Om noen lurer…

Vafler laget av røre som har stått seks dager i kjøleskap (i lukket emballasje) er helt på kanten. Men de smakte ålreit. Bare sånn hvis du lurte.

15 kommentarer om “Om noen lurer…”

  1. Jada, vafler er godt. Men de vi spiste i går var ikke helt å anbefale. (bildet er ikke av mine vafler, det rappa jeg på nettet)

  2. Vafler er digg – her i huset er diskusjonen som følger; lyse, seige eller godt stekte og sprø?..jeg liker dem litt brente, jeg da.

  3. Trine: da er du hjertelig velkommen hit, jeg pleier alltid steke noen for godt. 😉

    Selv synes jeg de er snadder når de er sprø. Da bør innholdet være enten fløte eller rømme – og sikkert en del fett også. Som oftest prøver jeg å lage vaflene litt sunne, dvs. jeg putter oppi litt grovt og ikke så mye sukker. Vafler kan i grunn lages av det meste… 🙂

  4. åh… jeg fikk lyst på vafler.. Gikk en hel påske uten vafler, bare lapper… buhu

    *trist*

  5. lage vafler til meg. Jeg bryr meg ikke om de er grove (må ofte lage av sammalt eller noe annet tull fordi jeg ikke orker å handle) og liker også best sprø.

  6. Du får komme sammen med Egoisten da. 🙂 Vafler skal bli! Aner ikke hva slags konsistens de vil ha, de blir forskjellige hver gang.

  7. Hei Katrine! 🙂
    Ja enig, havregryn er kjempegodt i vafler. De siste gangene har jeg brukt havremel, det er også godt.

  8. Oj, heldige deg! 🙂

    Nå fikk jeg lyst på vafler igjen. Jeg prøver å leve mitt vanlige asketiske (host) liv igjen, men det er ikke lett etter en påske viet en av dødssyndene. (fråtsing)

  9. Ja, jeg lurte faktisk. På om man kunne overleve å spise vafler laget av så gammel røre, altså. Tok ikke sjansen og kastet ut min tre dager etter Vaffeldagen som vi feirer den 25. mars her i Sverige. Men da vet jeg det til neste år. 🙂

  10. Spectatia: jeg er så glad for å ha kunnet være til nytte og hjelp for deg i dette viktige spørsmålet. Men altså, neste gang trenger du ikke hive ut røra før det har gått 6 dager. Selv da går det an å overleve.

    25. mars er en flott dag! Hvorfor ikke innføre vaffeldagen den 25. i hver måned?! Det er enda bedre! 🙂

  11. aa, vaffler…Ja, naa vet eg ka eg har lyst paa naar eg komme tbage t moderlandet…kan eg komme paa besook, storesos? 😉
    vafflete klem, lillesos

Det er stengt for kommentarer.