Kopi fra gammel blog

12.05.2004

Dilla
For omtrent en uke siden oppdaget jeg DeviantArt og siden har jeg vært hekta. Da hjelper det lite at eksamen nærmer seg (what else is new…) og at det er tusen ting å gjøre… Jeg har gått gjennom de fleste digitale bildene mine (og det begynner å bli en del) og jobbet med de jeg liker best. Resultatet kan du se i mitt virtuelle galleri. Jeg bruker Photoshop og ACDSee når jeg eksperimenterer med bildene.

Fotball- og Idolfeber
Daniel har nettopp begynt å spille på fotballag, og det er VELDIG gøy! Jeg liker i utgangspunktet ikke sport og fotball er vel noe av det verste jeg kan tenke meg, men dette her er bare moro! Småtassene løper rundt i klynge etter ballen og alle er fulle av selvtillit og vil helst «gålle». Fansen (dvs. foreldrene) står på sidelinja og heier på alle og humøret er på topp uansett om det blir tap eller seier.

Hver fredag er det hellig stund foran TV-en, for da MÅ vi se på Idol. Susanne var den store favoritten, men hun gikk dessverre ut sist gang. På fredag er det finale og jeg er egentlig litt i tvil om hvem jeg heier på… Jeg synes begge er kjempeflinke, men Kjartan får kanskje et lite pluss siden han er «siddis». 🙂

~B~

Natt til 12.03.2004

Lillebror
Sånne småsøsken er i grunn veldig ålreit… her sitter jeg i sene nattetimer (vel, alt er relativt) og taster med lillebrutter som sitter på andre kanten av landet. Mye dritt å si om Microsoft, men de skal ha ros for MSN. 😉 Lillebror gir musikktips, og det er jo greit å få. Dropkick Murphys, for eksempel. Veldig bra! Liker sånn skotskinspirert. 🙂 Takk til lillebror, som jeg skal tvinge til å lese her. 😛 Komme snart på besøk?! 🙂

Hvem???
Hvem pokker fant opp den forhistoriske eksamensformen de benytter på skolen vår? Hva er vitsen med et studie der vi blir oppfordret til å tenke selv, reflektere… og så får vi skriftlige eksamener der de forventer at vi skal sitere lærebøkene og huske hvem som sa hva og når. *sukk* Hjelper lite at de skal endre eksamensformen neste år… *gruffe* Kan noen vennligst reformatere hodet mitt? Jeg er ikke laget for sånt!

Kanskje jeg skal lese litt? …

05.03.2004

Eksamen
Det er rart det der med eksamenslesing. Hver gang det nærmer seg eksamen tenker jeg at «nå må jeg begynne å lese i god tid». Noen ganger begynner jeg også, faktisk, men så stopper det opp, alt mulig annet viktig kommer først og det er først når det er 3-4 uker igjen at jeg virkelig får en rakett i bakenden og setter i gang. Forrige eksamen (i januar) gikk greit, men jaggu ble det mye pes med lesingen på forhånd. Etterpå var jeg overbevist om at DENNE GANG skal jeg bare fortsette å lese, nå er jeg jo så godt i gang. Ha ha… Nå er det under 4 uker igjen til neste eksamen, og hvor godt ligger jeg an? *Snøft*

Eu-kontroll
«Bilen min er fin som faen», synger Øystein Sunde. Det er vel tvilsomt om noen vil lage lignende sanger om bilen min. Jeg velger heller å hylle min trofaste venn med følgende haiku:

Liten Fiesta
rød livskvalitet på 4 hjul

ruller gjerne

Eh… ja, jeg tror ikke jeg skal bli haiku-forfatter på heltid. Uansett, forrige dagen måtte bilen min gjennom en smertefull undersøkelse på nærmeste verksted. Den store, stygge eu-kontrolløren noterte hele fire 2’er-feil og en 1’er-feil. *sukk* Dermed må vi i gang med skifte av bremserør, horn, ja endog et endeledd. Håper det lar seg ordne før eksamensnervene slår meg ut. :-O

Grandiosa
Den store pizza-avstemmingen er i gang, og spenningen er til å ta og føle på! Hvordan vil dette gå? Følg med i denne utrolig viktige saken på www.grandiosa.com! Selv holder jeg en knapp på kjøttdeig og løk, noe poden er sterkt uenig i. Ser ut til at jeg jeg vinner. *rå latter*

~B~

Rebelske tendenser?
Innimellom skjer det… kroppen er trøtt, men hodet nekter å sove. På slike kvelder er det ikke annet å gjøre enn å varme opp dvd-spilleren og forberede maraton-titting på Pump up the volume – en ungdomsfilm fra 1990. Noen vil kanskje mene det er «just another teen-movie», men ikke jeg. Dette er en film full av rebelsk livsfilosofi. Hva gjør man når det ikke er noe å se fram til og ingen å se opp til? Starter piratradio..? Filmen tar blant annet et oppgjør med voksenverdenens økende krav til ungdommen, om en god utdannelse, en vellykket karriere og den perfekte partner. Yup, talk hard!

Konami?
Dataspill er ikke særlig høyt verdsatt som treningsaktivitet. Å kjøre bil, spille pacman eller drive kampsport på skjermen trimmer reaksjonsevnen, men neppe særlig mer. Det måtte i så fall være lommeboken. Men… det har dukket opp nye former for aktivitetspill, som selv den ivrigste gymlærer må kunne se nytten av. Jeg har nettopp gått til innkjøp av 1 stk. Konami Dance Mat til podens playstation. Og mirakel over alle mirakler… jeg har funnet en trimform jeg liker! Tror dette er det beste jeg har gjort siden kurset i arabisk dans. Nuvel, noen særlig grasiøsitet kan jeg ikke skryte på meg …ennå. Heldigvis har jeg ingen gjenboere, men jeg lurer på hva naboen under synes om mitt nye leketøy?

~B~

