Piper til salgs

Så er pipene mine fiksa opp og lagt ut til salgs. Min tidligere lærermester, og han som solgte pipene til meg i første omgang har lagt ut både bilde og lyd på Facebook.

Han skriver følgende:

I am selling a set of highland pipes on behalf of a student. They are made by Scott Morton at Caledonian Road Bagpipes in Ontario. High grade ebony drones with cocobolo and nickel silver mounts. There is a Williams chanter, Elk hide bag and synthetic drone reeds. This set is less that 2 years old and very lightly used. I have done a complete service on them and they are playing superbly. They take very little air and have a lovely rich sonorous tone. The asking price is just Kr5000,- which is way under their true value, but we are looking for a quick sale. I will try to record a video clip and post that very soon.

Så det er altså først når jeg skal selge pipene mine at jeg finner ut hvilket merke det er. Godt å høre de er i bra stand i hvert fall, nå håper jeg de snart får et godt, nytt hjem hvor de blir spilt mye på.

Det er altså litt vemodig det her…

13 tanker på “Piper til salgs”

  1. Skjønner godt at det er vemodig. Men som du selv sa er det jo bedre at de blir spilt på enn at de blir ødelagt av å ikke bli spilt på hjemme hos deg. Føler med deg!

    Stor klem,
    Verene

  2. ah, det skjønner jeg! at det er vemodig. Selvfølgelig er det det…du har elsket å lære deg å spille på sekkepipe. Blir jo en sorg dette!Synd du må selge den..klem

  3. Til og med jeg føler en sorg over dette. Du har vært så herlig med dine sekkepiper, din sans for det anglikanske, din livsbejaenhet. Og så er jeg jo så glad i sekkepipe (den dobbelte klagbunnen fascinerer meg).

    Dette er trist. Du forbides med din sekkepipe.

  4. Takk skal dere ha!

    Jeg fortsetter å spille på øvelsesfløyta mi, og den har i hvert fall samme lyden selv om den ikke er så høy. Men trist er det uansett. Skulle gjerne ha fått det til.

    *klemmer*

  5. Et lite P.S.

    Jeg slutter ikke å være glad i hverken sekkepiper, Skottland eller livet selv om pipene blir solgt… bare så det er sagt. 🙂

  6. *gir deg en god god bamse-knue-kose-kose-klem* Ble alle de viktigste ordene med nå?

    Vet at dette er leit. Men jeg tror at framtida har noe i bakhånd til flotte damer som deg selv.
    *klem*

    Psssst; går jo uansett ikke at å slutte å være glad i Skottland. det er der The Hot Studs her gjemt seg jo. 😉

  7. Tjukksokk: Hehe, ja takk – alle de viktigste ordene ble med. God klem! 🙂

    The hot studs ja.. hehe, du og jeg skal over snart og lete opp et par stykker!

    *klemme tilbake*

  8. Trist, Lothiane. Men heldigis er det jo en gjenstand dette, og du kan kjøpe deg nye piper en geng i fremtiden!

    Håper det går bra med deg.

  9. Det har du rett i, Alice.. det er bare en ting og det går an å kjøpe nye om jeg skulle få ork til å spille igjen.

    Det er nok mer hva det symboliserer som gjør at dette er leit.

    Men det går bra med meg likevel. 🙂 Takk for omtanken!

  10. heisann, jeg letter en sekkepipe, er disse til salgs enda? Jeg kommer fra Cuba og kan huske gruppene av mennesker som pleide å stå med sekkepiper kledd i typisk galiscisk stil hver morgen foran katedralen, enkelte mennesker som ønsket å ta vare på gamle spanske skikker, sekkepipene var spanske men lyden er like vakker som skotske eller irske sekkepiper og det er noe ved dem som gir en deilig middelalder følelse!:)

  11. Hei David 🙂
    Beklager, men pipene er solgt for ganske lenge siden.
    Tenker du å kjøpe sekkepipe bør du være forsiktig. Du finner en del på eBay og lignende, men ofte er det dårlige piper som du aldri vil kunne spille på. Det må også sies at det er særdeles vanskelig å lære seg å spille sekkepipe uten instruksjoner.

    Lyden er vakker, men instrumentet er vanskelig… Men bor du i nærheten av Oslo eller Bergen finnes det sekkepipeband der du kan lære å spille. 🙂

Det er stengt for kommentarer.