Gamle helter

Det er så spennende for tida at jeg nesten ikke klarer å tenke på å blogge. Eller… jo, jeg tenker på det, men det er verre å gjøre tankene til handling. I stedet surrer jeg litt rundt på nett og leser blogger her og der. Og hos Goodwill fant jeg et innlegg om NRKs planer om å sende gamle barne TV-serier i reprise – på natten. I kommentarfeltet haglet det inn med mimring om de gode (?), gamle seriene og jeg begynte å tenke på Colargol.

Så mye har jeg tenkt på Colargol i kveld at jeg måtte lete litt på YouTube, samtidig som jeg tenkte på den fine Colargol-bamsen og -boken jeg hadde som liten. Jeg var nok kjempefan. Den som leter skal finne… her er en halv episode (på norsk) med Colargol. Er det ikke koselig, kanskje!?

8 kommentarer om “Gamle helter”

  1. Hmm…..Colargol var faktisk en av mine favoritter også, og nå sitter jeg og lurer på hvorfor..*ler litt*
    Og hvorfor ble Colargol forbudt, egentlig? Var det for den ikke var pedagogisk riktig? *dårlig hukommelse her*

    Men jeg bamsen, Mr Colargol himself og jeg digget den. :o)

  2. Hehe, ja man kan lure på hvorfor. 🙂

    Jeg visste ikke engang at den ble forbudt? Ble den? Det er jo grusomt! Kan jeg protestere et eller annet sted?

    (og hvorfor har jeg peanøttsmør på tastaturet?)

  3. hmmm.. sendes på natten? uff… da blir det lite søvn fremover..*ler*

    PS: digger å følge med på bloggen din!! 😀 det er bare så mange SUPRE innlegg, og jeg flirer godt av mange av innleggene dine… Online Dating for Dummies… da har jeg sett det også:) Kanskje du kan spørre søstern din om tips?? hihi

  4. Hei Ann! 🙂

    Ja, ifølge Goodwill er noe av det gamle barne TV så skummelt at det ikke kan sendes på dagtid, derfor altså.. på natten. Fint for nachspiel?

    Tusen takk for ros, så hyggelig at du leser her – og liker det atpåtil!

    Har søstra mi tips? Jeg skal spørre. 😉

  5. Mener å huske at det ble slutt på Colarol fordi det dukket opp Colargolbamser – og på den tiden kunne man jo ikke ha noen kobling fra NRK-sendte programmer til rene salgsvarer.
    Mye har endret seg siden den gangen.

  6. Tonita: Ja, da har mye endret seg! Nå er det jo ikke annet enn mas om å kjøpe ditt og datt fra diverse barne TV. Og jeg som hadde Colargolbamse da… 🙂

  7. Hurra for at reprisene vises om natten, for de har ingenting i barne-TV å gjøre. Gidd se det barnet som heller vil se Skomakergata enn Jul i Svingen, eller Shagma i stedet for Amigo. Niks, fortiden tilhører de voksne. Og bør sendes i reprise etter klokken 21.

  8. Hei på deg, nissemann! 🙂
    Godt argument. Jeg ville forresten helst ikke se Skomakergata den gangen den var ny heller. Isj.

    Blir jo moro da, når de voksne får unga i seng litt tidlig så de kan sette seg ned og mimre over gamle barne-TV-sendinger på kvelden. 🙂

Det er stengt for kommentarer.