Sommerfugleffekten

Fotominner fra Sommerfuglparken på Forus. Et sted å dra når det sludder ute og gradestokken nærmer seg null. Her får man lett sommerfølelse, ro i kropp og sinn – og nærkontakt med naturen. Anbefales for dem som skulle være i nærheten!

sommerfuglparken-pa-forus-063.jpg

sommerfuglparken-pa-forus-059.jpg

sommerfuglparken-pa-forus-039.jpg

sommerfuglparken-pa-forus-084.jpg

sommerfuglparken-pa-forus-079.jpg

sommerfuglparken-pa-forus-072.jpg

En grei måte å teste det nye kameraet mitt også. Jeg er veldig fornøyd! Makromulighetene gjør meg superhappy når jeg er på sånne steder. Og batterikapasiteten på apparatet er innmari god, i forhold til hva jeg er vant med. Jeg har ennå ikke ladet det igjen etter at jeg dro hjemmefra for en uke siden, og jeg har tatt 7-800 bilder – mange med blitz.

8 kommentarer om “Sommerfugleffekten”

  1. Fantastisk, Lothiane. Det var noe tilsvarende ved Grimstad tidligere, men den er vist borte nå. Nydelige skapninger,- og fint foreviget.

  2. frr: Takk! Så synd de har fjernet parken ved Grimstad. Jeg skulle ønske det var noe sånt i Oslo-området, for det ga en skikkelig fin sommerfølelse å være der. Dessuten var de så engasjerte og hyggelige de som jobber der. 🙂

    Eugenie: Vi lærte fremgangsmåten for hvordan få en sommerfugl til å sette seg på fingeren din.. men jo, de fløy jo rundt der og landet der de ville. De kom flere ganger og landet en kort stund på jakka mi og på beinet mitt, før de fløy videre. Hadde du dem først på hånden kunne de sitte der lenge.

    Chanel: Ja, det var min favorittfarge også! Var moro, for søstra mi hadde på seg en blå jakke i akkurat samme farge som sommerfuglen og den likte seg tydelig der. Sikkert fin kamoflasje, eller noe. 😉

  3. Nydelige bilder! Du har teken der 😀 ! Har en tilsvarende sommerfugl-park her og har også besøkt en i Storbritania. Det er utrolig mange flotte sommerfugler! Og sterke farger er lurt, vi fikk høre at de likte skarp rosa og gult best.

    Og kontrasten til sludd og snø og tropisk varme inne er ganske deilig 😉

  4. Sus: Jeg har et Canon EOS 400D og er innmari fornøyd. 🙂

    Randi: Tusen takk! Neste gang får jeg nok ta på meg skikkelig skarpe farger. 🙂

Det er stengt for kommentarer.