Musikk te arbe’

Onsdag er den store vaskedagen her i heimen. Hjemmehjelpen tar seg av gulvene mine og jeg får tatt knekken på en del skittentøy. Av en eller annen grunn kom en gammel Springsteenlåt tilbake til meg mens jeg holdt på. Forhåpentligvis ingen naboer som fikk med seg at jeg gikk og småsang i gangene her.

You sit and wonder just who’s gonna stop the rain
Who’ll ease the sadness, who’s gonna quiet the pain
It’s a long dark highway and a thin white line
Connecting baby, your heart to mine

Springsteen har vært en av mine favoritter siden jeg hørte Born to run første gang. Etter det gravde jeg meg bakover i tid og må si at jeg foretrekker den gamle musikken hans fremfor den nye. Sånn har jeg det med mange artister. De er best når de er unge og lidende. Når de blir eldre, roer seg med familie og barn og har drøssevis med penger, blir stort sett musikken dritkjedelig. 😉

12 tanker på “Musikk te arbe’”

  1. Gode gamle Bruce. 🙂
    Jeg liker’n fortsatt, jeg. Hehe.
    Og nynning i gangene, med skittentøyet i armene burde da egentlig bare være hyggelig. 🙂

  2. Bruce er fortsatt bra, men jeg ramla av etter et par skikkelig kjedelige album. Det siste har jeg ikke fått hørt ennå, så det vet jeg ikke noe om. Og jeg digger the Seeger session! 🙂

  3. – ER det ikke snodig? Forfattere som lever på rødvin skriver fantastisk, det samme gjelder kunstnere. De beste verk, det være seg musikk, kunst, tekst er ofte skrevet når man er frust eller lider. Go figure;)

  4. Anett: Jo, ikke sant! Det er sånn jeg ofte opplever det.. Men sier det da egentlig mer om meg, kanskje, enn om kunstneren? Hmm.. det må jeg tenkte litt på. 🙂

  5. Gode gamle brucen egner seg best ja… Du fikk meg helt nostalgisk her; minner om midtsommerfeiring i Sverige med en Saab Turbo midt paa veien midt paa natta og bootleg av Bruce i Wien paa full guffe… 😛 Those were the days, huh?

  6. AE: åh, det hørtes herlig ut! 😀 Fine minner. Glad for at jeg kunne sette i gang det hos deg. Jeg føler at Bruce har fulgt meg i så mange år at det alltid er godt å høre på ham igjen, selv om det kan gå lang tid mellom hver gang.

    Favorittlåta av ham er Lost in the flood. Den ER så bra! 😀

  7. Springsteen er konge! Jeg ble nesten mobbet på u.skolen for min dype begeistring. Men jeg er enig i at det var bedre før.

    Så deilig det hørtes ut med en shining i huset. Bare send han/henne videre hvis du vil! 🙂

  8. Miriam: Ble du mobbet?! Ja, det er visst ikke alle som har skjønt at Springsteen er mannen. 😉 Synd for dem!

    Hjemmehjelpdamen er super å ha. Tror ikke hun går med på å bli sendt videre, dessverre. 😉

  9. Springsteen er bra!

    Og tanken din om den unge vs den eldre utgaven av mannen, er du ikke alene om. Mener å huske at Warren Zevon hadde en sangtekst om den saken, der han sa noe i retning av at «Bruce and Patti don`t live here no more»- altså at Bruce nå var blitt litt kjedelig familiemann i stedet for ung og frisk rocker 😉

    Personlig liker jeg begge utgavene, men de er litt forskjellige.

  10. Flopsy: Hehe, har ikke hørt om Warren Zevon, men det der må jeg sjekke ut. Artig, det viser at det er flere enn meg som tenker sånn, ja. 🙂

    Jeg liker’n fortsatt og synes for eksempel at the Seeger session er meget bra. Ellers har jeg ikke hørt så mye nytt, men det må jeg gjøre noe med. 🙂

    Uansett, han har laget så mye fin musikk at jeg (nesten) alltid finner noe som passer humør og form. 🙂

Det er stengt for kommentarer.