Dagen derpå

Så var St. Patrick’s over. Dagen ble feiret over hele verden, også i Oslo som du kan se av klippet fra NRKs nett-tv. Der skulle jeg gått også. Ja ja… neste år!

Festen etterpå var fantastisk morsom. Og der var jeg med. Det er noe eget med en irsk pub stappfull av glade folk. Folkbandet spilte som vanlig. Sekkepipene lot også høre fra seg flere ganger – til stor jubel fra de som sto rundt (selv om noen flyttet seg litt unna mens det sto på).

Ellers har jeg pleiet bakrusen min i dag. Ikke den verste jeg har hatt, men hodet har ikke vært helt som det skulle. Dermed stopper jeg her. Det får heller bli mer en annen dag.

9 kommentarer om “Dagen derpå”

  1. Ja, i hvert fall hvis man ikke spyr eller har forferdelig vondt noe sted. 🙂 I dag har jeg mest vært svimmel og sliten… og det er til å leve med. Kebabrulle smakte fantastisk godt… sjokoladen også. *skamme seg* Men jaggu får man cravings på en sånn dag. 🙂

  2. Takk Trine! I like måte, holdt jeg på å si… Vet ikke om dere feiret St. Pat’s da. 😉

    Burn’s supper… Det er jo en historie i seg selv. Jeg VIL være med på Burns aften, men får ikke lov. En viss forening vil nemlig ikke ha damer med når de har møter og middager. Det har vi funnet en løsning på – jeg og et par andre damer hadde vår egen Lady Burns. 🙂 Det tenker jeg vi fortsetter med.

  3. Det er det verste jeg har hørt!!!!
    Er det virkelig tilfelle?
    I Trondheim er det åpent for alle kjønn både i foreninga og på Burns supper…makan!

    Lite feiring av St. Pat’s i år, kolliderte med bursdagsfeiring og spilleoppdrag. Veit ikke om det var den helt store markeringa i Trondheim, men de har en irsk pub der, så det er vel ikke helt umulig at det var hæla i taket der.

  4. Trine: Nei, de er en gjeng med trilobitter etter min mening. Veldig hyggelige altså, men jøssenam for en ordning. Vi er flere som reagerer på det. Svaret er: «start deres egen forening da vel». Teit, teitere, teitest.

    Kanskje jeg skal lage en forening som kun er åpen for dem med blå øyne. Eller noe annet som folk ikke har mulighet til å styre selv.

    Høres ut som Trondheim har kommet noen århundrer lenger enn Oslo. 😉

    Irsk pub er bra! Det pleier i hvert fall være det i Oslo. I Stavanger derimot… der har de skummel, irsk pub. 😛 Ble mobbet ut derfra da jeg forsøkte stikke nesa inn.

  5. Dagen derpå er en greie hvor jeg sitter med fyllenerver uansett om jeg ikke har sagt eller gjort noe slemt eller ei.

  6. Sexy: Fyllenerver har jeg heldigvis ikke særlig ofte, men det høres forj… ut. 😦

    Somalieren: Neida, jeg er ikke irsk. Har bare et veldig varmt forhold til Skottland og sekkepiper. Og dermed ble jeg dratt med i St. Patrick’s-feiringen. 🙂

Det er stengt for kommentarer.