E du ein ekta siddis?

logo
Stavanger-uttrykk
Jeg hadde 26 av 29 riktige
Ta denne quizen på Start.no

8 tanker på “E du ein ekta siddis?”

  1. Du er langt bedre enn meg. 23 av 29.

    Egoisten
    . Åtgaumsforvaltar med fokus på dialektlære

  2. Jeg fikk også 26 riktige. Men det er vel ikke så rart med tanke på at jeg er vokst opp i Rogaland…

  3. Skorpionkvinnen: Så bra! 🙂 Fant du ut hvilke du bomma på? Jeg lærte noen nye nå etter jeg leste fasiten.

    Jeg er visst en av de få østlendinger som liker Rogalandsdialekten. Skjønner ikke hvorfor, men det er så mange som er negative til den. Fine dialekten… 🙂

  4. Så bra, Stormel! 😀

    …vi hadde nok overlevd en vinternatt eller tre i Stavanger. 😉

  5. Jeg fant ikke ut hvilke jeg bommet på, så ikke noen fasit…
    Nord-rogalandsdialekten er jo veldig fin da, enda bedre enne stavanger 😉

  6. Fasiten er på slutten, der man får resultatet.

    Nord-Rogaland… hmm, jeg må innrømme jeg ikke er så bevandret i dialektene utenfor Stavanger. En tur Rogaland rundt hadde nok vært noe… kanskje ta en Aasen og samle dialektuttrykk. 🙂

Det er stengt for kommentarer.