Han er fri!

Vel, ikke helt fri – men han kan ha sex om han vil, og han har selvstendig innsynsrett i sin legejournal.* Det er vel egentlig den eneste forskjellen fra i går til i dag, når det gjelder Tenåringen min. Han fyller nemlig 16 i dag!

Vi har skeiet ut med mat vi ikke tåler; pizza på døra! (For å presisere; vi fikk den levert på døra og spiste den ved bordet… rett fra pappboksen.)

Det var egentlig ikke så godt som vi husket. Faktisk ikke i nærheten en gang. Enda jeg kjøpte den tidligere yndlingspizzaen min med kylling og peanøttsaus! Glutenmel-pizzabunnen smakte egentlig ingenting, og i hvert fall ikke godt. Fyllet var greit, men når jeg lager pizza selv så stables det virkelig fyll i høyden og man blir mett av noen få biter. Nåja, det var i hvert fall deilig å slippe å lage middag for en gangs skyld.

Ettersom jeg ikke er en sånn forferdelig mor som legger ut bilder av barnet mitt på bloggen (mest fordi han er så stor og dermed kan gå til drastiske hevnaksjoner om han finner det ut), får dere heller nøye dere med et av Tenåringens yndlingssitater:

Suit up!

Tenåringen er nemlig veldig glad i å ha på seg dress og synes det burde være obligatorisk antrekk på skolen. Ja, og ellers også altså. Dress passer hele tiden, overalt, ifølge den unge herren… Det har han lært av en morsom rundbrenner fra tv-serien ‘How I met your mother‘, så han vet å velge sine forbilder med omhu.

Da er årets bursdagssesong over og hurra for det!

(* Ja, og så kan han ta lappen på traktor og moped, da… og starte øvelseskjøring. Det siste krever tilgang til en bil uten automatgir. Det har vi ikke. Vi har faktisk ikke bil med automatgir heller. Altså blir det ikke  øvelseskjøring sånn med det aller første.)

6 tanker på “Han er fri!”

  1. Grattis! Godt forbilde han har valgt! Elsker den duden! :)
    Vi koser oss glugg ihjel med HIMYM for tiden!! :)

    Er det ikke rart hvordan vi «avvenner» oss å like ting.
    Plutselig gir det mening å venne seg til mat også.
    Kanskje noe man ikke liker blir yndlingsretten aber plötzlich?!?
    Men er kjipt at hjernen ikke henger med i omleggingen,
    den tror fortsatt at bestilt pizza er snadder….

    Håper dagen var fin for dere finingene mine! :)
    Stoooor KLeM

    1. HIMYM er igrunn en kul forkortelse.. og en herlig serie! Det begynner å bli en stund siden vi så den nå, men den skal nok hentes fram igjen om en stund. :)

      Veldig rart det der med mat og hva man tror er godt og hva som plutselig ikke er så interessant lenger. Kaker er heller ikke særlig spennende, egentlig. Altså, det er jo godt, men… ikke SÅ godt at det er noe jeg vil ha for ofte. Snodig. Jeg husker da jeg var lite barn og trodde lykken var å kjøpe smågodt på nærkiosken.

      Takk kjære, dagen i går var fin! :) ♥ Klem!

Det er stengt for kommentarer.