Vinterlek

Det er en kald, men så langt fin dag i mitt hjørne av byen. Se bare her:

(Dette er trolig belønningen for at jeg måtte opp grytidlig i dag. Det, pluss at jeg får ny do.)

Da jeg var barn, tror jeg at jeg syntes snø var gøy. Jeg minnes i hvert fall vagt noen runder i akebakken, snøhulebygging i brøytehaugene og ellers knirkelyder fra turer på snødekte veier. Nå er jeg ikke så glad i snøen lenger, i hvert fall ikke når det blir mye av den. Det er pent på avstand, og mer problematisk når jeg skal ut og bevege meg i den.

Det er imidlertid ikke bare unger som liker å leke i snøen! Se bare på denne kråka, som har funnet ut en artig måte å underholde seg selv på:

10 tanker på “Vinterlek”

  1. Nydelig med slike fine morgenbilder. Snøen gir et fint lys i denne mørke tida, men du har jo rett i at den er best å bare se på.

  2. Det beste er når en kan nyte det vakre fra vinduet!

    Jeg liker egentlig snø, men har begynt å tvile i det siste. Er det kaldt i tillegg blir kroppen misfornøyd og det er mer arbeid enn ved høyere temperaturer. Vakkert er det uansett.

    1. Ja, samme her – derfor har jeg et ganske ambivalent forhold til vinteren. Det er mye som er vakkert om vinteren, men kroppen greier ikke kulda i særlig grad. Heldigvis har jeg fått meg en god varmeovn her hjemme, samt et elektrisk varmepledd. :)

    1. Godt spørsmål! Jeg sjekket YouTube-kanalen til han som har lagt ut videoen, i håp om at det skulle gi svar… men der står det at han er kanadisk. Og det står ingenting om hvor videoen er tatt opp. Sukk, så må vi lure på det og. :)

      1. Det kan jo tenkes kråken er filmet i Canada men at filmøsen er innvandrer, og innvandrere kommer fra Utlandet, og i Utlandet snakker de Morsmål.
        Vi kan altså (my dear Watson) med rimelig grad av sikkerhet fastslå at språket vi hører er flytende Morsmålsk.
        Bestemor Sherlock Borg

  3. Jeg må bare gi meg ende over..! Din evne til deduksjon er vanskelig å overgå, det skal være sikkert og visst.

    Så bra du fant ut av dette, nå vet vi at de snakker Morsmålsk i videoen og kan konsentrere oss om kråka. :)

Det er stengt for kommentarer.