Virus eller bakterier… pick your favourite!

Syyyyyyk… ja, det har jeg vært. I snart to uker har jeg slitt med forkjølelse og tette luftveier. Jeg er rett og slett drittlei! Men, det er lys i tunnellen… de siste par dagene synes jeg å merke en ørliten bedring. Kanskje det var Ayur Vedi-teen som gjorde susen? Eller heksebrygget med ingefær, hvitløk og cayennepepper? Eller muligens triple doser med c-vitaminer? Hva det nå enn var – så håper jeg det vil fortsette å virke. Jeg hiver innpå det ene remediet etter det andre i stor tro på at det vil flytte fjell (les: fjerne gørra).

Har lånt en del bøker til oppgaven og hatt første veiledning. Vanskelig å starte, men jeg gjør meg en del tanker – og det er gjerne sånn det begynner hos meg. Gleder meg til å komme skikkelig i gang, dette temaet er jo spennende.

Denne uka er det hardkjør på skolen, men jeg har droppa det meste. Orker rett og slett ikke. Satser på å bli frisk til helga, først og fremst – da er det årsmøte i foreningen og det MÅ og SKAL jeg ha med meg. Den neste halvannen uka er det barnevern som er tema på skolen og det håper jeg å få med meg mer av.

Fikk med meg et fantastisk foredrag i går, om psykoser. Psykolog Arnhild Lauveng (som selv har vært innlagt i psykiatriske institusjoner og hatt psykoser selv) er en utrolig dyktig foreleser som gir masse av seg selv. Dersom hun dukker opp i din nærhet… få det med deg, du vil ikke angre. Flere av studentene kommenterte at dette er den beste foreleseren vi har hatt i de årene vi har gått på høgskolen, og det er jammen sant. Jeg var helt fengslet av hennes måte å fortelle på… og helt uten manus. Jeg bøyer meg i støvet… Tror ikke det er noe som er viktigere enn at folk som henne, med en slik erfaring, forteller og deler med fagfolk og andre hvordan det er å være pasient.

Til helgen ser jeg fram til et annet foredrag… Ada Sofie Austegard skal snakke på årsmøtet. Det blir nok en sterk opplevelse. Temaet er «å finne mening i det meningsløse».

Det var alt, nå må jeg sette i gang her.

Helt til slutt: Dagens bilde

Ikke fordi det er et fantastisk godt bilde (dette er mitt eget, derfor kan jeg si det), men fordi det var et artig syn… Jeg våknet opp til en soloppgang som besto av flere soler. Lurer på hva som forårsaket dette… kanskje forurensing?

One thought on “Virus eller bakterier… pick your favourite!”

Det er stengt for kommentarer.