Kveldsstund

Jeg er så trøtt… Det har blitt et par halvveis våkenetter på meg og det er jeg for gammel til, tydeligvis. I kveld blir det tidlig køying, men først vil jeg gjerne legge ut teksten til en godnattsang som moren min pleide synge for meg som liten. Den gir gode assosiasjoner. Kanskje dette roer hodet mitt såpass at jeg sovner fort i kveld. God natt, venner med og uten blogg!

Kvelden lister seg på tå
Over kløverengen
Himlen har tatt stjerner på
Alle barn skal sove nå
Sove søtt i sengen

Melk og brød fra krus og fat
Er så gode venner
Med en liten trett krabat
Som skal spise aftensmat
Med små melketenner

Og to røde lette sko
Setter vi på matten
Er så slitne begge to
Men nå skal de stå i ro
Hele hele natten

Natten kommer svart og stor
Alle ting blir borte
Seil i mørke lille jord
Med en liten gutt ombord
I sin lille skjorte

Inger Hagerup

9 tanker på “Kveldsstund”

  1. Takk, og god natt til deg. Fikk lyst til å gjøre som gutten, tusle til sengs å seile gjennom natten. 🙂

  2. Og jeg er tilbake etter 9 deilige timers søvn. Aaaah, nytt og bedre menneske, klar til å kaste meg over finpussen av selvangivelsen.

    Genese: Ja, ikke sant… det høres så koselig ut å seile sånn gjennom natten. Og feilen din måtte jeg konsentrere meg hardt om å se, men fant den til slutt. 🙂 Håper du sov godt i natt du også! *klem fra meg*

    Thihi, takk min kjære tjukksokk. Håper du fikk sove i natt, men kjenner jeg deg rett ble det vel sent. 🙂 *klem*

    M: flottings, jeg gleder meg! 🙂

  3. Hi Lothiane,
    Thank you for leaving a very nice comment on my blog. I see you have many great photos here. Why don’t you join the City Daily Photo Blogs by making an ‘Oslo Daily Photo’. It will be very nice to have another city in Norway in this lovely community.

    Please stop by if you have time 🙂

  4. En nydelig sang, som jeg brukte å synge for min seks år yngre lillebror da vi delte rom. Takk for påminnelsen:)

Det er stengt for kommentarer.