Siste innspurt

Tenåringen kom hjem i går ettermiddag, etter et lengre opphold hos sin far. I dag var vi ute og gjorde unna forberedelser til skolestarten mandag. Sekk, pennal og skrivesaker ble innkjøpt, samt t-skjorter og gensere og selvsagt; bokbind og tape. Masse tape.

skolestart

Vi hadde heldigvis hjelp av snille voksne med bil, dermed rakk vi alt dette, en kjapp lunsj, en tur innom posten for å sende en veldig forsinket pakke – og så frisørtime for poden, som hadde rukket bli rimelig langhåra i løpet av sommerferien.

Nå kan vi puste ut og konsentrere oss om andre viktige ting, som Mafia wars på Facebook og hvilken dvd-film vi skal se først. Bare en liten helg igjen nå, så setter hverdagen inn for fullt. Det er en spennende tid vi går i vente. :)

15 tanker på “Siste innspurt”

  1. Det er noe spesielt med tidlig høst og skolestart. Duften av nykvessede blyanter, ubeskrevet skoledagbok, underlig tilstedeværende pågangsmot og nye bøker uten eselører og notater. Savner det, jeg!

  2. Gjesp, gjesp! Vet ikke hvor deilig jeg synes dette var jeg ;) To postmapper med X- antall papirer og skjemaer å forholde seg til og fylle ut. Allerede masse mailer og trafikkvaktskjemaer, hvor vi skal ha vakt allerede denne uka. Time hos reguleringstannlegen, vanlig tannlegetime. «jeg har med den hjem» og jeg kommer ikke hjem».. og jeg som har vært og handlet og står med deilig laks til fire…. hmmrf! Vel, sjokket og den totale trøttheten går vel over snart…. da skal jeg prøve å komme med et positivt utsagn ;)

  3. Kjære Løven, jeg slår meg sammen med deg og sier bare… gi meg fred!

    Fyttikatta så mye styr. Ikke nok med at vi måtte på ny handletur fordi vi hadde glemt at guttungens sko var helt utslitte, men i tillegg var det en bunke papirer som skulle leses og underskrives og 10 (ti!) bøker som skulle legges bokbind på. (Sjekk nyeste post…) Oh grusomme verden, har jeg virkelig så dårlig karma at jeg fortjener dette?!

    Nå sitter jeg her, sliten – men så hyper at alt bare sier «zappppp» inni hodet mitt. Hvordan skal jeg få sove nå? Men det må jeg jo bare. ;)

    Det er i hvert fall godt å vite jeg ikke er alene! Lykke til med alt styret, det må vel roe seg snart. *klem* :D

  4. Kjenner til den Zaaapinga! Sov bedre i natt, men har vel ca. en ukes underskudd, og kroppen og hodet…. ja, har bare zaaapet i vei ;) Omstillinger og krav – ikke akkurat løvemat ;)

  5. Hehe, morsomme du! :) Nei, omstillinger krever sin Løve… og sin Lothiane, men vi kommer oss igjennom denne gangen også. Det zaaappper ikke lenger nå, selv om det ikke ble nok søvn i natt (men slett ikke så gærnt heller). Tror jeg skal bruke dagen til hvile, det er ikke så mye overskudd å ta av her. ;)

  6. Ha,ha,ha Lothiane er ganske morsom hun og :D
    Jada, vi kommer igjennom denne gangen og, bare prøve å ta det litt rolig… må bare først i butikken, så hente dattera på skolen for å ta trikken bort til reguleringstannlegen, så bort på nærmeste senter for å ordne noe greier, så!…ja, da er det å få i gang lekser og lage middag…. oj,oj,oj som jeg sutrer!! :D Det var denne positive ytringen da! Hm, la meg se – jo! Jeg sov faktisk ganske greit i natt, og energien er bedre i dag enn i går, det vil si en oppadgående stige :D Nei og nei, nå var jeg flink! :D

  7. Flinke Løven! Det er greit å finne fram til det som er positivt, men jaggu godt å få ut litt frustrasjoner også. ;)

    Klokka er litt over halv ti og jeg kjenner det som jeg egentlig kan gå og legge meg igjen. :-?

  8. Æsj, det er en kjip følelse :( Håper du kvikner til litt snart.
    Vel, nå kan jeg krysse av butikken på lista, seks fulle bæreposer i hus :)
    Da er det snart tid for å hente den som sitter med litt uvel mage fordi gummen ikke er brukt så mye den skulle vært brukt ;)

    Ja, godt å spytte ut litt gallesyre, da er det lettere å smake på det positive og, og – sola skinner faktisk :D

  9. Flink har du vært! Håper det går greit hos reggistannlegen, jeg minnes mine 6 år på Tannlegehøyskolen (som pasient altså)… Huff, men veldig greit når det er over. :)

    Sola skinner, ja! Deilig med fint vær igjen. Nå kommer snart Mannen Som Kan Vaske, så får jeg rene gulv igjen. Hurra!

  10. Hjemme igjen etter kryss nr. 2 og ingen grunn til magevondt – bare skryt og alt var som det skulle og nå – endelig ett år til neste gang! :D Hver tredje uke har vært ganske pes, får håpe minstedattera ikke trenger :)

    Så deilig med mann som kan vaske gulv! Skal han skifte på senga og? Du skjønner, det er lenge siden du har nevnt det og jeg har ofte blitt påminnet denne kjedelige men nødvendige jobben av deg- dvs. har skiftet her hver gang du har nevnt det he,he :)

    Da skal jeg ut og fullføre kryss nr. 3 og da kan jeg få sjekket boksokken :D

  11. Åh, så godt å høre at alt er som det skal. Veldig bra å ikke trenge dra dit jevnlig lenger. :)

    Haha, nei, ikke noe sengetøysskift, men det trengs virkelig. Jeg orket bare ikke begynne med det i dag, får vente til en dag jeg er bedre. Greit å vite du blir minnet på dette ved hjelp av meg, skal gjøre mitt beste videre. ;)

  12. Bare ikke begynne å spøke nå… ;) Si at du skifter hver uke osv. :)… eller vente med å si fra etter 4 mnd he,he :)

  13. Mulig jeg lar meg lure, men begynner vel å lukte ganske ille før det har gått 4 mnd i hverfall :D

Det er stengt for kommentarer.