Se, hun ler igjen

Sinna-Lothiane ble overmannet av gode følelser i dag.

Først fordi jeg hadde en utrolig morsom samtale med ei steike kul bloggedame (jeg nevner ikke navn, Rocky) og dermed fant jeg ut at latter fortrenger sinne. Tenk det.

Senere fordi en venn av meg hjalp meg med handlinga før jul, og hadde ikke han vært med hadde jeg stått og skreket midt i butikken. (Hmm, det hadde kanskje ikke vært så dumt?) Folk er superstressa og grinete – og det utstråler de så kraftig at jeg helst vil løpe min vei. Merkelig hvordan sånne vibber plukkes opp og spres videre. Men altså, jeg hadde med meg verdens roligste mann og klarte heldigvis å kopiere han i stedet. Resultat: Jeg overlevde, og kunne dermed trøste meg med en pumpkin-spesial hos Red Goat på Røa. Verdens beste kaffebu – nå også med varmetelt.

Og enda litt senere stakk jeg innom gallerivenninne og tok en velfortjent røykepause der. Noen latterbrøl senere var jeg på vei hjem igjen og der testet jeg ut min nye venn: En espressokanne for 1-2 personer. Det smakte aldeles nydelig. Red Goat-kaffen egner seg også til hjemmebruk.

Men jeg slipper ikke helt tak i sinnet mitt, for nå har jeg skjønt hva som utløste det i går kveld. Det som virkelig fikk det til å koke over var da jeg leste hos Iskwew om ‘Rovfiskere i fortvilelsens hav‘. Det er god post som du gjerne må lese og spre videre. Jeg håper alle som vurderer Pearsalls behandling først leser dette. Behandlingen, som altså koster 200.000 kroner, innebærer blant annet en finger opp i rumpa for å justere halebeinet. Nå er det visstnok noen som har blitt friske av behandlingen, men jeg greier ikke ta dette alvorlig når mannen bruker uetiske metoder og dessuten holder sine oppdagelser hemmelige. Hvis Pearsall virkelig har funnet ut et eller annet revolusjonerende om M.E. så får han dele funnene med forskere. Han vil jo uansett få æren (og pengestøtte) hvis det viser seg at han har rett. – Og pasientene kan få behandlingen dekket av det offentlige.

Pearsalls er forresten nominert til Årets Spolorm inne hos Saccarina. De fortjener stemmer!

Dette kom på toppen av et allerede godt oppsamlet sinne. Jeg er faen så lei av å være sjuk. Jeg er lei av at folk stirrer rart på meg når jeg bruker el-scooteren min. Jeg er møkklei stressa og sure folk. Jeg blir forresten selv drittsur av kulda. Jeg hater å fryse, og det gjør jeg stort sett hele tida, til tross for ullundertøy, mange lag med klær, sjal, fleece, skjerf og vanter. Dessuten virker ikke panelovnen som den skal og jeg er så lei av å be Reparatøren komme hit og fikse. Nå har han byttet den hersens termostaten flere ganger uten at det hjelper en døyt. Jeg må bare innse det; jeg har fått en mandagsovn. (Lurer på om jeg skal dra med meg den ikke-virkende panelovnen ut og dælje den i bakken gjentatte ganger, til den er delt opp i mange småbiter og garantert aldri vil virke igjen. Får sikkert ut litt aggresjon da.) Forhåpentligvis blir det ikke kaldere før jeg får neste utbetaling, for enn så lenge må jeg klare meg med en liten oljeovn. Økonomi er forresten fine greier. Jeg har ikke tatt meg råd til behandling de siste månedene og det kjenner jeg nå. Kroppen protesterer og klager, muskler knyter seg og når jeg fryser blir det ikke akkurat bedre.

Noen som blir med på å danne ME-koloni i Spania neste vinter? Spleise, anyone? Jeg lover å ikke være sinnatagg da. (I hvert fall ikke hele tida.)

Se hvem som smiler nå…

9 tanker på “Se, hun ler igjen”

  1. Jeg tror det er veldig lurt å skrive sinna-poster når man er sinna. Og den ovnen kan godt få seg en liten runde, siden den ikke virker likevel.

    Pearsalls bør gjøre flere enn oss forbannet. Han bør gjøre helsemyndighetene skikkelig forbannet. Han bør få spolorm-pengene beslaglagt, og nektes adgang til riket.

