Nyheter til iPhone og iPod Touch

Jeg ble strålende fornøyd da jeg leste på DinSide. I løpet av dagen skal visstnok det nye operativsystemet til iPhone/iPod Touch bli tilgjengelig, og der er det noen oppdateringer jeg setter veldig pris på.

For meg som bruker iPoden mye, også når jeg ligger i seng/på sofa, har jeg lenge irritert meg over at skjermbildet snur seg over i landskapsformat hvis jeg ligger på siden. Det skal nå gå an å fikse slik at man kan låse skjermbildet i portrettformat. En strålende god nyhet for min del!

Noe annet jeg liker er at det nå skal gå an å samle inntil 12 applikasjoner i en mappe. Slik det er i dag ligger hver applikasjon for seg, og jeg synes det blir veldig rotete ettersom jeg har en del app’er. Jeg gleder meg til å kunne samle dem i mapper og få litt ryddigere skjermbilde.

Nå må jeg bare huske å koble iPoden til pc’en i løpet av dagen, så jeg faktisk får lastet ned oppdateringen. Og denne gangen slipper jeg visst å betale for den også, en annen fin ting! :)

10 tanker på “Nyheter til iPhone og iPod Touch”

  1. Jeg begynner å forstå at jeg kanskje vil være tjent med en i Pod. Men forutsetter det trådløst nettverk, forutsetter det (for meg utålelige) ørepropper for lyd, og kan den kommunisere med Microsoft? Jeg har bare en stasjonær, ledningoppkoplet PC, nemlig.

  2. SerendipityCat: Jaaa, jeg og! Gleder meg til oppdateringen. :)

    Titta: iPod må kobles opp via usb-kabel (som følger med) til pc for å synkroniseres i iTunes. Dette for å få innholdet inn på den. Du trenger også trådløst nettverk om du vil på nett med den. Jeg vil tro man kan lage inn applikasjoner via iTunes også, men da blir du begrenset til å kun bruke app’er som ikke du trenger gå på nett med – noe som vil redusere bruken av den, tror jeg.

  3. Takk for info! Det blir nok tråløst nett og en eller annen ‘pod’ for meg innen årets utgang. Må samle sammen penger og mot, først…

    E-postvarslingen på oppfølgingskommentarer virker forresten ikke fra din blogg til min gmail. Kanskje det gjelder andre, også, og at det er noe du kan og vil fikse?

  4. Kort innpå før middagen… jeg får heller ikke varsling om når andre har oppdatert bloggen sin til min gmail. Kanskje det stopper i spamfilteret? Må sjekke!

Det er stengt for kommentarer.