Akkurat i tide…

Ifjor sommer ble kamerastativet mitt ødelagt etter litt røff behandling. Siden det har jeg tenkt at jeg må skaffe meg et nytt, men Ting Tar Tid og alt det der. For en stund siden måtte jeg uansett til Clas Ohlson, for å bytte en greie – og der fant jeg et superduperfotostativ. Det lå der og ropte på meg, og måtte bare bli med hjem. Han hadde noen billigere «brødre», men akkurat dette stativet er både lett og kan pakkes sammen til å bli nokså kompakt. Det fant jeg ut at er verdt å betale et par hundrelapper ekstra for. Det forrige stativet fikk nemlig sjelden bli med på tur fordi det var så kronglete å få med seg.

Og jaggu passet tida bra, for vips leste jeg på nettet om en fullmåne som var nære jorda og dermed ville se større ut enn normalt.

Da var det på tide å heise opp persiennene, gitt! Den første kvelden var jeg for sent ute, så månen sto ganske høyt oppe. Det var fint uansett, men jeg synes ikke den så spesielt stor ut. Derimot lyste den opp indre del av Oslofjord, så det minnet om sølvvann.

Neste kveld var jeg tidligere ute, og fikk med meg at månen kom opp bak Ekebergåsen. Herlighet, så fint det var! Og stativet gjorde jobben sin, så vi skal nok bli gode venner.

Månen henger lavt over Sjømannsskolen.

2 tanker om “Akkurat i tide…”

Det er stengt for kommentarer.