I’m not dead, yet…

Stakkars, stakkars forsømte bloggen min. Jeg har tatt altfor lang ferie, men nå er det skjerpings. Utenfor vinduet er det grått og vått, noe det igrunn har vært en stund – så hvorfor har jeg ikke sittet konstant foran bloggen min og tastet? Jeg skylder på de slemme menneskene som har laget Sims for facebook. Det er et farlig spill som gjør deg til en skjelvende misbruker i løpet av null komma svisj.

Spillet er i beta, noe som vil si at det ikke er helt ferdig ennå. Betaspillerne får grå hår og stressnivå som når gjennom taket, og spillutviklerne får vite om alle bugs og feil som de så kan rette opp. Dessverre tar det ofte litt tid å rette det opp, og de stakkars avhengige sitter gråtende foran pc’ene sine og lurer på hvorfor de ikke får spille.

Det er jo egentlig litt fint, for da fikk jeg lest ferdig den überspennende og hypnotiserende boka jeg nylig lånte på biblioteket. ‘Hypnotisøren’ av Lars Kepler, som er et pseudonym for forfatterparet Alexander og Alexandra Ahndoril. Det er en svært brutal krimbok, til tider er beskrivelsene nesten for ille for min sarte sjel – men samtidig er boka så adrenalinspennende at jeg ikke greide å stoppe. Den stakkars Tenåringen min, som bare skulle spørre meg om et eller annet da jeg var på det aller mest intense i boka, fikk et rasende «hold deg unna til jeg er ferdig!», så dette er ingen familievennlig bok på noen som helst måte.

Nå som jeg er ferdig med boka, skal jeg forsøke å rette opp igjen forholdet til sønnen min – jeg håper det ikke er for sent…

Så hva annet er nytt?

Jeg er ferdig med utslett, hurra hurra! Det er litt merker i huden her og der, men stort sett ser jeg ganske meg selv ut igjen. Etter sakte nedtrapping, greide jeg også å komme meg av kortisontablettene. Dessuten tar jeg nå bare en allergitablett i døgnet – den tar jeg når jeg legger meg, og gjør at jeg må ha nærmere 9 timer søvn for i det hele tatt å greie å stå opp. Enten det, eller så er det ME’en som gjør det – ikke godt å si. Jeg har det sånn i perioder at jeg bare må sove og sove, uten at det blir nok. Andre ganger vil jeg sove, men får ikke til – så jeg foretrekker igrunn der jeg er nå. Å sove er utrolig deilig…

Skolen har begynt igjen, noe som tar hardt på både mor og Tenåring. Jeg er veldig glad for at vi snart skal ha ferie (igjen), for nå er det ikke lenge til vi fyker over Atlanter’n og menger oss med sørstatsfolket! Vi grue-gleder oss, mest gleding – og jeg tror jeg har det meste av detaljer på plass nå. Jeg er nemlig svært avhengig av å detaljstyre når jeg skal gjøre noe ukjent og skummelt. En stund var jeg lettet og glad over å ha nesten alle overnattingene på plass. Så skrev Aftenposten en artikkel om hvordan enkelte turister har opplevd at de ikke får hotellrommene de har bestilt via hotels.com. Gjett hvem som har bestilt alle overnattingene via hotels.com!? Du får bare gjette én gang…

8 tanker på “I’m not dead, yet…”

  1. Godt å høre at det er «liv i lærvan» som vi sier på trøndersk ;-) Syns du bare skal sove med god samvittighet så mye som mulig jeg, nok av våkenetter å ta igjen liksom…
    Jeg prøver å komme meg på Sims jeg og, men siden jeg ikke orker sitte oppreist på PC og det ikke fungerer på iPad har jeg nærmest gitt opp… Men nå skjønner jeg jo hvorfor det er så stille fra dere! :-D
    Håper formen kommer seg og at turen blir kjempebra!! Og hotels.com er kanskje ikke det beste i verden, men har aldri svikta meg i alle fall…

    1. Godt å høre hotels.com ikke har svikta deg, har hørt det samme fra andre kjente. Håper og tror det skal gå bra. :)

      Så dumt Sims ikke funker på iPad/iPod, jeg har forsøkt jeg og – men må på pc’en for å spille. Håper du kommer deg såpass at du orker å spille litt med oss. Er så koselig å dra på «besøk» til Tiaradamene mine. ♥

  2. Godt at du klorer deg fast til PC (gus forby) eller MACèn igjen- godt å høre at du er på bedringens vei og at du har noe så kult som en ferie i sikte !
    (* f-e-r-i-e….hva vaaar det igjen,tenke,tenke?!*)
    håper resten av uka blir fin,fin !
    *klem* Lilljekonvall

    1. PC her… hehe. Apple er representert ved iPod Touch (min favorittdings!), men ellers holder jeg meg til windowsbaserte maskiner. ;)

      Ferie er en fin ting, men da må formen være der. Håper det kan skje for deg snart! ♥

      klem :)

Det er stengt for kommentarer.