Nesten-elite

På min lille surrerunde rundt på nett en grytidlig morgen, havnet jeg inne hos Avils Haustljos som stråler av lykke fordi hun endelig har blitt anerkjent som eliteblogger (av noen andre). Esquil har nemlig samlet tall og statistikker og tryllet fram et bedårende kart over den norske bloggelite.

dpg_map.jpg

Jeg kikker på kartet og finner mange kjente og kjære navn og tenker at dette stemmer nok bra. Så leser jeg kommentarfeltet og detter nesten av stolen. I en kommentar til Røverdatter (Mattisborg) skriver han;

Huset som stikker inn i kartkanten ved siden av deg er Lothianes Stjerneobservatorium.

Og plutselig ble jeg så glad, så glad. En liten setning fra Esquil og jeg smiler bredt. Atpåtil skinner sola. Denne dagen kan ikke bli annet enn bra.

Post-post: Og nå har Esquil utvidet kartet. Her er Bloggerbyen!

18 kommentarer om “Nesten-elite”

  1. Nydelig skrevet Lothiane –
    Blir så glad hver gang noen kan skrive ekte om gleden som kommer når man blir sett, anerkjent – når man får en positiv overraskelse.

    Ha en strålende glad dag!!

    PS Venter så spent på bilder her hos deg, har ikke du akkurat fått nytt kamera….?

  2. Jeg er nok ganske langt unna denne blogg-eliten selv, men trøster meg med at Eugenies gate allerede finnes i Oslo 🙂

    Men jeg føler gleden med deg Lothianne. Kanskje noe av den samme gleden jeg føler, hver gang jeg får en kommentar.

  3. Så gøy å bli «plassert på kartet».. Ikke alle som blir det. 🙂

    Likte det strøket du har havnet i. Det vitner om kvalitet. 🙂 Pass godt på naboskapet! 🙂

  4. frr: 😀

    Minneapolise: Hey neighbour! 😀 (det gjø’kke noe om det sies to ganger. Hehe.) Veldig hyggelig strøk, assa!

    Randi: Så hyggelig kommentar! Ja, det er utrolig artig med sånne overraskelser. Jeg hadde aldri trodd dette den gangen jeg starta bloggen min og satt her litt ensom og lurte på om noen leste her i det hele tatt. 🙂

    Eugenie: Ja, stemmer! Du har jo ei gate her i byen. Hehe, det er kult. Forstår hva du mener med å bli glad når du får kommentar. Se mitt svar til Randi. Jeg husker hvordan det var i starten… det tok tid å bygge opp, bli kjent med andre og å få besøk og kommentarer.

    Ole k: Ja, jeg skal passe godt på naboskapet, er jo så trivelige folk! Og du kan sikkert få hybel hos meg, det ser ut som jeg har god plass. 😀

    Flopsy: Kjempehyggelig! Jeg gleder meg til å stikke innom kiosken din og skravle litt. 😉

  5. Det er bra for meg også at folk liker kartene. Det er lenge siden det var så hyggelig å blogge 🙂 Så takk skal du ha.

  6. Hyggelig å høre, Esquil! Jeg synes du har gjort en fantastisk fin jobb med kartene. Kan tenke meg det må ha vært mye jobb å samle statistikken som ligger bak. Nå synes jeg vi bør havne på Google maps! 😉

  7. 😀

    Du har så fint bilde i headeren. Det ser fint ut i alle fall, men er nok litt lite for å si noe sikkert (jeg er pirkete på enkelte ting), har du tatt det selv? Og finnes det en større kopi?

  8. Avil: Jaaa! *lykkelig sammen med Avil* Det er godt å bli sett, det er vel det dette handler om. 🙂

    HHS: Tusen takk! Hva slags ting er du pirkete på? Nå tør jeg nesten ikke vise fram bildet. 😉 Det er tatt av meg, men med sønnen min sitt lille HP-kamera. Så vidt jeg husker er det brukt en funksjon der man setter sammen 4-5 bilder til et laaangt et. Jeg skal se om jeg kan få grave fram originalen og legge ut. 🙂 Det er utsikten min som jeg er så glad i.

  9. Lothiane: Eh, jeg har gått en knallhard skole på veien dit jeg er er i dag, som fotograf, jeg er hjernevasket…det er ikke deg, det er meg…

    Men altså, det som er så spesielt med den versjonen du har i headeren din, er at det ser ut til å være et helt spesielt lys. Jeg er kresen på lys. Mange bilder er veldig platte. Men dette du har her er spennende, så hvis det tåler en oppskalering, så har du et knallbilde!

  10. Originalen er stor. Husker ikke helt nøyaktig, men jeg måtte minske det kraftig for å tilpasse det nettbruk. Det har blitt lagt ut i litt større versjon på Oslo Daily Photo.

    Jeg elsker å fotografere lys… tror dette bildet er fra samme kvelden. Det hender det er sånt lys her, uten at jeg helt vet hva det kommer av. Kombinasjon av været og opplysninga rundt her, sikkert.

  11. Lothiane: Flott! Bildet var like fint som jeg håpte på! Fortjener plass på en vegg et sted 😀

    Disse kompaktkameraene skal man ikke kjimse av, nydelig eksponert, var det på auto?

  12. Takk skal du ha! 😀
    Ja, det var nok på auto. Kameraet er innmari kjekt det, 8 mp og en del greie ferdigprogrammer. I tillegg kan man ta opp video med det, så sønnen min har brukt det mye.

    Nå har jeg endelig fått meg speilreflekskamera selv. Det gamle Nikonkameraet mitt hadde kun 3 mp, det jeg har kjøpt nå (Canon) har 10… det er himmelvid forskjell og jeg DIGGER å kunne ta bilder igjen. 🙂

Det er stengt for kommentarer.