Gamle drømmer

Dette blir en litt-av-hvert-post, ettersom hodet mitt ikke er skrudd sammen riktig i dag. Muligens har det ikke vært skrudd sammen riktig noensinne, men i dag er det enda verre.

Først og fremst: Takk for gode råd i forhold til feriegrublingen min! Jeg har kikket litt rundt og funnet et sted jeg har lyst å reise til, men må sjekke litt nærmere før vi bestemmer noe.

Jeg var nettopp borte hos Radiohode og fant link til et sted man kan finne ut hva bloggen er verdt. Ens egen blogg altså. Eller andres. Så jeg testet og her er resultatet:


My blog is worth $15,242.58.
How much is your blog worth?

Det er jo ikke så verst, selv om Radiohode sin er verdt $27.097,92.

I går var jeg på middagsbesøk hos en venn (og gu’ hvor god mat jeg fikk!) og der fikk jeg hilse på en skilpadde som var på feriebesøk. Sofus heter den lille fyren og han er ganske kul. Han gjorde ikke så mye ut av seg, men da han fikk lov å komme ned på gulvet viste det seg at det var litt fart i han. Ikke så treg som jeg innbilte meg, men selvsagt… fort gikk det jo ikke. Dessuten lagde han lyder. Det hadde jeg aldri gjettet meg til. Jeg la meg ned på gulvet og lyttet nøye… og jaggu. Jeg hørte en svak, hveseaktig lyd. Det hørtes rett og slett ut som Sofus slet med dårlig kondis. Gjett om han smeltet hjertet mitt da. Vi hadde nok blitt litt av et team, Sofus og jeg! Et særdeles ME-vennlig dyr som fikk fram de gamle drømmene i meg igjen.

Da jeg var ca. 14-15 år ønsket jeg meg nemlig så veldig en skilpadde av den landlige typen. Altså ikke en som bor i vann. Jeg jobbet etter skolen og sparte meg opp en del kroner, som jeg så tok med meg til nærmeste dyreforretning. En skilpadde takk, sa jeg, og ble superskuffet da jeg fikk vite at det ikke er lov å kjøpe/selge skilpadder i Norge fordi det er et tropisk dyr. Og siden da har jeg båret den lille skilpaddedrømmen min inni meg og nesten glemt den. Helt til jeg altså møtte Sofus.

Inspirert av Mirakel hadde jeg tenkt å kommentere litt angående nettsjekkingen, men det får nok bli en annen dag. Temaet fenger egentlig ikke noe særlig lenger. For en god stund siden laget jeg en blogg om nettdating, men den har jeg slettet. Jeg har visst blitt desillusjonert. Egentlig skulle jeg ønske jeg hadde tatt vare på noen av de «morsomme» mailene jeg har mottatt via disse treffstedene. I sosiale sammenhenger kunne de vært riktig så underholdende.

Er det noen som faktisk har lykkes i å treffe en normal, oppegående partner via nettet?

Når jeg leser inne hos Dagens Onde Kvinner om What a man lurer jeg egentlig på om jeg ikke skal droppe hele mannetemaet og heller satse på noe annet. En skilpadde for eksempel. Eller puslespill.

Har du problemer med å finne på noe å gjøre anbefaler jeg å lese «Tre ting å gjøre i kveld i stedet for å se på TV» hos Rabbagast. Gode tips å hente der! 🙂

Ha en riktig fin lørdag!

10 kommentarer om “Gamle drømmer”

  1. Jeg ble bare deprimert når jeg sjekket «verdien» på bloggen min..

    Nettdating? Scary stuff…

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar som tror på de klassiske sjekkelinjene

  2. Jeg tror ikke den verdien kan brukes til noe som helst. Dermed er den vel verdt 0,- for de fleste av oss. 🙂

    Nettdating er som å se maling tørke. 😉

  3. Verdien min stiger stadig, nesten dag for dag. Jeg har oppgradert beløpet to ganger allerede. Og jeg tror ikke siste ord er sagt. 🙂

  4. Jeg kjenner to som har funnet kjempehyggelige, normale menn på nettet! Men for egen del har jeg ikke særlig tro på det, prøvde litt for noen år siden…ble desillusjonert og gidder ikke det mer!
    Tenker noen ganger at det er like ok med skilpadde eller katt…

  5. Jeg har prøvd nettsjekkesteder med svært labert resultat. Men for ikke lenge siden hadde jeg en finfin date med en medblogger. Vi koste oss med litt småkinky vaniljesauslek. Anbefales!

  6. Radiohode: Haha, jeg ler meg ihjel! Skikkelig kinky, ja.. 😉 Skal det gjentas, kanskje?

    Det er jo vel og bra at verdien på bloggen stiger, men hva pokker kan vi bruke det til? 🙂

    Skopionkvinnen: Det er godt å høre det er noen som har hatt full klaff! En katt eller skilpadde kan sikkert være hyggelig, men det er jo ikke helt det samme som en koselig mann, da. Og jeg vet jo at de finnes, et eller annet sted.

  7. Ja, det kan absolutt gjentas. Men hva med å bytte ut vaniljesausen med noe helt, helt annet? Karamellsaus?

  8. Jeg er med på alt som er gøy. 😉 Karamellsaus er sikkert enda bedre! Og kanskje variere med litt sjokoladesaus?

  9. jeg skulle egentlig bare si «bare hyggelig», men nå tror jeg at jeg bare skal si «velbekomme» i stedet.

    og jeg måtte skrive yarsss for å få lov til å poste dette innlegget. piratblogg

  10. Ola: Er det ikke festlig med de ordgreiene som må fylles ut for å få postet kommentarer? Jeg liker best de som inneholder ordentlige ord, men det kan jeg ikke velge selv.

    Velbekomme? For vaniljesausen eller middagen? 🙂

Det er stengt for kommentarer.