Totalt hekta

I det siste har jeg blitt avhengig. Jeg har tatt opp igjen et spill jeg ikke har spilt på noen år: Minesveiper (Minesweeper). Du vet… det lille spillet som følger med i Windows og har gjort det siden tidenes morgen. Det har reddet mang en kjedelig stund på jobb ved pc’en. Takket være min sønn begynte jeg å spille det igjen for et par uker siden. De har nemlig genialt nok tatt spillet med i MSN, der man kan spille det mot en annen. Siden det har jeg spilt det flere ganger om dagen. Mange ganger, faktisk. Stort sett spiller jeg det alene i den gode, gamle versjonen. Den liker jeg best. Her er et eksempel:

Dette er fra ekspert-utgaven med 99 miner som skal avdekkes, men ikke «sprenges». Min beste tid er 291 sekunder. Dersom det skulle være noen andre minesveiper-addicts der ute, så si gjerne ifra. (Kanskje en match på MSN?)

Jeg må innrømme at det kommer noen eder innimellom, når jeg bommer på en mine jeg egentlig visste var der. Men min sønn er kjapp med å korrigere:

Ikke bann, mamma!
Du må gjøre som meg; holde det inne i tankene og prøve å la være å gråte.

19 tanker på “Totalt hekta”

  1. men det er fryktelig…jeg mener, når man er nesten ferdi gmed en sånn ekspertting, på rekordtid, og så bare er man litt stiv i fingrene elle rnoe, og så bommer man. Det lille øyeblikket fra man blir klar over at man trykket feil til maskinen reagerer også er helt så langt. Seriøst. Uff…Ugh.

    Vafler snart?

  2. Jeg fikk nesten litt klump i halsen av utsagnet til junior jeg…
    Men minesweeper er skummelt!
    Åhhh… nå må jeg jo prøve når jeg kommer hjem 😛

  3. Syke syke kvinne. Er du klar over at du nå kan ha restartet en svært farlig og samfunnsøkonomisk dårlig basill?

    *må bare spille en gang til før møte.*

    *pokker – hvem sa jeg måtte være forberedt til møte??*

    Og tenk på alle de hjem som nå kommer til å ligge i grus…

    Minesveiperepedimien strikes again!

  4. Ola: Du beskriver det så godt! Du må ha opplevd det selv. Jeg gråter nesten her i lettelse over at noen forstår meg… 😉

    Heidi: Minesweeper er dødsskummelt! Håper du ikke blir like ødelagt som meg nå da. *bekymret*

    Ikke klumpehals pga junior da, han uttalte seg bare etter en dårlig erfaring fra et nettspill han spiller. En gang glemte han å logge ut og ble «drept». Mistet sitt mest verdifulle våpen… eller noe sånt. 🙂

    Egoisten: Mwhaha, ja, jeg vet hva jeg gjør. Jeg er ond, ond, ond. Gjør i hvert fall mitt beste for å ødelegge samfunnet.

    Spiller du? 🙂

  5. Bra! Jeg er ikke alene…..
    Jeg tok opp minesveiper igjen i påsken på hytten. Har ikke spilt det seriøst siden 1997/98 da vi hadde lesesalsmesterskap på Blindern. Man skulle enkelt og greit fikse den letteste på kortest mulig tid. Vinneren presset tiden helt ned mot ti sekunder, selv har jeg aldri kommet under 13. Klarte det på 19 sekunder i påsken. Lykke til videre!

  6. Hehe, javisst det är beroendeframkallande! Och på nåt konstigt sätt tillfredsställande, när man klarar det är det som när man blir färdig med en klurig uppgift på jobbet. Väldigt förrädiskt att det känns som om man faktiskt åstadkommit något stort =)

  7. Gretten: Fantastisk! Et sånt mesterskap skulle jeg gjerne vært med på. Min rek. på den lille minesveiperen er for tiden 14 sekunder. Det er ikke så verst det da? Men det avhenger jo helt av at man får en god start.

    God sveiping videre!

    Malin: Jeg er helt enig! Og jepp, det er veldig avhengighetsskapende… skummelt nesten. Når jeg først spiller MÅ jeg holde på til jeg har klart å løse en hel. Hvis jeg bommer må jeg begynne på nytt. Dermed brenner middagen seg. Hmm.

  8. Pinball? Følger det med i Windows også? Kan ikke huske jeg har spilt det. Høres gøy ut! 🙂

  9. Ja nå fant jeg det. He he… skumle greier altså! Tror jeg må rive meg løs og få gjort noe nyttig i dag. 😉

  10. tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris tetris

    sååå mange timer borte

  11. Radiohode: Ja, tenk om vi hadde gjort noe nyttig alle de timene… DA hadde vi oppnådd mye da. 😉

  12. Jeg er SÅ glad for at jeg ikke har IQ nok til å spille dette forferdelige spillet. Tenk så mye tid jeg sparer på det! Guitar Hero, here I come!

  13. Det er ikke forferdelig og du trenger ikke mye IQ. Husk at jeg havna under gjennomsnittet på NRK’s IQ-test. 😉 Dette handler ikke om IQ men om ordenssans, tror jeg. Det er vel derfor jeg liker Sudoku og kabal også. Guitar Hero er noe annet, men det er også moro! Dessuten er det mer sosialt… 🙂

  14. Hallo folkens! Etter at eg for eit par månader sidan også tok opp att spelet med minesveipar, gjorde eg eit søk for å finna andre som var hekta. Eg hamna her. De må gje ei melding her om det skal avviklast ei turnering. Eg er blitt totalt hekta, og bestenoteringane mine har kosta maaaaaaange timar. Men, kvar er eigentleg gode tider? Nokon som veit det? Eg har 42 sek. på middels og 147 sek. på ekspert.

  15. Heisan Loffen og takk for hilsen her 🙂

    Om det skal avvikles turnering kommer jeg nok til å skrive om det her, men har ikke tenkt så langt. Fant steder på nettet der man kan bli med på sånt. Du har veldig bra tider, mye bedre enn meg. 🙂 Lykke til videre!

Det er stengt for kommentarer.