Et kvinnelig perspektiv på "300"

Nå har vi (Lillesos, Broder Helge, Svoger Machan og jeg) nettopp sett filmen «300″ sammen. Det tenkte Lillesos og jeg at vi skulle blogge litt om. Men dessverre. Det er liksom ikke så mye å si. Noen umiddelbare reaksjoner:

meg: Spekulative voldshælvete. For noe søppel!
Lillesos: Men det var jo en skikkelig hunk da i hovedrollen, da!
meg: *mumle* Det er for mye skjegg.
Lillesos: Jeg kan ta skjegg og hele pakken! Ikke noe problem!

En positiv ting er jo at jeg slapp homsesexscenene fra «Alexander». Men nedslaktinga var jo der for full guffe.

Om vi ikke var helt enige om hva vi synes om filmen så fant vi en ting å enes over, Lillesos og jeg; det var ett innmari bra mord i filmen, nemlig når dronninga dreper han ekle, sleipe forræderen. Blodtørstige feminister som vi er. Begge søstrene med knyttede never i været med et rungende «JAA!!». Litt som en kvinnelig versjon av fotballkampbrøl. Våpenet ble godt plassert i målet for å si det sånn. Uten at vi her skal avsløre for mye.

Men ellers er det ikke mer å si. Jeg styrta ned en Vikingfjord, Lillesos en øl og så satte vi på Alanis i stedet. Jah!

4 tanker om “Et kvinnelig perspektiv på "300"”

  1. Klassisk jentefest (som om jeg vet hva det er, for hadde jeg vært på en så hadde det vel ikke vært jentefest, klassisk eller ikke!) høres det ut som. Artig det der med «300″. De har liksom laget den for begge kjønn. Masse action og slåssing for gutta, og så noen innolja muskler i høykontrast for jentene. Ja ja. Neida, så…

  2. Mohaha….sånne kvinnelige fotball brøl, når dustene får som fortjent liker vi! *nikker solidarisk*

  3. Tjukksokk: Helt klart! :) Det er jo lettere å leve seg inn i det når noe skjer med ei dame på film. Og vi liker IKKE mannfolk som oppfører seg bedritent mot damer. Næih!

    :)

  4. Anonym: jeg har jo ikke svart på din melding. :) Dette var nok ikke en klassisk jentefest ettersom det var to menn tilstede (selv om de stort sett oppholdt seg i et annet rom da vi begynte med musikk og dansing).

    300 falt ikke i smak hos meg, men har forstått at mange liker filmen. ;)

Det er stengt for kommentarer.