    Men espresso blir det meste bedre av, altså. Jeg har akkurat laget meg en, og kjenner våkenheten smyge seg tilbake i kroppen :o)

  2. Wuoii, nå ble jeg litt glad og rørt og sånn: Det er utrolig fint og gøy og alt og snakke med deg også, Lothiane!

    ME-koloni høres bra ut – jeg er med. Vi drikker oss (enda mer) beautifulle og skryter og juger hver eneste dag! Kan ikke bli sinna da?
    😀

  3. Isk: Ovnen er teit! *surmule*
    Lurer på hvor lang tid det tar før myndighetene reagerer overfor Pearsalls. Det burde skje snarest, etter min mening. Forhåpentligvis tør noen klage.

    Espresso er veldig bra! Har du noe spesielt merke du anbefaler? Jeg må teste litt forskjellig kaffe, kjenner jeg.

    Rocky: 🙂 🙂 🙂

    Den ME-kolonien høres topp ut, jeg tror ikke jeg kommer til å være sint et minutt en gang der. 🙂 Rødvin og røverhistorier, det er tingen!

  4. Red Goat på Røa? Hm. jeg bor jo i grunn nesten der og har aldri sett den engag? Snakk om å være blind, men takk for tipset.

    ME-koloni i Spania? JAAAA. *lengter intenst*

    Apropos sinne, så fikk jeg «The Secret» i julegave, og leste den ut i natt (dvs. det står jo ikke så mye på hver side, og mye er gjentakelser), og jeg er også sint nå. Kanskje mest fordi slektningen jeg fikk boken av ser det som hennes liksom siste forsøk å endelig «få meg frisk», hun har jo svaret på hvordan ting skal gjøres. Jeg får creeps av overflatisk og kommanderende svada servert av faktisk informerte og i teorien empatiske slektninger. Jeg skal røyke en røyk først, og stable meg tilbake til sengen og laptopen, og så skal jeg skrive ut min vrede. Og etter det – ME-koloni, here I come!

    Men kanskje en kaffe på Røa først. hehe.

  5. Bor du i nærheten og ikke oppdaget Red Goat?! :-O Det må vi gjøre noe med. 😉

    Flottings at du blir med på ME-koloni, jeg tror vi etterhvert blir ganske mange som ønsker oss den veien.

    Jeg har sett The Secret-filmen, og greide å skrelle vekk det verste, amerikanske og materielle gnålet. Det jeg satt igjen med var greit nok. I ettertid ser jeg mange snakker om at de forteller deg at alt vondt som skjer deg er noe du har bragt på deg selv. Akkurat den biten er vel det som gjør dette vanskeligst å svelge.

    Ikke-empatiske folk vil aldri forstå uansett, best å bare unngå. Ikke så lett når det er slekta, da…

    Røyk ja.. jeg vil ha en røyk! Og så – Spania. 🙂

  6. Jeg bor på Holmen, så det hender jeg tar min lille blå bil og mitt hardt tilkjempede blåe p-kort og drar på biblioteket på Røa, og jeg må vel innrømme at jeg vet hvor Vinmonopolet er også… Men Red Goat? Hvor i all verden ligger det hen da? *tenker så intenst det lar seg gjøre med denne siruphjernen jeg har i dag* 13. januar kommer jo fortere enn man skulle tro. Vips, så er det 13. januar 2013.

    Men så snart jeg får kjøpt meg GPS, så kunne vi jo muligens møttes hos denne røde geita og kaffe en dag hvis det passer seg slik?

    Men jeg får vel sette i gang med ting her. Dagens oppgave: Nappe øyenbryn.

  7. Red Goat står rett utenfor biblioteksinngangen. 😉

    Biblioteket er fine greier, jeg er også ofte der. Det hender jeg kan bruke min blå lapp, det er bare at det stort sett alltid er opptatt på de to plassene som finnes.

    🙂

  8. Som sagt. Jeg må være blind. grmpf. Men på den annen side, nå som du har forklart meg hvor jeg skal lete, så trenger jeg ikke kjøpe GPS likevel! Hurra!

    Skal sjekke det i morgen, må til bibiloteket og hente noe mer hjernedop. :o) Note to self: ta med briller.

  9. Hehe, nei spar pengene til GPS – i hvert fall hvis det er kun pga Red Goat du skulle kjøpe. Du ser den på plassen utenfor biblioteket; Styrhuset på en båt, ombygd til kaffebu.

    Må få tatt en tur på biblioteket selv, skulle egentlig levert før jul – men kom selvsagt et kvarter etter stengetid. Får vente til bilen min kommer hjem fra juleferie. 🙂

Det er stengt for kommentarer.