet/satellit i stedet for fra jorda. Eller hur? 😛

  5. Dette er absolutt ingen storm, men det er et satelittbilde. Hvis dere klikker på bildet kan dere kanskje se hvor det er… uten at det forklarer de ormelignende greiene, selvsagt. 😉

  6. Å ja, det er rett og slett et satelittbilde av Skottland.
    The Loch Ness monster svømmer rundt og rundt while smoking a cigarette, (eller ‘sigarette’ hvis han røyker norsk sigaretter) and the smoke rises up into the low cloud and makes pretty little smoke rings.
    Så, Lothiane, det er Loch Ness Monster rings 🙂 Ja ja ja…
    Er jeg flink eller hva? Hva har jeg vunnet da?

  7. Beklager Mark, men The Lock Ness monster svømmer neppe rundt i dette området. Ellers ville du nok fått rett på den. 😉 Ingen premie på deg! Vel.. kanskje en trøstepremie… we’ll see. 🙂

    Imzadi: Det er slett ikke dumme forslag du har altså! Hvis jeg sier at de ormelignende greiene er over Atlanter’n… hva sier du da?

  8. hmm… Havstrømmer? Eller er det fiskestim? 🙂 Nei, det kan være etter skip, sånn «eksosstripe» etter dem? Dette var ikke lett! 😀

  9. Det er så nære at du må få rett på den, Imzadi. 😀

    Skal vi se om jeg klarer forklare dette da. Det er damp/fuktighet fra skip (fiskeskøyte, for eksempel) som viser hvor den har kjørt/seilt. Fuktigheten reflekterer sollyset (det er fint vær i dette området) og dermed synes «sporene».

    Og hvis jeg ikke husker helt feil nå, så er de grønne områdene lavtliggende, fuktige skyer. De blå/lilla er skyer høyt oppe – og der det er svart (som noen trodde var stormens øye) er det helt skyfritt – man ser rett ned på havet.

    Puh.. dette var neppe noen god, vitenskaplig forklaring.. men forhåpentligvis riktig nok. 🙂

  10. Om det ikke var vitenskapelig forklart var det i det minste forstaaelig forklart! Morsom forklaring; jeg likte hva virkeligheten viste seg aa vaere:-)

Det er stengt for kommentarer.